2020-11-20, 09:38
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Trump kämpar på med sitt "Drain the swamp". Det är en kamp mot globalisternas genomkorrumperade system. MSM, Big-Tech, stora företag och delar av underrättelsetjänsterna har visat sig korrupta. Det är i förlängningen en kamp mellan globalism och nationalism.

Det MSM inte heller berättar är att när kampen mot korruptionen är vunnen så kommer vi få se en ekonomikrasch på en episk skala. Det valutafinansiella systemet i västvärlden är skuldmättat. Eftersom det allmänna betalningsmedlet (pengarna) är ränteburen skuld så måste skuldberget hela tiden öka.

Vi har nu nått punkten i ekonomin där den produktiva delen av ekonomin krymper för att pengar förs över till den finansiella ekonomin via räntor, för att betala för gamla pengars existens. Corona används som scapegoat för ekonomiska problem, och lockdowns används för att försöka få ekonomin att "mjuklanda" istället för att krascha in i väggen i full fart.

Handlingsutrymmet för globalisterna är nu så litet att man såg ingen annan väg att få bort Trump än att köra ett massivt valfusk. Globalisterna kommer att köra evig Corona skräck-porr och införa restriktioner på hur vi samlas, umgås och reser. Vinner Trump rättegångarna så slår han sönder globalisternas korruption och kontrollfasader.

Så frågan är vad du ska välja, globalisternas livslögn med korruption, rökridåer och politiska kulisser, eller ska du välja nationellt folkligt självbestämmande. Det här är det viktigaste politiska vägskälet vi står inför inom min livstid. Det är jag säker på.

Oavsett vilket håll det här går åt, så finns det ingen återgång till det "gamla normala". Frågan är mycket större än Trump vs. Biden; det är en fråga om det nya normala skall vara globalisternas livslögn som upprätthålls av politiska kulisser och ingen demokrati, eller om det nya normala skall vara nationellt självbestämmande som demokratiskt styrs av respektive lands befolkningar.

Så jag hoppas att vi medan vi följer utvecklingen hur det här valfusket hanteras, att vi samtidigt kan höja nivån några snäpp och inte hamna på korrupta massmedias "Runk-Rudy svettas hårfärg"-nivå.
För det vi ser nu är så fantastiskt mycket viktigare än det.

Ja. Vi ser faktiskt början på en indirekt statskupp genomförd av, just nu, sittande presidenten och några av hans får.
Var så säker på att han hela tiden sitter och funderar över att ta till militären för sitt syfte.

Hans egenkorruption styr hela hans och hans vänners agerande fullt ut.
2020-11-20, 09:39
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Ja, och Trump har massivt stöd för sitt agerande, stöd som vilar på lögner och grundlösa anklagelser om valfusk.

Här kan man se en undersökning som visar hur polariserad denna fråga om valfusk är.

https://today.yougov.com/topics/politics/articles-reports/2020/11/19/trump-voters-biden-poll
Av de 70-någonting-miljoner som röstade på Trump anser hela 88 procent att "Biden did NOT legitimately win the election". Det innebär att 60-någonting-miljoner människor i USA svalt det som de som gapar störst i denna tråd svalt. Det kan leda till enorma motsättningar i USA allt pga virala konspirationsteorier spridda på forum och sociala medier helt utan stöd av bevis.

En annan poll häromdagen visade att ca 75 % av de som röstade på Trump, trodde på valfusk. (jag postade en länk)
Men det är ändå höga siffror.

Trump har utnyttjat ett utbrett missnöje och bekräftat folks berättigade missnöje med "etablissemanget", trots att han själv är en del av det, som den miljardär han är, skattesmitare, skumma affärer mm. Att folk inte fattar det, är en gåta för mig, han låtsas stå på folkets sida i sin retorik, men av det ser vi inte mycket i praktiken.

Att hundratusentals människor dör i en pandemi berör honom inte. Att folk får sina liv förstörda av förvärrade orkaner, bränder och torka berör honom inte heller.

