2020-11-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Trådsanningar och kända fakta om Akis och Görans alkoholvanor
I tråden har det framförts att Aki och Göran var alkoholister och hade mycket höga promillehalter när dom mördades.

Bland det som framkommit finns detta.

Aki
Johanna tillfrågades om Aki var berusad på kvällen innan han påträffades död intill bryggan vid Granliden. Ur FUP, Huvudprotokoll 3-8, sid 400.

"På fråga om han var berusad så säger hon att det var han inte."

Ur FUP, Huvudprotokoll 5-8 sid 602 (om Aki).

"från obduktionen...
...att han hade en 1,4...
...i promille."

Alkoholhalten stiger normalt något post mortem som en följd av jäsningsprocesser, så troligen hade Aki något lägre alkoholhalt när han, som vi förmodar, dränktes. Enligt Mohammad har Jafar berättat att det var han som dränkte Aki.

Göran
Vid ett förhör säger Johanna att hennes föräldrar var alkoholiserade. Ur FUP, Huvudprotokoll 4-8 sid 433.

"...de sista åren var båda mina föräldrar alkoholiserade och speciellt min pappa."

Johannas syster Ulrika bekräftar att Göran drack regelbundet. Ur FUP, Huvudprotokoll 2017-02-06, sid 246, förhör med Ulrika.

"På kvällarna drack Göran whiskey och öl och blev berusad."

När det gäller Göran så har, såvitt jag känner till, obduktionsprotokollet inte offentliggjorts. Om det är korrekt så vet vi inte vilken promillehalt han hade när han mördades.

–

Med all respekt men varför tar du upp detta? Är man panchis och sitter på sitt sommarställe får man faktiskt ta sig ett par whisky och några öl. Det här Johanna tar upp att föräldrarna skulle vara alkoholiserade är ett jävla skitsnack.

Snarare är det väl hon själv går på droger levererade av afghanen?
Citera
2020-11-15, 03:42
Medlem
Nintendokids avatar
Varför valde araben att säga som det var och inte hålla käften?
Citera
2020-11-15, 08:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Trådsanningar och kända fakta om Akis och Görans alkoholvanor
I tråden har det framförts att Aki och Göran var alkoholister och hade mycket höga promillehalter när dom mördades.

Bland det som framkommit finns detta.

Aki
Johanna tillfrågades om Aki var berusad på kvällen innan han påträffades död intill bryggan vid Granliden. Ur FUP, Huvudprotokoll 3-8, sid 400.

"På fråga om han var berusad så säger hon att det var han inte."

Ur FUP, Huvudprotokoll 5-8 sid 602 (om Aki).

"från obduktionen...
...att han hade en 1,4...
...i promille."

Alkoholhalten stiger normalt något post mortem som en följd av jäsningsprocesser, så troligen hade Aki något lägre alkoholhalt när han, som vi förmodar, dränktes. Enligt Mohammad har Jafar berättat att det var han som dränkte Aki.

Göran
Vid ett förhör säger Johanna att hennes föräldrar var alkoholiserade. Ur FUP, Huvudprotokoll 4-8 sid 433.

"...de sista åren var båda mina föräldrar alkoholiserade och speciellt min pappa."

Johannas syster Ulrika bekräftar att Göran drack regelbundet. Ur FUP, Huvudprotokoll 2017-02-06, sid 246, förhör med Ulrika.

"På kvällarna drack Göran whiskey och öl och blev berusad."

När det gäller Göran så har, såvitt jag känner till, obduktionsprotokollet inte offentliggjorts. Om det är korrekt så vet vi inte vilken promillehalt han hade när han mördades.

–
Och vad är intressant med detta?
Citera
2020-11-15, 09:25
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Och vad är intressant med detta?

Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Med all respekt men varför tar du upp detta? Är man panchis och sitter på sitt sommarställe får man faktiskt ta sig ett par whisky och några öl. Det här Johanna tar upp att föräldrarna skulle vara alkoholiserade är ett jävla skitsnack.

Snarare är det väl hon själv går på droger levererade av afghanen?

Självklart får man ta en whiskey och det fick naturligtvis Göran också.

