2020-11-19, 11:15
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ok, det är ett klassiskt lag, men deras storhetstid var på 50-talet med Gordie Howe.

Jag fattar fö. inte var snacket om "rasism" kommer in. Var det "rasism" som gjorde att de två republikanerna i Wayne County inte ville rösta för att bekräfta valresultatet? Makes perfect sense.

Det kan man diskutera. De två republikanerna var vita. De ville inte bekräfta resultatet från Detroit. Där är 80% svarta. De ville inte bekräfta resultaten pga av vissa avvikande uppgifter. Liknande avvikande uppgifter har godkänts tidigare. Dessa två vita republikaner har godkänt avvikelser i andra områden med övervägande vit befolkning.

Min tolkning är att dessa två republikaner agerar efter sin politiska agenda. Detta behöver inte stå emot fakta som pekar på rasism.
2020-11-19, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Just i sådana här frågor skulle det gå att dömma till DJTs fördel utan bevis. Problemet är fortfarande att DJT omges av Puckon. Bara det här att ställa servrar i Tyskland i ett Amerikanskt val är typiskt för att DJT har idioter som rådgivare. Han måste sluta att ha demokrater dom rådgivare och bara ta in Republikaner.

Mike Pence

Att ha servrerna i Frankfurt var ju för att de inte var kvar i Barcelona. Men det bästa hade ju varit om de flyttat dem till helst USA i någon stat. Kanske i Florida? Det hade ju underlättat när militären skulle hämta dem.
2020-11-19, 11:18
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men servrarna i Frankfurt är ju omhändertagna. De finns antagligen i USA nu.

Det finns inget som bekräftar något om servrar i Frankfurt.

https://www.scytl.com/en/fact-checking-regarding-us-elections-debunking-fake-news/#
2020-11-19, 11:18
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Många påstår att det är poströster som de räknat och man kan faktiskt se Trumps andel. Vad som är osannolikt är fördelningen. Jämför man med poströsterna i t.ex. Georgia så gick dubbelt så många röster till Biden som Trump, 2/3 till Biden och 1/3 till Trump. Här ser vi att ungefär 5/6 gått till Biden och en 1/6 gått till Trump. Den fördelningen är osannolik och något är fel.

Kan ju ha nåt att göra med att Biden uppmanade sina röstare att poströsta för att inte utsätta dom för covid, och Trump gjorde exakt tvärt om och bad dom rösta in person på valdagen? Det här är inte svårt att lista ut.
2020-11-19, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det finns inget som bekräftar något om servrar i Frankfurt.

https://www.scytl.com/en/fact-checking-regarding-us-elections-debunking-fake-news/#

Jag fattade det som om det var sant. Medias tystnad tyder ju på det. Att de sedan fått 40 000 att utföra detta är också ett tecken på deras ondska. Det kommer bevis snart. I eftermiddag eller kanske nästa månad. Jag har rökt lite.
Senast redigerad av sirup 2020-11-19 kl. 11:21.
2020-11-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Kan ju ha nåt att göra med att Biden uppmanade sina röstare att poströsta för att inte utsätta dom för covid, och Trump gjorde exakt tvärt om och bad dom rösta in person på valdagen? Det här är inte svårt att lista ut.

Trump hade förstås räknat ut att han skulle försöka få ogiltighetsförklara och hindra räkningen av dessa röster, så att de som röstade på honom skulle vara de röster som räknades.
2020-11-19, 11:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Beviset är organisationens egna bilder och filmer som de har laddat upp på samtliga av deras sociala medier. Jag läste stämningen och det är rätt många namn på listan. En person som har blivit arbetslös och lockades till att ta emot mat har gråtit ut i media om stämningen.

Nevada: Democratic groups offer Native Americans gifts for their votes

In Nevada, A Corrupt Cash-For-Votes Scheme Is Hiding In Plain Sight

Men inte ett skit kommer hända för att nån lägger upp nåt ”bevis” på facebook. Det intressanta är om dessa ”bevis” skickas in till ansvariga myndigheter och om deras juridiska experter tar det vidare till rättegång. Du verkar inte vara införstådd i hur en juridisk process går till.
2020-11-19, 11:24
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Svårt att säga vad SP har i rockärmen i det här läget. Fast en sak kom jag på, hur vet vi egentligen att servrarna i Frankfurt är tagna av amerikansk militär?