Man vågar knappt tänka på vad som hade hänt om han fått 4 år till. Vi får verkligen hoppas att han är genomskådad nu, som den bedragare han är med diktatoriska tendenser, en som lurar och splittrar folk istället för att förbättra deras tillvaro.
2020-11-20, 09:40
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Lin Woods stämning avfärdades redan igår till och med.
https://twitter.com/marceelias/status/1329557156400599041?s=19

Han vart inte långlivad! Men han lät mycket med sitt tjatande om ”truth”.
2020-11-20, 09:41
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Court update

Trumpeten och hans kompisar kan inkassera två nya förluster.

Det här går ju alldeles lysande

Btw,
Nu har man räknat klart i Georgia och Trumpeten förlorade även denna gången.

De kollar inte signaturer på röstsedlar, ej legitim omräkning. Gör en fullständig granskning så hittar du fusket.
2020-11-20, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Förutom att valfusk har upptäckts. Det finns således grund för att valet är en kupp. Sedan är det upp till domstolarna att avgöra hur omfattande fusket varit. Det jag personligen ser som ett av de största "bevisen" på att omfattande fusk förekommer är Bidens ovilja att säkerhetsställa att valet gick rätt till, samt att hela etablissemanget med msm i spetsen vägrar rapportera objektivt.
Domstolarna har redan gett sin dom, det har varit ett överväldigande "nej" på frågan om valfusk begåtts.

Biden har inte makt över processen.

Lycka till att använda det som bevis i en domstol. "Your honor, the mainstream media and the establishment isn't reporting on this objectively so there has to be voter fraud!"
2020-11-20, 09:43
Medlem
whogivesafucks avatar
Han var väl inte Trumpens bästa kompis. Och säkert blev det inte bättre nu.

Sen. Mitt Romney (R-Utah) on Thursday said directly what no other current Republican elected official is willing to say about Donald Trump: that the president is actively seeking to overturn President-elect Joe Biden’s historic victory in the 2020 presidential election
https://twitter.com/MittRomney/status/1329629701447573504/photo/1
2020-11-20, 09:45
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Rudy menar att det var väntat att resultatet skulle vara det samma. Det behövs en s.k. audit, inte en omräkning. Att bara räkna om rösterna ger såklart samma resultat som tidigare.

Kan de få till en audit? GA verkar inte certifierad ännu!?
Du förstår väl att Trump aldrig kommer att bli nöjd. Om man genomför en audit så hittar han på något galet där också.

Jag tror att Raffensperger har rätt när han säger att Trump tappade röster på att uppmana folk att inte poströsta. Flera tusen republikaner verkar inte ha röstat den här gången i Georgia.

Trump har helt enkelt själv bidragit till sin förlust.

GA skall tydligen certifiera valet idag.
Senast redigerad av humanlife 2020-11-20 kl. 09:47.
2020-11-20, 09:45
Medlem
Betongbalettens avatar
Den där presskonferensen kan nog hamna topp 10 i "pinsamma Tv-ögonblick jag upplevt" när mitt liv så småningom summeras. Jeeez.
Runk-Rudy stod och svamlade osammanhängande medan hårfärgen rann av honom. För att använda Trumps ord: "I've never seen anyone sweat like that, the sweat was pouring out!".

Sen kom "stjärnjuristen" och lät som hon höll sitt första föredrag i nian. Stakande, vaga och rent löjeväckande resonemang om Chavez, Venezuela och Dominion. Inga bevis (no shit, Sherlock), utan det skulle tydligen vara ett "opening statement". Varför det hölls på en presskonferens och inte i en domstol var obegripligt, samtidigt som det framgick med önskad tydlighet.

Om det var någon som tvivlade innan är nog den bistra sanningen uppenbar nu. Det här handlar enbart om desperata försök att så tvivel rörande valets legitimitet. Resultatet är ointressant. Elektorerna ska rösta fram Trump istället, med motiveringen att "det verkar ha fuskats som fan". Finns inga bevis som håller i domstol? Klart det inte gör, den här Konspirationen sträcker sig hela vägen in i Deep State. Förmodligen är Soros Arkitekten.

Det lustiga är att ingen av stackarna på podiet tror på sitt case. Dom vet självklart vad dom gör. Smoke and mirrors. Trump däremot, han är nog precis lika övertygad nu som han var innan valet: "enda sättet jag kan förlora är genom valfusk". Att Sleepy Joe skulle få fler röster finns inte. Precis som att Hillary inte vann "popular vote" förra gången. Det gjorde Trump - stort - men demokraterna fuskade. Givetvis kom det inga bevis för det, men så var det ju.

