Citat:
Ursprungligen postat av
Pisseman
Nu lyfte man också i någon av tidningarna att män tappar antikropparna snabbare än kvinnor. Tydligen så tänkte man inte agera på detta i vaccinationsprogrammen. Men vi får väl se vad det verkliga utfallet blir, då kanske de ändrar sig...
Intressant. Jag väntar spänt på att någon jämställdshetskramare ska ta upp genusaspekten, men jämställdheten är en kofta som tas av och på efter humör. I världens mest jämställda land (som Sverige vill kallas) är det onekligen fascinerande att se genusaspekten kastas i papperskorgen. Nu är det tydligen inte kul att snacka jämställdhet, så vi skiter i det, rycker på axlarna. Män sticker helt enkelt ut som riskgrupp, men "kön: man" nämns aldrig tillsammans med KOL, fetma, ålder osv. Nu har det snart gått ett år, så jag höjer på ögonbrynen, självklart. Och nej, jag är inte feminist, om någon undrar. Vad är jag då? Det är komplicerat, och OT. Vet du varför män drabbas hårdare än kvinnor av viruset? Kvinnor är ju mer benägna än män att söka vård dessutom, så det är en rejäl slagsida, om du fattar vad jag menar.