Citat:
Ursprungligen postat av
Kurt7777
Det er der ingen der påstår - det er endnu en halmgubbe opfundet til lejligheden - i dette tilfælde af dig.
Jeg tenkte på ...
Det er ingen halmgubbe ?
Jeg er ellers enig i, at den danske undersøgelse ikke siger meget, men den har undersøgt beskyttelsem maskerne giver bæreren, på hele 6000 mennesker, 3000 med masker og 3000 uden masker, forskellen var statistisk ubetydelig.
For at gentage, jeg er for masker, bruger FFP3 selv, når jeg er ude, men der er ingen sikre beviser for, at det giver mig mere beskyttelse, det er langt vigtigere at holde afstand, begrænse sociale møder osv.[/quote]
Ja masker erstatter ikke afstand, men der er situationer for eksempel i offentlig transport, hvor afstand ikke er mulig, og der kan munbinn nedsætte risikoen for smitte.
Afstand er heller ikke mulig for en kirurg som står og opererer.
Derfor bærer kirurgen munbinn, og vel og mærke ikke for at undgå at blive smittet af patienten, men derimod for ikke at overføre smitte til patienten.
Det er nøjagtigt samme logik som alle borgere skal anvende ved færdsel i offentligheden - du skal ikke anvende munbinn for ikke at blive smittet - du skal anvende munbinn for ikke at resikerer at komme til at smitte andre, og næsten alle typer af munbinn har en smittestoppende effekt - så alt du gør ved at anvende munbinn er bedre end ingenting at gøre.