Jag tog upp det därför att det i tråden påståtts att både Aki och Göran var gravt alkoholiserade. Det har också skrivits om fantasisiffror om de alkoholhalter som funnits i samband med obduktioner.

Mitt intryck är att dessa uppgifter är felaktiga eller minst grovt överdrivna. Aki hade druckit en del tillsammans med Johanna innan han mördades, men alkoholhalten var inte särskilt hög. Det finns inga belägg, som jag sett, för att Aki hade problem med alkohol. Göran tog en whiskey då och då innan han gick och lade sig.

Det påstods nyligen att Göran har 3,0 promille i blodet när han mördades. Jag vet inte vem som sprider den uppgiften, men jag har inte hittat något som tyder på att så var fallet. Protokollet från obduktionen har inte offentliggjorts, så vitt jag vet, så vi vet inte.

Jag skrev det jag skrev för att förtydliga att uppgiften om 3,0 promille saknar grund. Jag vet inte varför någon vill sprida en sådan uppgift.

–

PS: Här är inlägget där den troligen helt felaktiga uppgiften om 3 promille förekom:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Senast redigerad av lasternassumma 2020-11-15 kl. 09:28.
Citera
2020-11-15, 15:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Självklart får man ta en whiskey och det fick naturligtvis Göran också.

Jag tog upp det därför att det i tråden påståtts att både Aki och Göran var gravt alkoholiserade. Det har också skrivits om fantasisiffror om de alkoholhalter som funnits i samband med obduktioner.

Mitt intryck är att dessa uppgifter är felaktiga eller minst grovt överdrivna. Aki hade druckit en del tillsammans med Johanna innan han mördades, men alkoholhalten var inte särskilt hög. Det finns inga belägg, som jag sett, för att Aki hade problem med alkohol. Göran tog en whiskey då och då innan han gick och lade sig.

Det påstods nyligen att Göran har 3,0 promille i blodet när han mördades. Jag vet inte vem som sprider den uppgiften, men jag har inte hittat något som tyder på att så var fallet. Protokollet från obduktionen har inte offentliggjorts, så vitt jag vet, så vi vet inte.

Jag skrev det jag skrev för att förtydliga att uppgiften om 3,0 promille saknar grund. Jag vet inte varför någon vill sprida en sådan uppgift.

–

PS: Här är inlägget där den troligen helt felaktiga uppgiften om 3 promille förekom:
(FB) Arboga: Mord på Aki Olavi Paasila, 2015-08-08 och Göran Möller, 2016-08-03
Nästa gång du börjar organisera i en gammal tråd är det möjligen mer begripligt om du startar med inlägg du har kvar i huvudet istället för ett PS.

Tack för förklaring.
Citera
2020-11-18, 18:31
Medlem
Var hittar jag nya länkar på FUP? De i trådstarten från minfil är döda...

Mvh
Citera
2020-11-19, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amnistelrooy
Var hittar jag nya länkar på FUP? De i trådstarten från minfil är döda...

Mvh

Undrar också!
Citera
2020-11-19, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Varför valde araben att säga som det var och inte hålla käften?
Han ville inte va som "värsta kriminella"
Citera
2020-11-19, 12:29
Medlem
Zoneinopiums avatar
Har någon fungerande länk till ljudupptagningar?
Citera
2020-11-19, 17:58
Medlem
Är det okej att fråga vem var Aki exakt, mer än att han var ex-make till Johanna.

Vad jobbade han med, hurdan var han - Hans Facebook m.m.

Det står en massa om Johanna. Så det hade varit intressant att få veta lite om Aki.
Citera
2020-11-20, 13:07
Medlem
Det var den där Johanna Möllers pojkvän eller vad det var som dränkte honom.

Det jag inte förstår är: Följde han med de till sommarstugan eller fanns han gömd någonstans för att sedan dränka den Aki?

Jag förstår inte riktigt.

Aki fick mängder alkohol i sig?

Något som Johanna kanske planerat. Men hur fick hon honom att dricka så pass mycket?
Senast redigerad av L.o.a 2020-11-20 kl. 13:36.
Citera
2020-11-20, 22:03
Medlem
Jag är också intresserad av att läsa FUP. Hittar inga fungerande länkar någonstans. Kan någon vänlig själ ladda upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in