2020-11-20, 00:53
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Helt otänkbart. Har alla drömmare här i tråden som tror på 10+ år i finkan sovit djupt senaste decennierna? I Sverige får man för fan vara tacksam om någon döms överhuvudtaget. Sverige är landet där solklara mördare går fria genom att skylla på varandra, glöm inte det.

Det lär bli horribla straffrabatter även i detta fall. De kommer dömas för grovt rån 5 år. Sen plussas det på max ett år för resten av brotten (misshandel, våldtäkt, övergrepp i rättssak, människorov). 18-åringen kommer få rabatt pga sin ålder. Det blir 6 år för 21-åringen och 3-4 år för 18-åringen. I verkligheten med villkorlig frigivning efter 2/3 av strafftiden är de ute efter 4 respektive 2,5 år.

OM vi har tur vill säga. Även detta case kan förstås sjabblas bort totalt när/om gärningsmännen börjar skylla på varandra.

Det är när det inte finns vittnen och tveksamma bevis ja. Läs fupen. Dom åker dit så det stänker om det! Inget överklagande kommer beviljas och ingen kommer vilja ta i dom på kåken. Solkart.
Citera
2020-11-20, 01:01
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Det är när det inte finns vittnen och tveksamma bevis ja. Läs fupen. Dom åker dit så det stänker om det! Inget överklagande kommer beviljas och ingen kommer vilja ta i dom på kåken. Solkart.

Vad yrar du om? Jag skrev om fängelsestraffens längd.
Citera
2020-11-20, 01:22
Medlem
Citat:
Haha såg bilderna i fupen. Vojne vojne, dom kommer inte få det lätt på kåken. Fyfan

Kåken? Om den ene är 18 kan det ifrågasättas om den snubben ens får ett fängelsestraff.

Öht kan man diskutera hur hårt de eventuellt kommer att dömas. Fallet kommer ju inte avgöras i tingslotteriet, utan det kommer garanterat gå vidare till Hovrätten där straffen med största sannolikhet kommer att sänkas.

Hovrätten kommer att ta hänsyn till allt som kan anses vara förmildrande i fallet, så några livstidsstraff kommer de knappst att få. Ingen dog ju?
Senast redigerad av Macke85 2020-11-20 kl. 01:32.
Citera
2020-11-20, 01:27
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Kåken? Om den ene är 18 kan det ifrågasättas om den snubben får ett fängelsestraff.

Öht kan man diskutera hur hårt de kommer att dömas. Fallet kommer inte avgöras i tingslotteriet, utan det kommer garanterat gå vidare till Hovrätten där straffen med största säkerhet kommer att sänkas.

Hovrätten kommer att ta hänsyn till allt som kan anses vara förmildrande i fallet, så några livstidsstraff kommer de knappst att få. Ingen dog ju?

Det är Sverige vi pratar om. Vi ska vara glada om dom ens blir inlåsta i några månader. Sveriges rättssystem är ett stort jävla hån mot brottsoffer.
Citera
2020-11-20, 01:28
Medlem
Citat:
Helt otänkbart. Har alla drömmare här i tråden som tror på 10+ år i finkan sovit djupt senaste decennierna? I Sverige får man för fan vara tacksam om någon döms överhuvudtaget. Sverige är landet där solklara mördare går fria genom att skylla på varandra, glöm inte det.

Det lär bli horribla straffrabatter även i detta fall. De kommer dömas för grovt rån 5 år. Sen plussas det på max ett år för resten av brotten (misshandel, våldtäkt, övergrepp i rättssak, människorov). 18-åringen kommer få rabatt pga sin ålder. Det blir 6 år för 21-åringen och 3-4 år för 18-åringen. I verkligheten med villkorlig frigivning efter 2/3 av strafftiden är de ute efter 4 respektive 2,5 år.

OM vi har tur vill säga. Även detta case kan förstås sjabblas bort totalt när/om gärningsmännen börjar skylla på varandra.

Ja nåt sånt blir det väl, även om jag killgissar på max två år för 18-åringen.

Och ja, de vägrar svara på frågor, och det kommer nog att löna sig för dom.

