2020-11-20, 13:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Det är i alla fall skönt att veta att systemet inte var hackat i Georgia utan man nu med säkerhet vet att Biden vann delstaten. Snart kommer utan tvivel samma svar från resterande swingstater.

Givetvis skall inte en president utmana valsystemet eftersom han ju är part i målet. Och om en korrupt president ändå använder sin position tlll att försöka fabricera bevis eller direkt påverka besluten på delstatsnivå för att vinna valet så är ju än värre, det nästan, men bara nästan, andas landsförräderi.

Nej det vet man ju inte alls. En omräkning utan audit är såklart helt meningslös och bara en skenmanöver. Låt utredningarna visa huruvida valfusket är av betydelse eller ej.

De allra flesta har förstått vid det här laget att det förekommit omfattande valfusk, inklusive demokrater. Det som de nu hoppas på är snarare att det mesta inte ska hålla i domstol.

Vissa saker är på gränsen till valfusk, andra helt lovliga, om än oärliga och andra helt olagliga.

Frågan är snarare hur mycket som kommer kunna bevisas och lagföras efter de lagar och regler som finns. Ibland är det komplicerat. Titta tex på OJ Simpson. Glasklart skyldig, men gick inte att döma. Att ha massa federala demokratdommare till aktivister hjälper inte heller direkt.

Men att det inte förekommit omfattande valfusk från demokrater tror i princip ingen på vid det här laget. Inte ens du.
Senast redigerad av barfotalasse 2020-11-20 kl. 13:16.
2020-11-20, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är inte vad rapporterna säger, vilka är det som säger att maskinerna användes och inte några handräkningar?
Har du lust att länka rapporten?
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Utveckla vad trump skulle fuska med, att med lagliga medel stoppa ett tvivelaktigt valresultat till följd av valfusk till bidens favör?

Är det samma tvärtomresonemang som när trump ville att ukraina skulle utreda joe och Hunter biden efter soros sponsrade statskupp där?

Börjar du bli nervös att trump tar hem det här.
Elektorer ska rösta fram den som vinner valet i delstaten, så enkelt är det.
Och detta är det valfusk jag analyserade vart en klar möjlighet att trumpen gör.
På tal om riktigt valfusk.

Inte det minsta nervös över nått, jag lever ändå inte i USA och kommer ändå inte drabbas av diktaturen som då uppstått.
Det lustiga är att alldeles för många siade om detta med trumpen.

Joe Biden är president elect, så enkelt är det.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Blanda inte in andra utredningar i det här. Varje fall, varje situation måste studeras för sig, fakta måste studeras. Hypoteser hjälper inte.
Powells uttalande var propaganda, det borde du förstå. Det är verkligen inget motiv för utredningar.

Trump och hans team borde ha kunnat lägga fram ÅTMINSTONE något som kan ge skäl till att misstänka att Bidens vinst beror på fusk. Men det har de inte gjort. Försök inse fakta!

Raffensperger säger att tusentals republikaner lät bli att rösta i Georgia. Han tror att det kunde bero på att Trump uppmanat folk att inte poströsta. Tänk vad det skulle kunna betyda för hela valet!!!!! Observera att det är en republikan som säger detta, som troligen känner väljarna i Georgia bättre än Trump.

Powell lade fram uppgifter som är mycket besvärande för Demokraterna. Även Giuliani om att 15000 personer bara i Pittsburgh bara gick vända hem från vallokalen utan att ha röstat pga att någon annan röstat i deras namn.

Alla inser att det måste utredas i grunden. Muellerutredningen var pinsam. Syftet med utredningen var att smutskasta Trump, inget annat. Man kunde inte acceptera förlusten utan var tvungen att trycka ner honom.
Nu vill naturligtvis republikanerna att utreda detta valfusk och påbörja det direkt. Synd bara för Demokraterna att en installation av ny president står för dörren fast valfusk kan aldrig accepteras för installation av president.

