Citat:
Ursprungligen postat av
Mysadname
Har vi några 70+ i tråden som kan förklara hur de tänker, menar de som dagligen kommer och handlar av mig i en bygghandel ?
Vad vill de bevisa, att de inte är sjuka ?
Att de inte bryr sig ?
Någon sorts bekräftelse måste det vara, tycker det är väldigt märkligt hur de som är i riskgrupp fortfarande dagligen utsätter sig för risker helt i onödan.
Jag menar, så viktigt kan det innevarande attdumåste köpa 1 skruv för att sätta upp en tavla och dagen efter komma tillbaka och byta den skruven då den var för kort eller hittat ännu en tavla som behöver 1 skruv.
Jag är inte 70+ och tillhör inte heller någon riskgrupp men jag förstår inte hur du resonerar? Menar du på fullt allvar att det är rimligt att en stor grupp människor skall sitta isolerade i nästan nio månader? Det är ju inte dessa som driver smittan utan det är bland 10-29-åringar vi har flest smittade.
Naturligtvis ska de inte ta nägra onödiga risker och att köpa en skruv är väl inte en nödvändighet. 70+ ska enligt restriktionerna Sverige har förhålla sig på samma sätt som övrig befolkning, varken mer eller mindre.
Hur väl följer du själv restriktionerna? Bor du i en region med lokala restriktioner? Då förutsätter jag att du INTE träffar andra människor än dem du bor med, förutom när du arbetar eller handlar.