2020-11-20, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Fin partiledare för ett kristet parti, verkar gränslös på något sätt.

Hon verkar inte ha någon skam i kroppen.
2020-11-20, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Det är många här som verkar vilja se Ebba i negativ dager och det är självklart ok men ska man vara lite krass så är det bara trams.

Ebba har köpt ett hus, hur spelar noll roll, hon lade ett bud som säljaren valde att acceptera. Att säga nej till att sälja ett hus är inte särskilt svårt, det är bara att låta bli. Tror folk på fullaste allvar att man "pressas" till att sälja ett hus när man inte accepterar första budet? Då pressas man inte, man förhandlar pris. Att priset för det där rucklet hamnar över taxeringsvärdet är ett under med tanke på skicket. Någon nämde att taxeringsvärde brukar vara 75% av säljpriset, jag kan garantera att det är där huset inte har något som helst värde i sitt nuvarande skick.

Jag är och kommer aldrig bli en KD-väljare men jag kan skilja på en ensamstående mamma som försöker hitta ett hem och tankehämmande boys på flashback.

det folk har mest synpunkter på är inte den rena juridiken, Ebba har kopplat in toppklass-advokater som säkert kommer kunna lösa det där.
men själva moralen, att söka upp en gammal människa med sina expert-kompisar och stressa igenom ett köp där gamlingen befinner sig i en utsatt situation, ensam med ett par yngre kända och ytterst vältaliga människor med specifika branchkunskaper på vad just din tomt är värd.

och att sen blåljuga sig igenom offentliga uttalanden efteråt för att i nästa sekund agera tvärt emot vad man nyss sagt, medan man torkade en rörd tår ur ögonvrån.
"jag kommer såklart inte tvinga honom att sälja om han inte vill"
sen ett nytt brev med hot om rättegång och skadeståndskrav.

i samma linje som att säga att regeringen "i berått mod" inte tagit pandemin på allvar för att veckorna efter vara ute och festa som en tonåring, eller att anklaga regeringen för att inte ta gängkriminaliteten på allvar, för att sen åka på kändisfest i israel när riksdagen har blocköverskridande samtal för att få en stark linje med brett stöd i frågan om gängkriminaliteten

lögner och dubbelmoral är luften hon andas.
Senast redigerad av Spakur 2020-11-20 kl. 14:48.
2020-11-20, 14:47
Medlem
Lost.Villains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Skulle vara intressant att veta vilka mer runt den gamle mannen som är inblandade. Jag är inte så övertygad som en del andra i den här tråden om att Ebba har gjort något principiellt fel. Det känns mer som om någon släkting eller ”vän” till Esbjörn spänkat in sig på fastigheten och nu ser den glida ur händerna.

Det är redan klarlagt bortom all tvivel att Matz och ev. andra släktingar blev kränkta och hoppades på att få ärva fastigheten.
2020-11-20, 14:49
Medlem
BigIvars avatar
Är detta ytterligare en snyfthistoria som en kvällstidning har klämt fram ur ingenting?

Enligt artikeln handlar detta om en släktgård som har "hört till hans familj i decennier". Decennier???
Massor av människor har ägt sina fastigheter i decennier utan att kalla ställena för släktgårdar.

Esbjörn är för övrigt mogen för äldreboendet så det passar ganska bra att sälja nu.
2020-11-20, 14:53
Medlem
Hon använder kort som om att det är så synd om barnen som måste ha närma till sina båda föräldrar osv hahaha fyfan vilken jävla skata hon är!! kristdemokraterna i sitt esse , rena rama hycklare!
2020-11-20, 14:58
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
det folk har mest synpunkter på är inte den rena juridiken, Ebba har kopplat in toppklass-advokater som säkert kommer kunna lösa det där.
men själva moralen, att söka upp en gammal människa med sina expert-kompisar och stressa igenom ett köp där gamlingen befinner sig i en utsatt situation, ensam med ett par yngre kända och ytterst vältaliga människor med specifika branchkunskaper på vad just din tomt är värd.

och att sen blåljuga sig igenom offentliga uttalanden efteråt för att i nästa sekund agera tvärt emot vad man nyss sagt, medan man torkade en rörd tår ur ögonvrån.

i samma linje som att säga att regeringen "i berått mod" inte tagit pandemin på allvar för att veckorna efter vara ute och festa som en tonåring, eller att anklaga regeringen för att inte ta gängkriminaliteten på allvar, för att sen åka på kändisfest i israel när riksdagen har blocköverskridande samtal för att få en stark linje med brett stöd i frågan om gängkriminaliteten

Att dumförklara någon för att man är äldre köper jag inte, personen kunde stängt ner affären enkelt om han inte ville sälja. När det gäller hennes övriga agerande i andra frågor och hennes politiska gärning så håller den ungefär lika låg klass som övriga politiker. Vi har nog det sämsta gänget partiledare någon generation skådat...
2020-11-20, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur

Helt rätt och riktigt.
Om det mot all förmodan skulle finnas någon som fortfarande har funderingar att rösta på denna Donna.
Tänk om !
Det finns andra partier som har mer trovärdighet och moral än Livets ord Ebba.
2020-11-20, 15:03
Medlem
pandemonium71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Ett värde måste naturligtvis huset och tomten ha. Annars hade väl knappast Ebba lagt någon som helst kraft på att få köpa huset. Ett hus som inte ens var till salu, innan Ebba startade sin övertalningskampanj mot den gamle mannen.

Vad Ebba nu sysslar med är att försöka skrämma den gamle mannen, genom att dra in honom till rätten.
För se Ebba har tidigt bestämt sig. Hon ska ha huset till varje pris.

Absolut så har det ett värde, särskilt tomten. Dock så misstänker jag att taxeringsvärdet inte reflekterade husets skick utan är baserat på antaganden.
2020-11-20, 15:05
Medlem
Ebba-fansen vidhåller fortfarande att det är ett värdelöst ruckel - förklara för oss andra hur det då kommer sig att Ebba säger: Jag skulle ju flytta in i december.
2020-11-20, 15:10
Medlem
Ebba Busch, en fin kristen kvinna med fina kristna värderingar.
2020-11-20, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pandemonium71
Att dumförklara någon för att man är äldre köper jag inte, personen kunde stängt ner affären enkelt om han inte ville sälja. När det gäller hennes övriga agerande i andra frågor och hennes politiska gärning så håller den ungefär lika låg klass som övriga politiker. Vi har nog det sämsta gänget partiledare någon generation skådat...
Massor av äldre blir dagligen lurade att köpa dumma abonnemang, larm och skitsaker. Dessutom tror många att det verkligen är banken som ringer och loggar godtroget in på sin bank under samtalet och luras av sina livsbesparingar. Det är tyvärr alldeles för lätt att lura många äldre.
2020-11-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ketaminsenpeta
Hon verkar inte ha någon skam i kroppen.

Vadå skam?
Hon vill köpa ett hus som mannen vill sälja till henne.
Hon har lag å rätt på sin sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in