Nu är det dags att ni tar er till konspirationsforumet. Glöm inte att ta med er servrarna. Här har du Operation trollmatning:

"The story is part of an emerging pro-Kremlin disinformation narrative seeking to delegitimise the conduct and results of the 2020 US presidential election
.
The false claims followed a Zoom call last week that featured Republican Rep. Louie Gohmert of Texas, suggesting that “US Army forces” had seized servers from the Frankfurt office of the software company Scytl. In his recorded remarks, Gohmert said he had heard from “former intel people” that Scytl maintained data that could be “gleaned” to prove Republican votes had been changed to Democratic ones in the Nov. 3 election.

But, according to the company, Scytl does not tally votes. Nor is there credible evidence that Republican votes were changed to Democratic votes in the election.

Both the Army and Scytl told The Associated Press the claim is not true. Furthermore, Scytl does not have offices or servers in Frankfurt, Germany.

Jonathan Brill, the President and general manager for Scytl’s US division, told the Associated Press that when it comes to the US elections, “Scytl products sold to US customers are fully housed in the US, utilising Amazon Web Services and have never been housed in Germany.”

The Scytl company released a statement on Friday, November 13, titled, “Fact Checking Regarding US Elections: Debunking Fake News. In the statement Scytl said: “We do not have servers or offices in Frankfurt” and “The US army has not seized anything from Scytl in Barcelona, Frankfurt or anywhere else.” It also says Scytl does not “tabulate, tally or count votes in the US. The technologies implemented by Scytl in the US are both hosted and managed within the US, by a local subsidiary, SOE Software, based in Tampa, Florida.” The company also denied any links to George Soros."

https://euvsdisinfo.eu/report/us-army-seized-a-server-in-germany-operated-by-scytl-through-which-the-elections-were-rigged/
2020-11-19, 11:24
Medlem
Gusselbys avatar
Ja inte vet jag men det är inte bara gatewaypundit, Breitbart och twitterinlägg som antyder att CISA (och även DHS och andra) är komprometterade utan det kommer från en sådan som Sidney Powell bl a. Nu kan ju hon ha tappat det helt på senare dagar men hon låter väldigt skarp i de intervjuer jag har sett. En riktigt skärpt kvinna är intrycket man får.

Att detta skulle vara det säkraste valet någonsin i USA är i mina ögon skrattretande. Det uttalandet luktar det skunk om. Vilket jäkla kaos det måste ha varit i tidigare val i så fall.
2020-11-19, 11:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff

Det var ingen uppmaning och förklarar ändå inte att 90% alltså i vissa kretsar är på Biden. Det är helt orimligt helt enkelt. Republikaner det är sant tenderar att rösta på mer valdagen men många kommer givetvis att poströsta.
2020-11-19, 11:31
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
youtubelänkar kan innehålla intervjuer med information man inte enkelt hittar annorstädes om man inte är extremt insatt. Var det svårt att förstå?

[...]
Ja, det är just det som är bra, man hör direkt från källan vad det är de säger. Inget tillrättaläggande eller undanhållande av viktiga delar som det gärna blir i artklar i media.
2020-11-19, 11:36
Medlem
En annan sak jag har noterat är att Biden har börjat ställa sig för att hålla tal framför skyltar där det står "OFFICE OF THE PRESIDENT ELECT".

Vilken president har någonsin gjort så? Jag har aldrig sett det förr i varje fall efter ett val. Min gissning är att han och media vill fortsätta spinna på att han vann valet ärligt samtidigt som man försöker vrida varenda uttalande av Trump för att få det att låta som att han erkänt sig besegrad (som häromdan när Trump sa att Biden bara kunnat vinna på fusk och sa att det var samma sak som att han erkänt sig besegrad av Biden legitimt).

Tror de handlar om att försöka göra så att det bara finns två scenarion:

Antingen snor man presidentposten från Trump med valfusk eller så utlöser man ett totalt kaos som blir i snudd på inbördeskrig.

https://s.abcnews.com/images/International/biden-gty-rc-201117_1605627640347_hpMain_16x9_992.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in