2020-11-18, 08:25
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Nära släkt ska ju inte behöva vittna men om man bara är sambo, kan man bli befriad från att
vittna då? Vad säger juridiken? Är okunnig på det området. Är nyfiken på den saken.

Enligt sambolagen är människor som bor tillsammans stadigvarande att anse som sambos. Sambos är likställt med gifta. Enligt rättegångsbalken måste närstående exempelvis gifta och i förlöngningen då också sambos inte vittna.

Detta är också vad man säger till VKs sambo i början av förhören.
Citera
2020-11-18, 10:41
Medlem
DansbandsDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Var det inte så att av kontanterna de hittade satte V in de största beloppet så det kom till C konto, men V fick behålla några tusenlappar själv?
Lång Fup men kanske 6000kr han fick behålla.
Nja det fick han ju föra över till Spanien sen..
Citera
2020-11-18, 16:45
Medlem
Har läst stora delar av fupen och måste säga att det är en riktigt vidrig historia. Jag blir illa till mods av helheten, inte bara gärningen i sig utan livsstilen hos de misstänkta och folk i deras krets ger ångest.

Cö är så störd att han bör hållas inlåst så länge att han är ett vårdpaket när han släpps.
Hänsynslös och manipulativ är två egenskaper som är dåliga ihop.

Vk verkar det finnas hopp för. Jag tror att han inte skulle ha gjort nåt sånt här på egen hand.

Sen undrar jag en sak precis i början var det en rapport från elbolaget om höjd förbrukning i samband med mordet. Har någon förstått varför har det något med mordet att göra eller var det en.återvändsgränd?
Tänker att det är kvar i fupen så något måste det betyda.
Citera
2020-11-18, 16:50
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Sen undrar jag en sak precis i början var det en rapport från elbolaget om höjd förbrukning i samband med mordet. Har någon förstått varför har det något med mordet att göra eller var det en.återvändsgränd?
Jag tror att man lämnade lampor på. Brottsoffren verkar ha varit såna som släcker lampor i rum dom inte befinner sig i.
Citera
2020-11-18, 17:01
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag tror att man lämnade lampor på. Brottsoffren verkar ha varit såna som släcker lampor i rum dom inte befinner sig i.

Och de brukade inte heller dra för gardinerna för fönstren
Citera
2020-11-18, 17:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Har läst stora delar av fupen och måste säga att det är en riktigt vidrig historia. Jag blir illa till mods av helheten, inte bara gärningen i sig utan livsstilen hos de misstänkta och folk i deras krets ger ångest.

Cö är så störd att han bör hållas inlåst så länge att han är ett vårdpaket när han släpps.

Vk verkar det finnas hopp för. Jag tror att han inte skulle ha gjort nåt sånt här på egen hand.

CÖ hade inte heller gjort något sånt här på egen hand.
Båda har bidragit med sin del vilket gjorde att detta kunde genomföras.
Så fungerar en mördarduo.
Citera
2020-11-18, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansbandsDanne
Vad surrar du om?
220 fördes över till CÖ totalt
60 från Lars konto och 160 från Susanne
0 fördes över till VK.
VK fick 20-25 kontant av Lars som låg i en burk i köket när de klev in, som han sedan gav till CÖ inne i huset.
VK har fått noll kronor av det här.

Det är ju det FL trycker på blandannat i förhören med VK, att CÖ är skyldig VK massvis med cash sedan innan, sen får VK ingenting från rånet och CÖ bränner cashen på horor och ladd istället...
Fattar inte varför så många skriver direkta felaktigheter i tråden hela tiden...
Läs fupen ordentlig om ni ska skriva "fakta" annars ge fan i det.

Det är ju iof bara stämningsansökan som ’surrar’om 220’ för skadestånd till dödsboet. Fup har varit oåtkomligt av och till senaste dgr då fb inte funkat. Du tillönskas hursom en trevlig afton
Citera
2020-11-18, 19:16
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Det är ju iof bara stämningsansökan som ’surrar’om 220’ för skadestånd till dödsboet. Fup har varit oåtkomligt av och till senaste dgr då fb inte funkat. Du tillönskas hursom en trevlig afton
Fup finns upplagd på flera olika plattformar. Bl annat docdroid som fungerar utmärkt.
Se här. (FB) Misstänkt dubbelmord, Vallentuna, 2020-01-15
Citera
2020-11-18, 19:37
Medlem
DansbandsDannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnabyhimself
Det är ju iof bara stämningsansökan som ’surrar’om 220’ för skadestånd till dödsboet.
Vad menar du?
Det fördes över 160 från Susannes konto, 60 från Lars och sedan 20-25 kontant.
Det framgår i Fup.
Det står skrivet på en lapp i köket.
Det bekräftas av VK och CÖ och även teknisk bevisning.
Citera
2020-11-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549

Ja, kan stämma. Var tvungen att räkna men om jag tolkade det rätt är ökningen ca 10 kWh per dygn.
Det ger 400W per timme ungefär.

Man blir lite lurad av att elingenjören säger "en dramatisk ökning som inte bestod av exempelvis att man slog på en bastu samt torrtumlare. Mayani menade att det måste ha varit någon större maskin eller liknande som kopplats på."
Citera
2020-11-19, 06:46
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

Maskinen som de drog dit för att skära upp kassaskåpet. Sen blir de missnöjda för det låg bara gamla kvitton där. Finns bild på maskinen på nån sida.
Citera
2020-11-19, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Ja, kan stämma. Var tvungen att räkna men om jag tolkade det rätt är ökningen ca 10 kWh per dygn.
Det ger 400W per timme ungefär.

Man blir lite lurad av att elingenjören säger "en dramatisk ökning som inte bestod av exempelvis att man slog på en bastu samt torrtumlare. Mayani menade att det måste ha varit någon större maskin eller liknande som kopplats på."

Kan ju bara varit en spisplatta i köket. Lars var ju vaken och kan ha haft en platta på när han blev avbruten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in