Hillary Clinton var så korkad att hon accepterade en valförlust INNAN Donald Trump installerades men ändå var hon övertygad om att Ryssland i valresultatet🤔😀
2020-11-20, 13:15
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Precis! Trump har ju tjatat om fake news och skapat misstänksamhet mot allt och alla. Så hans fans tror bara på det som kommer från Trumps sfär, ingenting annat. Det är inte konstigt att de är så fanatiska.
Sedan vad jag vet så har dem inte visat ett endaste graverande bevis även då dem varit i domstol då undrar man hur man tänker, Stötta sig på indicier och sedan har du en massa lögner som dem vräker ur sig utan att dem kan backa upp det INTE ens i en rättegång klarade dem av föra fram bevis utan det var INDICIER!
2020-11-20, 13:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querner
https://www.nbcnews.com/politics/2020-election/explainer-georgia-s-upcoming-ballot-audit-recount-n1247680

Intressant för när jag kollade (och länkade) så var det en handräkning som gjordes.

Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Har du lust att länka rapporten?

Jag har redan länkat till där man pratar om omräkningen.
2020-11-20, 13:18
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querner
https://www.nbcnews.com/politics/2020-election/explainer-georgia-s-upcoming-ballot-audit-recount-n1247680
Rätt förvirrande artikel som gav motstridiga uppgifter?!

Från din länk:
Citat:
Experts say some discrepancies are expected when so many votes are counted a second time using an entirely different method — hand versus machine
och
Citat:
The specific type of audit that Georgia has chosen is known as “risk-limiting.” It involves checking paper ballots against machine tallies to ensure the accuracy of those machines

*edit
Så man bör ha upptäckt fel/fusk i rörsträkningmaskinerna.
2020-11-20, 13:21
Medlem
Querners avatar
Citat:
Intressant för när jag kollade (och länkade) så var det en handräkning som gjordes.

Trump bör nu självklart kräva en handräkning i ordets rätta bemärkelse.
2020-11-20, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Sidney Powell kommer att förklara i domstolen hur algoritmen funkar. Det är ett mönster vinster även i t ex Venuzuela.
Hahaha, och du tror att det räcker att stå och säga "så här funkar datoralgoritmen, och funkade den vid val i Venezuela så måste den ju fungera när den körs här i USA - alltså HAR den använts i stor skala i USA! Det är Bevisat!".

2020-11-20, 13:28
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitamin-CE
Du glömde lägga till "predicted" av msm.

Du slipper nog inte undan trump om han vinner
Svensk media kommer köra ner trump i halsen på dig nästa 4 år tills du kokar av ilska bara av att höra hans namn.
Sen goodbye till alla pk agendor
trumpen har redan förlorat valet, det är därför trumpen nog kommer försöka valfuska med elektorerna och att de röster inte på den som vann i delstaten.

Men den som lever får se.
Och om det sker så har USA en diktator i trumpen.

När skulle detta valfusk presenteras idag?
Citat:
Biden är INTE ” president elect”. Media utser inte president utan elektorerna. Om inte elektorerna man göra det går det vidare till varje delstat som får lägga EN röst vem de vill skall bli president.
Såklart Biden är det, Biden vann valet med stor marginal.
2020-11-20, 13:29
Medlem
Citat:
Biden är INTE ” president elect”. Media utser inte president utan elektorerna. Om inte elektorerna man göra det går det vidare till varje delstat som får lägga EN röst vem de vill skall bli president.
Konstigt att han behandlas som president elect av mängder av utländska statsöverhuvuden och regeringar då... Från Netanyahu (!) till Boris, Macron och Merkel.

Trump har i praktiken blockerat GSA från att officellt erkänna Biden som PE, i annat fall hade det varit gjort för minst en vecka sedan. Detta har ingenting med osäkra data att göra, endast med Trumps sårade ego.
2020-11-20, 13:29
Medlem
Citat:

Jag har redan länkat till där man pratar om omräkningen.
Ja men det var inte vad jag var intresserad av. Jag vill se rapporten. Jag trodde du hade tillgång till officiella rapporten när du påstår dig veta vad rapporten säger.

Men ska jag tolka det som att när du säger "det är vad rapporten säger" så menar du "det är vad denna person säger om rapporten"?

Du har alltså inte en länk till officiella rapporten? Fundera gärna en eller två gånger på vad jag menar med officiella rapporten innan du svarar så du inte framställer dig som en idiot igen och skickar en länk till NBC News.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in