2020-11-19, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taurus-
Funkade för mig också, klockrent!

Orolig för att det blev något fel och man inte får någon i slutändan..
Verkar så för med fast bytte sifforna till Digital Edition, vanliga fungerade inte lol. Tur att man har kunnat jobba hemma idag och sitta och lurka med sånt här hela dagen. Men ja lite orolig blir man.
Citera
2020-11-19, 14:07
Medlem
Äre digital som funkar eller vanliga?
Citera
2020-11-19, 14:08
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Ja varför ska man till varje pris ha en ps5 nu för? Lär dröja innan det kommer några spel att tala om också.

Släpp begränsat antal som säljer slut fort. Tjoff så har man skapat en illusion om en uberprodukt som bara alla vill ha! - Klassiskt säljknep!

Och skocken faller för det.

Precis! Just nu finns det inget PS5-spel som intresserar mig. Ang. säljarknep så är folk dumma (lättlurade), de ser säkert någon Youtuber som fått ett exemplar av PS5 gratis för att promota och hylla det... sen får fåren för sig att köpa ett, och en vecka senare så vägrar konsolen starta.

"HappyConsoleGamer" (han är bra) gjorde en ärlig recension av PS5 - "PS5 AND XBOX SERIES X THOUGHTS": https://www.youtube.com/watch?v=FvYZlM5IuqQ
Citera
2020-11-19, 14:58
Medlem
Kungen84s avatar
Ngn som hört ngt mer om konsolsläpp o vilken tid?
Citera
2020-11-19, 15:03
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabbastistan
den som köpte det för 20.000:- svenska kronor är riktigt korkad...

JA!!
Citera
2020-11-19, 15:16
Medlem
Dan88s avatar
Spelat lite nu och Dual Sense imponerar.

Hade helt glömt bort Adaptive triggers och Haptic feedback när jag körde igång Fortnite, sedan när jag skulle avfyra en revolver så var det precis samma känsla som att trycka av ett skott, blev riktigt imponerad.

I Astro Bot så förmedlas små rörelser som att dra i ett band, fotsteg eller gunga på en stolpe in i mina händer.

Det här är ett stort next-gen kliv.
Citera
2020-11-19, 15:17
Medlem
Nihennas avatar
Fy helvete vad jävla bajssnyggt Demon's Souls är nu när man ser det i verkligheten

Satte igång Spider-Man precis, och det är också toksnyggt om man kör i grafikläget, som visserligen är 30 FPS men med ray-tracing. Jag har inget emot 30 FPS så länge det är stadigt så det blir det bli
Citera
2020-11-19, 15:20
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dan88
Hämtade ut PS5 tidigare, inte så tung som någon annan skrev här så de var tvungen att ta en taxi :P Normal tyngd, inget problem att bära.

Gilllar inte nya DualSense kontrollen, känns lite som sandpapper på undersidan. Förväxlar Home och Mute knapparna hela tiden, kanske är vanesak.

L1 och R1 knapparna är för högt upp :/ Måste anstränga mig lite för att nå de. Bra knappar/styrkors.

Gillar inte alls de nya trofé menyerna, definitivt en nedgradering.

Roligt att man kan se hur länge man spelat spel. 880 timmar i BF1

Frächt OS annars, snabba högupplösta 4K menyer och i PS Store, det buffrar/laggar inte längre som i PS4 utan allt händer direkt. Har inte märkt några buggar eller hårdvaruproblem alls ännu.

PS5 spelen kommer nästa vecka så det får bli Astro Bot tills dess.
Haha, tack för den
Nä men jag hade också en extra påse med spel och tillbehör i så det blev lite bökigt, haha. Kände att det var bäst att ta en taxi så att man inte råkade tappa konsollen i marken d den mest var otymplig. Hade inte varit nån skoj start på generationen.
Citera
2020-11-19, 15:21
Bannlyst
Så när kommer det ett spel värt att ha en ps5 för? sommaren 2021? hösten 2021?
Citera
2020-11-19, 15:22
Medlem
Kungen84s avatar
Call of duty o battlefield datum?
Citera
2020-11-19, 15:23
Medlem
mogs avatar
Lyckades även jag få tag i ett ex. i morse via El-Gigantens hemsida. Fan vad stressigt det var, uppdaterade sidan exakt 09.00 och då funkade köp knappen. Tryckte fort in en PS5:a, men den dök aldrig upp i vagnsikonen. Uppdaterar sidan igen, då var köp knappen grå! Uppdaterade igen och lyckades denna gång få igenom köpet!

Och till er som "scalpar"; Jag hoppas innerligt att livet går åt helvete för er, era förbannade idioter!

Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Demon's Souls finns ute nu. 'Nuff said.
Citera
2020-11-19, 15:24
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes

Det är redan ute nu: https://www.youtube.com/watch?v=tCUPYjDLkZM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in