När bevisen till slut blir för mycket för dom kommer de kanske börja prata lite och försöka skylla ifrån sig/skylla på varandra lite, men jag tror ändå att hovrätten kommer att anse att båda är skyldiga trots allt. Brottsoffrens berättelser kommer att väga tungt, så jag tror inte de kommer att komma undan med att skylla på varandra.

De kommer att åka dit, det är jag säker på, men straffen kommer nog att bli alltför korta.

Men man får se, det ska bli intressant att följa. Jag gör mig inga stora förhoppningar om nåt, utan blir hellre eventuellt positivt överraskad efter hand.
Senast redigerad av Macke85 2020-11-20 kl. 01:41.
Citera
2020-11-20, 01:34
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Vad yrar du om? Jag skrev om fängelsestraffens längd.

du skrev att dom skulle skylla på varandra
Citera
2020-11-20, 01:35
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Kåken? Om den ene är 18 kan det ifrågasättas om den snubben ens får ett fängelsestraff.

Öht kan man diskutera hur hårt de eventuellt kommer att dömas. Fallet kommer ju inte avgöras i tingslotteriet, utan det kommer garanterat gå vidare till Hovrätten där straffen med största sannolikhet kommer att sänkas.

Klart dom inte får livstid men dom kommer sättas åt hårt. Vänta och se. Ingen vill ha dessa på gatorna.

Varför skulle straffet ”med största sannolikhet” sänkas i Hovrätten? Utveckla gärna det för mig.
Citera
2020-11-20, 01:38
Medlem
Citat:
Varför skulle straffet ”med största sannolikhet” sänkas i Hovrätten? Utveckla gärna det för mig.

Varför? Får att det har hänt förr..

Men jag har gärna fel! Bara att vänta och se..
Citera
2020-11-20, 01:47
Medlem
En grej som irriterar är hur fort det tydligen går att bli svensk medborgare.

Enligt uppgift på nätet, om det nu stämmer för man får ju ta höjd för eventuella internetfaktioder och medvetet spridna lögner, så ska 21-åringen kommit till Sverige 2009 och blivit svensk medborgare fem år senare. Fortfarande som minderårig alltså?
Citera
2020-11-20, 01:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av priestrapist666
21-åringens far och mor tror inte att han har begått brottet. De väntar på domstolsbeslut. Tydligen har de blivit hotade av riktigt omoraliska idioter som hotat att våldta frun och deras 4-årige son. Fan vad svagt att utsätta kvinnor och barn för hot istället för den faktiska GM:en.

Om ni som gjort det sitter på flashback och häckar så vill jag bara säga att det är synd att oskyldiga blir skjutna av misstag när ni hade kunnat bli det istället. Patetiska kukdjur som är så svaga och fega så ni måste gå på barn och kvinnor istället för de bögfittor som begår brotten

Hoppas ni skjuts ihjäl tsm med GM:en

Var kan man läsa om hoten?
Citera
2020-11-20, 01:58
Medlem
Citat:

Läs allt jag skrev?! Jag skrev ju att de förmodligen kommer få rabatt? Använd skallen när du citerar folk.

När det gäller folk som vill utsätta GMs familjer för hot och skit, så vete fan. Tanken är väl att GM ska få reda på det och bli orolig för sin familj. Samtidigt om de har en 4-åring så vet jag inte om det är lämpligt.
Citera
2020-11-20, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Det är Sverige vi pratar om. Vi ska vara glada om dom ens blir inlåsta i några månader. Sveriges rättssystem är ett stort jävla hån mot brottsoffer.

I just det här fallet ser jag inte varför maxstraffet för människorov på 18 (alltså 12) år rent teoretiskt inte skulle kunna utdömas för 21-åringen? Men hovrätten hittar nog nåt som förmildrar.. Men jag är ingen jurist eller straffrättsexpert direkt så, ja man får se helt enkelt.

Fantastiskt att gärningsmännen ens är infångade. Bara det är ju stort för att vara Sverige.
Senast redigerad av Macke85 2020-11-20 kl. 02:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in