2020-11-20, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Att dumförklara någon för att man är äldre köper jag inte, personen kunde stängt ner affären enkelt om han inte ville sälja. När det gäller hennes övriga agerande i andra frågor och hennes politiska gärning så håller den ungefär lika låg klass som övriga politiker. Vi har nog det sämsta gänget partiledare någon generation skådat...

är rätt många som lyft joe bidens potentiella senilitet, och han är yngre än esbjörn.
men absolut, håller med om att man ska ha respekt för äldres egenbestämmande, men att hetsa igenom en mångmiljonaffär med en ensam 80plussare när man själv är ett gäng proffsförhandlare i sina bästa år borde ses som på gränsen till kriminellt, åtminstone djupt omoraliskt.
i synnerhet att ljuga om det efteråt och skicka en bild utåt och sen visa tänderna till gubbfan när kameran är avstängd.

håller dock med om att mycket av partiledarmaterialet i andra partier också kan hålla låg kvalitet.
2020-11-20, 15:22
Medlem
Ytterligare ett bevis på att en ALDRIG ska lita på en borgare.
2020-11-20, 15:22
Medlem
Ebba Busch säger i media i dag att hon inget annat val har. Var skall hon bo med sina barn säger hon också och lägger upp hundögonen som om att hon är bostadslös .Och att en nära anhörig till Esbjörn hotat henne. Charlatanen och den politiska delen i livets ord Uppsala har visat upp sig i media i dag, och kritiken haglar in på sociala medier.

Jag undrar om hon tänkte flytta in i huset utan avlopp och vatten? Som tråden här angett som ett ruckel? Jag har för mig hon tidigare nämnt sommarstuga, men att hon inte skulle ha någonstans att bo med sina barn är bara en pinsam förklaring till varför hon måste gå vidare.

Att bli hotad är tomma ord om man inte polisanmäler händelsen. Det är bara att lyfta telefonen och anmäla hotelserna. Att säga att man går till media är dock inget lagbrott och inte heller att vara otrevlig.

Ebba har toppadvokater så det blir svårt, men skulle Ebba skinna Esbjörn på fastigheten så kan hon nog lägga partiledarskapet på hyllan. Typer inom frikyrkans sektmedlemmar måste bekämpas dom är lika farliga som islamism och andra fanatiker.
2020-11-20, 15:24
Avslutad
Kan inte förstå alla som slänger ut sig skit åt höger och vänster. Det är väl rätt uppenbart att Esbjörns släktingar drabbas negativt ekonomiskt av affären och använder sig av att Ebba är känd för att genom påtryckningar försöka häva köpet. Om släktingarna tyckte att han var för snurrig för att kunna ingå avtal är det väl tämligen anmärkningsvärt att de lät honom bo kvar själv i det huset? Eller att försöka hejda honom när det först kom på tal?
2020-11-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ebba-fansen vidhåller fortfarande att det är ett värdelöst ruckel - förklara för oss andra hur det då kommer sig att Ebba säger: Jag skulle ju flytta in i december.

Ebba säger idag till aftonbladet att hon just nu behöver flytta mellan olika hyrda hus för att hon och barnen ska ha någonstans att barn, antyder att om hon hade fått tillträde till huset för 9 veckor sedan så hade det bott där nu. Men hon säger också "Huset är övergivet, litet, det finns inte fungerade vatten och avlopp och det är mycket som behöver göras". Hur går detta ihop? Tror hon att en sådan omfattande renovering går på någon dag?
2020-11-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Att dumförklara någon för att man är äldre köper jag inte, personen kunde stängt ner affären enkelt om han inte ville sälja.
Nej, så lätt är det inte.. gamlingar slutar ofta agera rationellt.

Jag tycker det är ett jäkla fult sätt att uppvakta en äldre människa för att kunna köpa hens hus i en privat affär.
En gamling som bor ensam kan lätt bli manipulerad av trevliga människor som erbjuder socialt sällskap och kanske bjuder på något gott att äta.
Senast redigerad av Asguk 2020-11-20 kl. 15:29.
2020-11-20, 15:25
Medlem
mteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Ebba-fansen vidhåller fortfarande att det är ett värdelöst ruckel - förklara för oss andra hur det då kommer sig att Ebba säger: Jag skulle ju flytta in i december.

Med tanke på att hon enligt egen utsago skulle fått tillträde för nio veckor sedan hade hon nog haft gott om tid på sig att renovera huset lagom till inflytt.
2020-11-20, 15:26
Medlem
hyssasess avatar
Jag tror definitivt att Ebba har lagen på sin sida o att Esbjörn får flytta eller utge ett stort skadestånd.

Sen tror tror mer på historian att Han ångrat sig i efterhand efter påtryckningar från andra att inte sälja kåken än att han ska ha varit dement o inte kapabel till någonting
2020-11-20, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Vadå skam?
Hon vill köpa ett hus som mannen vill sälja till henne.
Hon har lag å rätt på sin sida.

Nix pix.
Ebba ville köpa ett hus, som från början inte var till salu.
Men hon gav sig inte förrän den gamle mannen skrev på.
2020-11-20, 15:28
Medlem
guldkorns avatar
Herregud vilket lågvattenmärke intervjun på Aftonbladet TV är. Så enormt PR-byrå styrt och så enormt genomskinligt - kläder, ord, plats - rubbet. ”Jag är offret” - sanslöst osmakligt.
2020-11-20, 15:29
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Jävla svin som försöker lura av en gammal man hans lya. Fyfan.
2020-11-20, 15:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
är rätt många som lyft joe bidens potentiella senilitet, och han är yngre än esbjörn.
men absolut, håller med om att man ska ha respekt för äldres egenbestämmande, men att hetsa igenom en mångmiljonaffär med en ensam 80plussare när man själv är ett gäng proffsförhandlare i sina bästa år borde ses som på gränsen till kriminellt, åtminstone djupt omoraliskt.
i synnerhet att ljuga om det efteråt och skicka en bild utåt och sen visa tänderna till gubbfan när kameran är avstängd.

håller dock med om att mycket av partiledarmaterialet i andra partier också kan hålla låg kvalitet.

Beviset på att han har hetsats kommer enbart från hans släktingar som har ekonomiska motiv. Hur tror du en domstol hade bedömt deras utsaga? Finns inget i den här agerandet från deras sida som kan förklaras av annat än ånger och girighet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in