2020-11-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Vilken/vilka delstat(er) är det du avser?

Wisconsin, Michigan, Pennsylvania, North Carolina, Georgia och Nevada.
2020-11-20, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Hur ser man att valdistrikten räknat 20 miljoner fler valsedlar än röstberättigade?

Förmodligen på antal registrerade.
2020-11-20, 11:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Hur ser man att valdistrikten räknat 20 miljoner fler valsedlar än röstberättigade?
Undrar jag med, vad ser man dessa 20miljoiner mer röster.
För allt jag ser är att det är tvärtom, att de flesta delstater inte kommer ens över 75% av de som anmält sig gör röstning faktiskt röstar.
Dom flesta delstater ligger mellan 60-70%, vilket betyder det omvända.

Så inget valfusk går se där heller.
2020-11-20, 11:09
Medlem
Querners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Enligt Rudy/Powell så har ju rösträkningsmaskinerna använts för att, från en central punkt, justera valresultatet i (framförallt) swingstates.

Så hur förklarar de att omräkningen i GA inte visade några tecken på detta alls.
Hela korthuset faller ju ihop i och med det!?

Nu är inte omräkningen klar i Georgia och redan har dom "hittat" 5700 röster i tre olika County's. Övervägande del av dessa har gått till Trump. Vi får invänta omräkningen helt enkelt.

Varför sprider du desinformation?
2020-11-20, 11:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Querner
Nu är inte omräkningen klar i Georgia och redan har dom "hittat" 5700 röster i tre olika County's. Övervägande del av dessa har gått till Trump. Vi får invänta omräkningen helt enkelt.

Den vart klar klockan tre eller fyra inatt (Svensk tid), så jodå handräkningen är klar och den visade på att Trump fick 3000 fler röster men inte tillräckligt många för att vinna staten
2020-11-20, 11:12
Medlem
Citat:

Jag skrev fel i förra inlägget. Det finns ca. 2 miljoner fler valsedlar än registrerade väljare.

I USA krävs det att man registrerar sig för att rösta och då är det konstigt om det kommer in fler valsedlar än väljare.

Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse

Exakt, fast en nolla mindre.
2020-11-20, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Du är medveten om att många kärnväljare och äldre väljare har registrerat sig för 10-20 år sedan eller mer? I motsats till vad många här på FB tror behöver man ingalunda registrera om alla väljare inför varje nytt val, om man bor kvar i samma stad eller county och inte bytt namn förblir registreringen normalt giltig över tid.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-11-20 kl. 11:16.
2020-11-20, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du är medveten om att många kärnväljare och 'ldre väljare har registrerat sig för 10-20 år sedan eller mer? I motsats till vad många här på FB tror behöver man ingalunda registrera om alla väljare inför varje nytt val, om man bor kvar i samma stad eller county och inte bytt namn förblir registreringen normalt giltig över tid.

Nej det var jag inte medveten om, men det förändrar inte min syn på hur dirty det här valet är från demokraternas sida. Kompromissandet av demokratin är glasklart
2020-11-20, 11:15
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Vad har du för källa? Jag läste på BBC att omräkningen är klar.
Citat:
US President-elect Joe Biden's victory in Georgia has been confirmed by a recount
https://www.bbc.com/news/election-us-2020-55006188

Håller du med om att Rudy/Powells anklagelse faller platt om omräkningen inte visar att maskinerna har räknat fel?

De hittade oräknade röster via en audit. Riktigt illa, men det har ju inget med rösträkningsmaskinerna att göra.
Senast redigerad av DikT 2020-11-20 kl. 11:19.
2020-11-20, 11:30
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

Detta är alltså fake?
"Georgia recount confirms Joe Biden victory....."
https://edition.cnn.com/2020/11/19/politics/georgia-recount-election-results/index.html

Eller har du precis fått nyheter att dela med dig av. Länk eller så funkar.
2020-11-20, 11:30
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Den här tråden diskuterar ju eventuella indicier på valfusk. Om du är trött på folk som inte "tolerarar" att valet gått rätt till är det väl bara att sluta läsa eller lämna tråden. Ungefär som om jag skulle springa in i en kyrka och skrika att jag är så trött på religösa folk och kan ni inte bara sluta tro på gud. Så beter sig ju många anti-Trump folk här. Och jag är säker på att dessa gillar min metafor.

Tro mig, jag har inget emot att man diskuterar och har en incidenttråd, är bara bra. Tycker dock inte tråden är så balanserad utan handlar nästan uteslutande om att demokraterna fuskat. Dessutom tenderar mycket av diskussionerna att bli rena konspirationer.
2020-11-20, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Så fram med de GRAVERANDE bevisen då som övertygar er alla Trumpsters då!
Nej inget från Twitter kanalerna som föder konspirationsteorierna om Valfusk och sak samma med alla Youtube kanaler lika så TV kanalerna, Men då lär ni inte hitta ett endaste bevis att valfusk förekommit för med indicier och rabiata advokater som föder lögnen hjälper inte långt mer!
Du godtar ju inga bevis om du inte sett det med egna ögon verkar det som?

Och dom bevis och frågetecken som finnes förminskar man.

Bara det att det går att hacka dominions röstmaskiner räcker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in