2020-11-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Tema: MB’s troverdighet.
Det er i tråden sådd tvil om hvorvidt samtalen med MB var ekte, eller om hun spiller på lag med TH.

I tillegg til at det virker lite trolig at TH ville involvert utenforstående, og at utenforstående neppe ville støttet et konedrap på venninnen, ser jeg to åpenbare momenter som torpederer en slik hypotese:

1. For alibiet ville TH vært trygt plassert på jobb under samtalen 0845-0956, ikke først 10-15 min senere.

2. MB ville ikke sagt hun hørte TH i bakgrunnen, når samtalen likevel ble foretatt med TH hjemme.
Det er litt påfallende sammentreff med bilen 8.56, avsluttet samtale med mb, sammenfallet med mb og teh sammenlignet med aehs melding om utsatt hyttetur og barnevakt. Noe er skjedd her. Videre at telefonen til aeh ble lagt død samtidig med at th ringte.
Citera
2020-11-19, 11:29
Medlem
Hvis Lue-og telefonmannen og de som var i den røde bmw-en i Ås er involvert i saken:
Kan det hende at de ønsket å bli lagt merke til nettopp for å "bevise" at forbrytelsen var en kidnapping?

1) Jeg tenker på om dette (at de eventuelt ønsket å bli lagt merke til nettopp for å "bevise" at forbrytelsen var en kidnapping) kan stemme hvis det var en kidnapping for penger (der GM hadde planlagt å drepe AE eller GM hadde planlagt å slippe AE fri), og GM håpet at politiet etter hvert fikk melding fra vitner om observasjoner og at GM håpet at dette ville forårsake at TH betalte løsepengene.

2) Jeg tenker på om dette (at de eventuelt ønsket å bli lagt merke til nettopp for å "bevise" at forbrytelsen var en kidnapping) kan stemme hvis forbrytelsen var et planlagt drap, og GM ønsket å prøve å forsterke inntrykket av at dette var en kidnapping.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-19 kl. 11:41.
Citera
2020-11-19, 11:38
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er litt påfallende sammentreff med bilen 8.56, avsluttet samtale med mb, sammenfallet med mb og teh sammenlignet med aehs melding om utsatt hyttetur og barnevakt. Noe er skjedd her. Videre at telefonen til aeh ble lagt død samtidig med at th ringte.
Ja, og legger til at anrop fra AE’s telefon til datter skjedde nøyaktig 10 min etter 0856 og nøyaktig 60 min før TH ringte første gang til AE...

Mye som skurrer her ja.
Citera
2020-11-19, 12:26
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis Lue-og telefonmannen og de som var i den røde bmw-en i Ås er involvert i saken:
Kan det hende at de ønsket å bli lagt merke til nettopp for å "bevise" at forbrytelsen var en kidnapping?

1) Jeg tenker på om dette (at de eventuelt ønsket å bli lagt merke til nettopp for å "bevise" at forbrytelsen var en kidnapping) kan stemme hvis det var en kidnapping for penger (der GM hadde planlagt å drepe AE eller GM hadde planlagt å slippe AE fri), og GM håpet at politiet etter hvert fikk melding fra vitner om observasjoner og at GM håpet at dette ville forårsake at TH betalte løsepengene.

2) Jeg tenker på om dette (at de eventuelt ønsket å bli lagt merke til nettopp for å "bevise" at forbrytelsen var en kidnapping) kan stemme hvis forbrytelsen var et planlagt drap, og GM ønsket å prøve å forsterke inntrykket av at dette var en kidnapping.

Du har kanskje ikke fått med deg at den røde BMW-en i Ås er sjekket ut av saken?
Citera
2020-11-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Du har kanskje ikke fått med deg at den røde BMW-en i Ås er sjekket ut av saken?
Det har ikke jeg, har du link?
Citera
2020-11-19, 12:34
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, og legger til at anrop fra AE’s telefon til datter skjedde nøyaktig 10 min etter 0856 og nøyaktig 60 min før TH ringte første gang til AE...

Mye som skurrer her ja.

Tror du ikke de involverte hadde nok å passe på ellers, om de ikke skulle følge med på klokka konstant for å ringe da og da og da og da? Jeg har aldri sett vitsen med å ringe gjentatte ganger om han ikke skulle a: late som han var bekymret og b: at han faktisk var bekymret. Hva annet skulle det være godt for? Kodespråk for hva?
Citera
2020-11-19, 12:44
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Tror du ikke de involverte hadde nok å passe på ellers, om de ikke skulle følge med på klokka konstant for å ringe da og da og da og da? Jeg har aldri sett vitsen med å ringe gjentatte ganger om han ikke skulle a: late som han var bekymret og b: at han faktisk var bekymret. Hva annet skulle det være godt for? Kodespråk for hva?
Jeg er overbevist om at klokkeslettene har en betydning og ikke er tilfeldige.

Selvsagt ringte han mange ganger for å late som han var bekymret, men doble og systematiske anrop betyr mer enn det.

Det var viktig å opprettholde full digital taushet rundt S4, kun AE’s telefon skulle brukes, og til bestemte tider.

Derfor måtte alle hendelser gjøres etter et på forhånd valgt mønster, også ved en forsinkelse bl.a. da samtalen med lønn forskjøv planen med 6 min.

Kodespråk eller ikke, og hva kodene i så fall skulle bety blir spekulasjoner, men faktum er at hendelsene bærer preg av et mønster som etter min mening nagler TH og flere av barna til saken.
Citera
2020-11-19, 12:46
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Ja, er nok ingen symbolikk i at gifteringen etc lå igjen, i min mening.

Nej, den enda symboliken i den är den som skapas av osäkerheten om att den var kvar i huset ...
Citera
2020-11-19, 13:23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Nei, men det ble brukt da det ble begjært varetektsfengsling.

"Det er riktig at det i forbindelse med begjæring om varetektsfengsling i april 2020 ble anført som mistenkelig at to anrop som fremkom i siktedes trafikkdata ikke fremkom på anropsloggen på telefonen. Dette inngikk i en helhetsvurdering hvor opplysningene også ble sammenholdt med øvrige opplysninger i saken, sier politiinspektøren".
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/nAwR3o/loerenskog-saken-sentralt-politibevis-var-feil

om domstolen gjorde det rätta, var det faktum att det inte undersöktes noggrant om det faktiskt raderades av människor eller själva telefonen, om det i så fall var personer som raderade det, så är frågan om andra en TH kunde ha raderat något som domstolen måste se bevis på...
Hade polisen inte bevisat något av detta skulle domstolen inte använda det för att fängsla TH...

Men att polisen använde det tillsammans med andra ledtrådar i domstolen behöver inte vara fel om det passar in i resten av en ledtrådsserie och polisen inte hade ytterligare 100% svar på vad som hade hänt med dessa två samtal,
om det inte är bevis kan det lika gärna förstärka andra ledtrådar i en ledtrådsserie...
Citera
2020-11-19, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nej, den enda symboliken i den är den som skapas av osäkerheten om att den var kvar i huset ...

TH er så gjerrig at han ikke ville kvitte seg med ringen av gull...
Citera
2020-11-19, 13:49
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
TH er så gjerrig at han ikke ville kvitte seg med ringen av gull...

det är inte omöjligt, är han som förmodligen köpte den också...
Citera
2020-11-19, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten

Kanskje er det så enkelt som at TH, gjerrigknarken ikke greier å la noe av verdi gå til spille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in