2020-11-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Bättre du kollar pk:n och kollar hela. Slår vad om att du och flera här som skriver ren skit som inte har med detta att göra och gör det för att störa - har en bestämd åsikt redan innan denna pk.

Nu är det Sidney Powell som pratar.

Gissar att de talar för döva öron. Inget kommer att hända. Dock har valsystemet kommit upp ordentligt på agendan och människor har blivit informerade om mycket de inte visste innan.

Nej, kolla in min historik så ser att jag är tveksam till ett omfattande valfusk, men jag utesluter det inte. Min kommentar baseras på att deras stämningar som har innefattat det som Rudy påstod under denna presskonferens har slängts ut.
2020-11-19, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tydligen siktar Giuliani och Trump nu öppet på att försöka köra över valet genom appeller till senaterna i swingstaterna att det (helt obelagda) valfusket skulle förpliktiga dem att öppet gå emot både valresultaten och sina egna guvernörer (som är demokrater). Allt i syfte att kuppa igenom ett omval av Trump via representanthuset.

Nästan säkert är detta också en dead end, vägen är inte alls så utsnitslad som Trumpfansen vill få oss att tro. Det mest intressanta är att Trump-kulten har blivit så blind av storhetsvansinne att man faktiskt överväger detta attentat både på landets demokratiska statsskick och på det egna partiets integritet - vad som finns kvar av den, vill säga.
Om det nu bara är trams och en "dead end", då är det väl ingenting som du borde bli upprörd över och kalla för en "kupp" och "attentat"? Då skulle du väl lika gärna låta allt spelas upp och bara titta på showen? Inget du borde uppröras om mao. om du nu tror så stenhårt på att Biden har 100% rent mjöl i påsen och att systemet fungerar helt felfritt?
2020-11-19, 18:58
Medlem
seaworthys avatar
Jag har hållit mig borta ett tag. Hur går det?

Några verkliga (inte inbillade) framsteg?

Rudy ser ut att göra ännu en klassisk presskonferens.
2020-11-19, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Bättre du kollar pk:n och kollar hela. Slår vad om att du och flera här som skriver ren skit som inte har med detta att göra och gör det för att störa - har en bestämd åsikt redan innan denna pk.

Nu är det Sidney Powell som pratar.

Gissar att de talar för döva öron. Inget kommer att hända. Dock har valsystemet kommit upp ordentligt på agendan och människor har blivit informerade om mycket de inte visste innan.

lägger in länken igen som en liten service.
https://www.youtube.com/watch?v=buQCdCSDWQQ

Ska man dilla om att det finns eller inte finns bevis så bör man rimligen se den.
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
15000 personer är många människor, som en mindre svensk stad. Det skulle bli ordentligt med gnäll om detta hände så var är dessa människor?
Förstår nog inte din fråga. De har lämnat vittnesmål men hur många av dem vet jag inte, någonstans ifrån måste de i alla fall ha fått siffran. De har väl anmält det på något sätt.

Om pk:n nu: Powell låter mycket tröttare än vad jag har sett någon gång förut.

De säger, Rudy Giuliani sa, att flera av deras advokater har varit tvungna att sluta för att de har blivit så trakasserade och hotade så de inte har vågat vara med längre.
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Att på allvar gå ut och säga att Hugo Chavez och Kuba har riggat det amerikanska valet är århundradets , om inte historiens , största skämt.

Nej. Det sa dom inte.
Men dom säger att exakt samma metoder har använts i Venezuela. Babbe-landet alltså.
2020-11-19, 19:01
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Att på allvar gå ut och säga att Hugo Chavez och Kuba har riggat det amerikanska valet är århundradets , om inte historiens , största skämt.

Det är det som får mig att tro att detta bara är ett spel för att klämma ut några sista dollar från den hjärndöda väljarbasen som tror att de pengar de donerar går till att kämpa för en god sak
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Jag har hållit mig borta ett tag. Hur går det?

Några verkliga (inte inbillade) framsteg?

Rudy ser ut att göra ännu en klassisk presskonferens.

Dom presenterar sina bevis just nu
https://www.youtube.com/watch?v=buQCdCSDWQQ&feature=youtu.be

De menar att samma valfusk-teknik används i sydamerika.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
GOP vill att represetanshuset ska rösta vem som ska rösta om den som ska vara president. Där har GOP majoritet för dom har flest antal stater, än fast Dems har flest antal ledamöter. Det är ett kryphål alltså i lagen.
MEN! Det är även det ett väldigt stort "leap of faith", för ponera nu att detta faktiskt händer. Då hänger hela planen, rubb och stubb, ja precis ALLT på att det inte finns EN ENDASTE "RINO" som röstar på Biden istället eftersom majoritetsmarginalen är hårfin!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Hahahah

Är ju komiskt detta, ännu roligare är ju alla trumpeter i tråden som tror på det här på riktigt

De har algoritmen som switchar röster från Trump till Biden.

Powell säger att en stor utredning nu måste göras för att utreda det ofantliga valfusket.
2020-11-19, 19:02
Medlem
Meh

Visst har där varit valfusk. Men om vi snackar valdagsvalfusk så är det inte i nån skala som påverkat resultatet mer än möjligen möjligen Arizona och Georgia, och de två hade inte räckt ändå.

Däremot, det mer svårdefinerade delarna, censuren från Twitter m.fl, den kan mycket väl ha avgjort. Men det är svårare att 100%:fullt ut definera som valfusk och hopplöst att kvantifiera hur mycket det påverkat.
2020-11-19, 19:02
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
15000 personer är många människor, som en mindre svensk stad. Det skulle bli ordentligt med gnäll om detta hände så var är dessa människor?

Rudy påstod att 15 000 människor inte fick rösta för att det påstods att de redan hade röstat. Detta är såklart en lögn. Det finns ett antal olika anledningar till att man får använda en provisional ballot. Ett vanligt exempel är att man inte kan styrka sin identitet. Då får man använda en provisional ballot och sen kan man komma tillbaka en senare dag för att göra det. Andra exempel är att man har felaktig adressinformation registrerad eller att man har gått till fel vallokal. Kortfattat så är det så fort det blir någon sorts konflikt huruvida man har rätt att rösta eller inte. Då får man använda en provisional ballot och sen utreder man i efterhand om rösten ska räknas eller inte. Det är inga konstigheter och betyder inte att någon har fuskröstat med ditt namn tidigare.

Notera att Rudy inte sa någonting alls om anledningen till att dessa provisional ballots har använts eller förklarade varför, utan istället påstod att alla fallen berodde på fusk.
Senast redigerad av Emma18 2020-11-19 kl. 19:12.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in