Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Tja Finland bet emot i början, ungefär som i Finska vinterkriget. De står sig fortfarande och lyser som en fyrbåk i coronamörkret, Norrmännen har också lyckats väl, Danmark är väl hyfsat ok hittills och det Isländska broderfolket är hårda kombatanter.
Jag förespråkar inte enkla grepp, det är storsläggan som gäller, det har jag sagt från första början. Sen att folk bölar för det som bortskämda ungar på ica och ligger och skriker ut sin ilska på golvet, ja det ger jag blanka fan i. Det här är ett krig mot en osynlig fiende, och jag vill vinna!
Lysande skrivet. Samma här. Stäng ner nu allt fram till vecka 3 -21. Framför allt gym, starbucks/Max/högstadium/gymnasium/universitet.
Tvinga sen stormarknader/gallerior att dom följer 2m social distance, annars stäng ner dom direkt.
Alla butiker borde köra som Systembolaget.
Öppna sen upp försiktigt i samband med första vaccineringarna. Gör vi detta kan hela Flashback fara till Kreta till sommaren å supa skallarna av oss.
Annars får vi sitta här å pennfäktas hela 20 talet.
Jag vet iaf vad jag skulle vilja göra till sommaren.
Edit: knullapparna borde ej få vara öppna heller nästkommande 2 månader. Måste ju vara en superspridare.
Edit2: svidande ”gatuböter” om du ej använder både ffp3 och visir så fort man går utanför dörren.