2020-11-20, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Var det inte Tegnell som påstod det var ojämligt att jobba hemifrån i början av pandemin?

Jajamensan, då var det han som sade just det. Igår var det Tegmark-Wisell som sade att krav på munskydd inte är jämlikt. Det är uppenbart att "jämlikt" är ett grundläggande ord som alla diskussioner på myndigheten utgår ifrån...
Citera
2020-11-20, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Tegmark-Wisell sa det igår, här har du ett utdrag ur Aftonbladets live-feed idag om detta (från en presskonferens som pågår):

Sjukdomen slår hårdare mot män än kvinnor. Fler män än kvinnor på IVA, om jag fattat rätt.

Genusaspekten har inte diskuterats alls vad jag sett. Hade kvinnor drabbats hårdast hade det varit ett jävla liv.

I Kina var det väl 70% män som dog, eller minns jag fel?

Under min tid i covidvården såg jag mest manliga patienter, kan jag tillägga.

Män åker ju alltid i gräddfilen enligt feministerna. Jaha, då borde ju coronakrisen ha skötts jättebra. Män är ju alltid topprioriterade.

Not quite...

Har ni sett nån bli upprörd för att män tar mer stryk?

Svårt det här med jämställdhet..
Citera
2020-11-20, 11:40
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Varför gör man inte regelbundet snabbtester? Även om en fångar upp många dåliga virusprov på det viset så kan man säkert ringa in områden av intresse om de görs tillräckligt frekvent.

Men som man arbetat hittills så behövs väl inte metadata, högfrekvensdata eller annat nätverksvetenskapskunnande för att man ska optimera samt "zeroing in" på de kluster som eventuellt kommer flamma upp.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-11-20 kl. 11:46. Anledning: Addendum
Citera
2020-11-20, 11:42
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Tycker Kinas utveckling är det skummaste i hela den här epidemin, värdens lortigaste folk.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/

Kolla grafen Daily new cases, nu snackar vi om ett land med 1,5 miljarder människor.
Citera
2020-11-20, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Sjukdomen slår hårdare mot män än kvinnor. Fler män än kvinnor på IVA, om jag fattat rätt.

Genusaspekten har inte diskuterats alls vad jag sett. Hade kvinnor drabbats hårdast hade det varit ett jävla liv.

I Kina var det väl 70% män som dog, eller minns jag fel?

Under min tid i covidvården såg jag mest manliga patienter, kan jag tillägga.

Män åker ju alltid i gräddfilen enligt feministerna. Jaha, då borde ju coronakrisen ha skötts jättebra. Män är ju alltid topprioriterade.

Not quite...

Har ni sett nån bli upprörd för att män tar mer stryk?

Svårt det här med jämställdhet..

Nu lyfte man också i någon av tidningarna att män tappar antikropparna snabbare än kvinnor. Tydligen så tänkte man inte agera på detta i vaccinationsprogrammen. Men vi får väl se vad det verkliga utfallet blir, då kanske de ändrar sig...
Citera
2020-11-20, 11:44
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Vad sägs om former Pfizer Vice President Mike Yeadon:

https://www.facebook.com/unlockedunitedkingdom/videos/409747283542470

Han säger exakt samma sak som Cummins. Men Mike Yeadon är väl också en foliehatt?

Men vad är det han säger egentligen, jo att 50% är immuna (påstående) sen säger han att i London är det knappt några nya fall, ja de har lockdown vilket resulterar i att fallen sjunker. Dessutom pratar han om false positives, vilket blir lite löjligt då en false positives inte hamnar på sjukhus, bara i hemkarantän. Han verkar mest vara ilsken för att de är inlåsta, nu är ju inte vi det. Så länge våra kurvor på inläggningar och dödsfall ökar så är inte pandemin över.

T.o.m. Tegnell har refererat till Cummings och blev tagen med byxorna nere för det.
Citera
2020-11-20, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Tycker Kinas utveckling är det skummaste i hela den här epidemin, värdens lortigaste folk.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/china/

Kolla grafen Daily new cases, nu snackar vi om ett land med 1,5 miljarder människor.

De har högre känslighet på testerna än vad vi har och de sätter alla smittade de hittar i hård karantän. De sektionerar städerna och man måste ha bevis för att man är frisk för att kunna röra sig mellan dessa och för att kunna resa mellan städer. Det är två veckors karantän för att resa in i Kina. Osv osv. vad är konstigt?
Citera
2020-11-20, 11:50
Medlem
qwerty-66s avatar
1138 nya positiva i Skåne idag. Lite fler än jag väntat mig.

Platå på sjukhusinläggningar ser det ut som

https://www.skane.se/digitala-rapporter/lagesbild-covid-19-i-skane/inledning/
Citera
2020-11-20, 11:50
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Men vad är det han säger egentligen, jo att 50% är immuna (påstående) sen säger han att i London är det knappt några nya fall, ja de har lockdown vilket resulterar i att fallen sjunker. Dessutom pratar han om false positives, vilket blir lite löjligt då en false positives inte hamnar på sjukhus, bara i hemkarantän. Han verkar mest vara ilsken för att de är inlåsta, nu är ju inte vi det. Så länge våra kurvor på inläggningar och dödsfall ökar så är inte pandemin över.

T.o.m. Tegnell har refererat till Cummings och blev tagen med byxorna nere för det.
Det blir ju helt fel eftersom false positives givetvis påverkar dödstalen. Om nu testerna är så pass opålitliga så drivs ju nationell policy av missvisande data. Masstestning kommer, precis som han sa, att hålla oss kvar i eviga restriktioner, i onödan.

Sverige verkar ändå ha lägre känslighet på testerna och det gör väl det lite mer pålitligt, men vi har fortfarande inte överdödlighet sedan flera månader, snarare tvärtom.

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-relaterad-till-covid-19/
Citera
2020-11-20, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Det beror ju på en inkompetent regering, hade vi skött detta som våra nordiska grannländer hade vi inte behövt använda hela vår befolkningen som försökskaniner.
Ja, det är som det är
Citera
2020-11-20, 11:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det blir ju helt fel eftersom false positives givetvis påverkar dödstalen. Om nu testerna är så pass opålitliga så drivs ju nationell policy av missvisande data. Masstestning kommer, precis som han sa, att hålla oss kvar i eviga restriktioner, i onödan.

Sverige verkar ändå ha lägre känslighet på testerna och det gör väl det lite mer pålitligt, men vi har fortfarande inte överdödlighet sedan flera månader, snarare tvärtom.

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-relaterad-till-covid-19/

PCR-testerna har mycket hög sensitivitet och specificitet. Överdödligheten vet jag inget om, och det intresserar mig inte förrän vi kommer till mars 2021, då blir den rättvisande.
Citera
2020-11-20, 11:55
Medlem
England stor satsar och utvidgar infrastrukturen för massvaccinering.
Vad gör vi här? Finns det nån plan för massvaccination här ?

https://www.theguardian.com/world/2020/nov/20/nhs-prepares-dozens-of-covid-mass-vaccination-centres-around-england
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in