Det här blir festligt hela vägen in i kaklet. Hur många karriärer lyckas Trump döda innan allt är över?
2020-11-20, 09:46
Medlem
whogivesafucks avatar
Team Trumps hat trick.
3 nya snytingar.

(CNN)State judges in Arizona and Pennsylvania and a federal judge in Georgia rejected election-related lawsuits Thursday from Republicans and the Trump campaign.
https://edition.cnn.com/2020/11/19/politics/arizona-pennsylvania-georgia-lawsuits-trump-biden/index.html

När kommer kejsarens krav på att alla domare skall bytas ut?
Eller när kommer twitterstormen som skriker ut sin vrede över korrupt rättssystem drivet av korrupta domare?
2020-11-20, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Poströster har en signatur på kuvertet för att man ska kunna verifiera att den som skickat rösten är den man utger sig för att vara som röstat och pricka av denne i röstlängden. Valsedeln separeras sen från kuvertet för att bibehålla valhemlighet.

Problemet med detta trams de yrar om att matcha signaturer igen är att valsedlarna som sagt separerats från kuverten när de verifierade signaturerna första gången och det är omöjligt att återmatcha kuverten med valsedlarna (precis som det borde för valhemligheten). Så att försöka göra en extrakoll av signaturer är menlöst då man inte vet vilket kuvert hörde till vilken valsedel.

Det var alltså denna process som du hävdar inte går att kontrollera vi under iaf 6 månader från demokrater och MSM fick höra att det är huuuur säkert som helst hehe alla som klarade av att tänka själva sa emot och nu säger du att de inte går att kontrollera, så dom ljög alltså för oss om hur säkert det var?

Varför ville dom inte ha ett säkret val?
2020-11-20, 09:48
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du förstår väl att Trump aldrig kommer att bli nöjd.

Det har inte med saken att göra - jag ville bara komplettera med vad Rudy påstår. (Mina åsikter påverkar inte utkomsten av allt vi ser nu...)

Citat:
Om man genomför en audit så hittar han på något galet där också.

Så kan det vara. Eller så är det inte så. Vad tillför den här typen av spekulation till tråden?

Citat:
Jag tror att Raffensperger har rätt när han säger att Trump tappade röster på att uppmana folk att inte poströsta. Flera tusen republikaner verkar inte ha röstat den här gången i Georgia.

Jag är inte intresserad av vad du tror.

Citat:
Trump har helt enkelt själv bidragit till sin förlust.

Hur skulle det kunna vara på något annat sätt? Självklart är Trump en faktor i huruvida han vinner valet eller ej....

Citat:
GA skall tydligen certifiera valet idag.

Ja, någon annan skrev det - fram tills dess så är allt som jag skrev i inlägget aktuellt.
2020-11-20, 09:49
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
En annan poll häromdagen visade att ca 75 % av de som röstade på Trump, trodde på valfusk. (jag postade en länk)
Men det är ändå höga siffror.

Trump har utnyttjat ett utbrett missnöje och bekräftat folks berättigade missnöje med "etablissemanget", trots att han själv är en del av det, som den miljardär han är, skattesmitare, skumma affärer mm. Att folk inte fattar det, är en gåta för mig, han låtsas stå på folkets sida i sin retorik, men av det ser vi inte mycket i praktiken.

Att hundratusentals människor dör i en pandemi berör honom inte. Att folk får sina liv förstörda av förvärrade orkaner, bränder och torka berör honom inte heller.

Man vågar knappt tänka på vad som hade hänt om han fått 4 år till. Vi får verkligen hoppas att han är genomskådad nu, som den bedragare han är med diktatoriska tendenser, en som lurar och splittrar folk istället för att förbättra deras tillvaro.
Ja, 75 eller 88 procent är båda höga siffror. En betydande andel av USAs befolkning. Det är bara så jävla tragiskt att verkliga stora konflikter riskerar att bryta ut pga konspirationsteorier och fake news och missledande propaganda. Grundproblemet är förmodligen en otillräckligt bildad befolkning och det är inget man löser på 2 månader när inte heller viljan finns. Trump vill detta. Han vill ha denna konflikt. Den är hans största chans att få sitta kvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in