Visste inte riktigt vart jag skulle lägga den här tråden, så admin får gärna flytta på den om ämnet inte anses passa in just här.
Ordet homofobi är, enligt mig, ganska uttjatat och ett ord som jag personligen inte tycker om. Det är så lätt att använda på minsta sak någon säger, även fast det kanske inte handlar om uttalat hat mot just hbtq-personer.
Nu till min frågeställning; jag är öppen med min sexuella läggning men däremot har jag svårt för en del saker inom hbtq-världen och som jag inte tycker om. Till exempel har jag svårt med RFSL som organisation (grundtanken var säkert bra, men det har gått till överstyr), Prideveckan är bara ett enda stort jippo enligt mig, har svårt för transvestiter (notera, inte med personen i fråga, utan själva sättet de uttrycker sig på) samt att jag ogillar när män eller kvinnor ska överdriva sin homosexualitet (läs: oerhört fjolliga män respektive kvinnor som beter sig väldigt macho).
Gör det här mig till homofob? Som jag skrev ovan; jag hatar inte några personer och vill inte döda någon som beter sig "konstigt", utan jag har bara svårt med vissa saker inom mitt eget område så att säga. Vissa vänstermänniskor skulle säkert kalla mig "förrädare" eller "homofob" men det är inte vem jag är. Tycker som sagt bara ordet homofobi har blivit så urvattnat.
Luddigt inlägg kanske, men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Fritt fram för diskussion.