2020-11-19, 18:51
Medlem
vallpojkens avatar
Ok, så visst valfusk har förekommit. Sporadiskt och inte alls särskilt organiserat. Det visste vi redan.
Frågan är om det är så pass omfattande att det kan påverka valresultatet. Kanske. Men det spelar ingen roll för rättssystemet tycks vara nerlusat med korrupta demokrater som kan välja att ignorera dessa lagbrott. Fantastiskt.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Korruption. Det kommer inte att kastas ut av SCOTUS; men det kastas ut av korrupta delstatsdomare för att dom är en del av delstatssystemet där fusket har förekommit.
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Är det domare som dömer på politiska grunder??
Det ifrågasätter jag inte, men även korrupta domare måste ju ha ett svepskäl/ursäkt för att åtminstone skenbart motivera sitt handlande, så därför undrar jag på vilka grunder man gör det? Detta med tanke på att stämmningen är seriöst formulerat och det finns vedsvurna vittnen etc. Då kan man inte säga att det inte finns bevis. Att det sedan är domstolens sak att prova ifall dessa brevis är hållbara eller inte är en helt annan sak, men man låter ju inte ens det komma dit.
Avslutad
Har de ett vittne i Venezuela...som satt med Chavez när de fuskades? Är det deras bevis? Allvarligt??
2020-11-19, 18:52
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tydligen siktar Giuliani och Trump nu öppet på att försöka köra över valet genom appeller till senaterna i swingstaterna att det (helt obelagda) valfusket skulle förpliktiga dem att öppet gå emot både valresultaten och sina egna guvernörer (som är demokrater). Allt i syfte att kuppa igenom ett omval av Trump via representanthuset.

Nästan säkert är detta också en dead end, vägen är inte alls så utsnitslad som Trumpfansen vill få oss att tro. Det mest intressanta är att Trump-kulten har blivit så blind av storhetsvansinne att man faktiskt överväger detta attentat både på landets demokratiska statsskick och på det egna partiets integritet - vad som finns kvar av den, vill säga.

Inte om det visar sig vara fusk. Jag betvivlar att demente Biden kunde samla fler röster än Obama. Det är omöjligt, Trump ökade starkt bland svarta i USA. Antalet röstande i USA var skyhögt och jag tror inte det var riktigt.
2020-11-19, 18:53
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Även om det som Rudy säger skulle vara sant så är det inget nytt som framkommer. Detta är påståenden som de har tagit upp flera gånger och som inte har lett till något. De måste ha tyngre bevisning om detta ska leda till något.
Bättre du kollar pk:n och kollar hela. Slår vad om att du och flera här som skriver ren skit som inte har med detta att göra och gör det för att störa - har en bestämd åsikt redan innan denna pk.

Nu är det Sidney Powell som pratar.

Gissar att de talar för döva öron. Inget kommer att hända. Dock har valsystemet kommit upp ordentligt på agendan och människor har blivit informerade om mycket de inte visste innan.
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det ifrågasätter jag inte, men även korrupta domare måste ju ha ett svepskäl/ursäkt för att åtminstone skenbart motivera sitt handlande, så därför undrar jag på vilka grunder man gör det? Detta med tanke på att stämmningen är seriöst formulerat och det finns vedsvurna vittnen etc. Då kan man inte säga att det inte finns bevis. Att det sedan är domstolens sak att prova ifall dessa brevis är hållbara eller inte är en helt annan sak, men man låter ju inte ens det komma dit.

Jag har faktiskt inte läst avslagen så jag vet inte vad de lokala domstolarna har angett för anledningar till avslagen.
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Har de ett vittne i Venezuela...som satt med Chavez när de fuskades? Är det deras bevis? Allvarligt??

Om du lyssnar på det hon säger istället. Men du vill inte förstå.
Medlem
fasligts avatar
Och där kom Sydney Powells Krake!
2020-11-19, 18:54
Medlem
saijas avatar
Jag önskar att Trump vann men det här känns lite tunt..
Har kommunisterna kapat valet? wtf.
2020-11-19, 18:55
Medlem
GoldFinger100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag har faktiskt inte läst avslagen så jag vet inte vad de lokala domstolarna har angett för anledningar till avslagen.

Noticing many in MSM tweeting very hard right now that Mayor Giuliani is arguing fraud but didn’t argue that in the courtroom earlier in the week. That’s because the PA hearing was on a motion to dismiss, not an evidentiary hearing.

https://twitter.com/JasonMillerinDC/status/1329481712171175940?s=20
2020-11-19, 18:55
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme

Ja ett vittne.
Men de säger att denna teknik att fuska i valen är vanligt utomlands också.
2020-11-19, 18:56
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saija
Jag önskar att Trump vann men det här känns lite tunt..
Har kommunisterna kapat valet? wtf.

GOP vill att represetanshuset ska rösta vem som ska rösta om den som ska vara president. Där har GOP majoritet för dom har flest antal stater, än fast Dems har flest antal ledamöter. Det är ett kryphål alltså i lagen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in