Citat:
Ursprungligen postat av
FBerntsson
Tror att det gäller att sänka ambitionen lite. Fokuserar man på en internationell storkonspiration så kommer den aldrig att bli utredd i tid. Då blir Joe Biden president och tiden springer ifrån Trumpeten...
Det spår jag tycker man skall ta med sig från Rudy Guiliani på presskonferensen, som var konkret, är påståendet att det finns County's med över 100% valdeltagande. Det är uppenbart fusk och finns det siffror bör det enkelt gå att leda i bevis. Det är den typen av mål de måste börja beta av i domstol. Börjar de inte ta sådant till myndigheterna så måste man ju misstänka att deras bevis inte är så starka som det verkar...
Sant. Jag betvivlar personligen inte att det finns en hel del att gräva i, se
JackArrows inlägg ovan för en sammanfattning av vad som står på spel, men det gäller att inte ta i så man spricker. Tanken är väl att släppa en bomb med maximal chockeffekt. Risken finns dock att folk skrattar åt det. Team Trump satsar allt på ett bräde. Friskt vågat, etc.
Strategiskt skulle jag tro att det är smartare att obstruera så gott det går på delstatsnivå för att ge Trump en realistisk chans till fyra nya år — att ta itu med de problem som finns (på djupet). Om det går åt helvete med bevisningen nu när man använt så stora ord som i går är det inte mycket som återstår. Men jag kan förstå att man vill försöka göra ett starkt intryck. Frågan är om någon köper detta.