2020-11-19, 11:53
Medlem
jävla pack
Citera
2020-11-19, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onizukaa
jävla pack
undrar vem som e näst på tur
Citera
2020-11-19, 12:20
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Den här lilla pepparkaksgubben blev inte långvarig i den branschen vad vet vi mer? Uppenbart var han ingen ledare utan en springpojke
Citera
2020-11-19, 13:48
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Så om du styrde skulle du fängsla 12-åringar? Är du helt vettlös?

Det kan nog hjälpa i många fall. Babbeluringarna ränner ju runt och ställer till med jävelskap redan när dom är i pottåldern.
Citera
2020-11-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Det är väl ingen slump knattar blir höga inom gängen. Småkillar på 12-14 år tas ju in för div uppdrag då de ju inte får nåt straff i princip. Hade du hårda straff även för småkillar så stoppar du flödet in till gängen men det går ju inte av PK orsaker.

Jag tycker vi kan införa Bootcamps som i usa.
Fängelse löser ingenting. Inte ungdomshem heller. Meningslös förvaring som kostar massor.

Det behöver satsas mycket mer på skola och vård. Många av dessa ungdomar har haft svårt i skolan men aldrig fått rätt hjälp pga att skolan inte längre har råd med resurser. Och många har psykiska problem som de heller aldrig fått hjälp med pga att det fattas skolkuratorer och Bup är överbelastade.

Sen kan jag förstå att det är svårt att motivera kriminella ungdomar att lämna kriminaliteten när det är där de tjänar pengar.
Har de väl fått smak på snabba pengar och statusprylar så kanske de inte är så sugna på att ta ett knegarjobb med månadslön. Jag har tyvärr ingen bra lösning.
Citera
2020-11-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420Soulja
OnT: Som sagt, allt tyder på att han lurats ut, han är häktad för mordet på Hermen, så jag sätter mina pengar på att Det blivit en spricka mellan Herman+Hemen och resten av östberga, kanske någon mer på Jalizadas sida. Och då är det troligtvis den sidan som hämnats.

OffT: Det är absolut inte så att ingen vill ha med dom att göra längre, det vet jag. Och jag vet att det finns tyngre grabbar med där, och de har definitivt allierade. Sen om du inte vill tro det är upp till dig.

Aa ricardo exakt, så hette han ja. Han var ju med, så bevisligen skiter dom i sånt.

Håller med dig, låter defenetivt som hämnd från Jalizada sidan.
Citera
2020-11-19, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
Kommer Östberga kanske bli lugnare nu om alla därifrån verkar försvinna på ett eller annat sätt?

Kommer säkert bli ett gäng krig där om vem som tar över
Citera
2020-11-19, 16:29
Medlem
Film/bilder på Aftonbladet är från parkeringen i anslutning till motionslingan, tvärsöver Skärholmens gårdsväg tjugoett som är en bebodd fastighet. Längre ner mot vattnet finns ytterligare minst två hus/fastigheter där det bor personer. Skärholmens gård hyrs ut som festlokal och då används ibland parkering ovan. Ovanför nr tjugoett finns ett nära beläget radhusområde.

En lördag runt midnatt är det baserat på ovan aldrig en avskild plats/parkering utan kan däremot vara ganska sannolikt att bil kör förbi eller någon kommer gående. Risken/möjligheten att någon reagerar på skott skulle jag säga är hundraprocentig såvida inte alla är bortresta. Att med bil ta sig till andra vägar är bara möjligt samma väg som man kom där man också passerar fönstersidor på radhusområde.

Ett mer avskilt alternativ hade varit parkeringen vid Sätrastrandsbadet/Alsätravägen där det inte finns ngn fastighet i närheten. Själva parkeringsplatserna ligger nära varandra men åker man ifrån dem så kommer man ut på vägar med ganska stort avstånd mellan. Där mordet ägde rum > Skärholmen alt Vårberg och den andra > Sätra alt Bredäng.

Om det var ett planerat mord har man alltså valt platsen med absolut större risk att det finns vittnen samt att någon hör skotten. En tanke är att det är dit man kan lura någon eftersom personen vet att bor människor och därför inte misstänker att något ska hända?
Citera
2020-11-19, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420Soulja
Nja det där stämmer inte.
Det är många kvar i östberga, det är dock inte så många av dom som är kända då de flesta fattat att polisen tar konflikten och gänget på stort allvar då det skulle ta många politiska poäng att stoppa det längsta gängkriget. Många nya ansikten.

Bägge bröderna har jag sett ute ett flertal gånger, de är fortfarande skrivna i östberga. Ingen i östberga nätverket står på skyddad adress. Hela bredäng gör det däremot.

Sen är de absolut inte hatade i varje förort, de har bra kontakt med en del nätverk bevisligen annars hade det varit svårt att manövrera i Stockholm.

Dock är det ju faktiskt bara bröderna i östberga som har skyddad adress? Sök själv
Citera
2020-11-19, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghooost111
östberga samarbetar mycket med polisen tex som hermon gjorde när de försökte döda han för 4 år sen det många som har golat från östberga det darför dom kallas golberga

Om du läser artikeln så får du veta sanningen om vad som hände för fyra år sen :-)
Du kanske borde ta reda på vem/vilka den riktiga golaren är.
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/fel-att-anklaga-domstolar-nar-gangmordare-gar-fria/
Citera
2020-11-19, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Den här lilla pepparkaksgubben blev inte långvarig i den branschen vad vet vi mer? Uppenbart var han ingen ledare utan en springpojke

Haha, "18-årig gängledare". Vad gör han? Stjäl lösgodis, mopeder och säljer hasch? Hur fan kan det samlade kriminella samfundet tillåta en liten råtta som knappt är torr bakom öronen leda något över huvud taget?

Typiskt blattar. Lika skämskudde som negrerna i "Dödspatrullen".
Citera
2020-11-19, 22:56
Medlem
När det står gängledare får man tänka på att det ofta finns undergrupperingar bestående av jämnåriga. Om det är så i just detta fall vet jag dock inte.

Bland yngre kriminella räcker det med att du är orädd och brutal för att bli en typ av ledare eftersom deras primära motiv är att bli fruktade, inte att tjäna pengar.

Bland äldre krävs det oftast pengar och kontakter.

Jag gissar på att han ansågs vara ledaren av springisar?

Tragiskt oavsett.
Senast redigerad av Miocic 2020-11-19 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in