Citat:
Ursprungligen postat av
Dafwid
Jo politiskt har det alltid varit, säger inget om det. Men låt mig säga så här; under Pride 2018 var alla partiledare samlade på en scen men inte SD, de fick representeras av en elefant. För mig som gay och som röstar på just det förbjudna partiet inom hbtq så var det lite som ett slag i magen. Är det inte meningen att alla ska vara välkomna på Pride? Även de som "inte tycker som alla andra"? Och ja, jag vet att SD har röstat emot förslag som underlättar för oss, men de har ju sina värderingar och jag kan till viss del förstå varför de värnar om vissa saker.
Att kämpa för en sak kan alltid anses som politiskt. Att kämpa mot normer och för förändring kan anses som vänsterpolitik. Problemet med HBTQ-rörelsen är att slagsidan åt vänster bara blir värre och värre. Man slår sig samman med antirasister, feminister och muslimer, för att skapa någon sorts allians av förtryckta för att bekämpa... ja vad? Patriarkatet? SD? Det är väldigt otydligt. De verkar vara emot väldigt mycket men vad är de egentligen för? Att förvirrade tonåringar med olika diagnoser ska få byta kön utan föräldrarnas godkännande? Att pedofiler ska få lov att förstöra barns liv? Att vita män bara ska hålla käften och betala för sin egen undergång?
SD är ju ett konservativt parti och ska förespråka kärnfamiljen och traditionella värderingar. Jag hittar ingenting i deras partiprogram om att homosexuella ska klassas som psykiskt sjuka, som sossarna hade det fram till 1967. Inte heller att det ska vara olagligt som det var till 1944. Inte heller att vi ska tvångsomvändas. Inte heller att vi ska fråntas eller förnekas samma rättigheter och skyldigheter som alla andra i samhället. Var det inte jämlikhet vi ville uppnå?
Det finns garanterat individer i alla partier som har problem med homosexuella. Sossarna var emot samkönade partnerskap långt efter att det var infört i våra nordiska grannländer. Inbitna kommunister har heller inte mycket till övers för homosexuella. Det var ju folkpartisten Barbro Westerholm som till slut baxade igenom partnerskapet i riksdagen. SD är åtminstone som enda riksdagsparti emot islamiseringen, vilket är ett konkret och högst reellt hot mot homosexuella.