2020-11-19, 01:34
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Vilket scoop det hade varit...OM inte Scytl själva sa så här till AP för några dagar sedan:
"The company told the Associated Press that it temporarily had backup servers in Frankfurt at one point but that those servers have not been in use since 2019 and had nothing to do with its work in the US."
Utan precis som det står i PDF:n hade de servrar där för eu-valet 2019
.

NSA kan spåra all trafik under en viss tid och analysera den ganska enkelt och jag lovar att de har gjort det under valet 2020, det är liksom det vad de är till för.

Så återigen för mig som är It-kunnig så kan jag säga att om det finns åtkomst till de olika räknemaskinerna som Dominion har och vilken trafik som har förekommit så kan man se det ganska enkelt. Sedan om man tycker att den informationen ska presenteras vet jag inte, men den finns lagrad.
2020-11-19, 01:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
De vill alltså plötsligt ändra regelverket för omräkning när de redan befinner sig i en sådan.

De är givetsvis medvetna om att de är på graverande god väg att bli avslöjade.
2020-11-19, 01:41
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
NSA kan spåra all trafik under en viss tid och analysera den ganska enkelt och jag lovar att de har gjort det under valet 2020, det är liksom det vad de är till för.

Så återigen för mig som är It-kunnig så kan jag säga att om det finns åtkomst till de olika räknemaskinerna som Dominion har och vilken trafik som har förekommit så kan man se det ganska enkelt. Sedan om man tycker att den informationen ska presenteras vet jag inte, men den finns lagrad.

Ja, med detta kan vi konstatera att vi inte behöver acceptera den påstådda förövarens egna dementier på sin egen hemsida som fakta. Har man utfört brottsliga handlingar brukar ju dessa inte vidimeras på webben några dagar efter, man fullföljer och slutar inte ljuga.. Vänsterfalangen här köper visst vilka uttalanden som helst när samma företag två klick bort berättar att de visst har servers i Frankfurt så sent som förra året enligt deras egna presentationer, här hör jag klockor ring (alarmklockan).
Senast redigerad av Nixter 2020-11-19 kl. 01:43.
2020-11-19, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ja, med detta kan vi konstatera att vi inte behöver acceptera den påstådda förövarens egna dementier på sin egen hemsida som fakta. Har man utfört brottsliga handlingar brukar ju dessa inte vidimeras på webben några dagar efter, man fullföljer och slutar inte ljuga.. Vänsterfalangen här köper visst vilka uttalanden som helst när samma företag två klick bort berättar att de visst har servers i Frankfurt så sent som förra året enligt deras egna presentationer, här hör jag klockor ring (alarmklockan).

Ja de hade tydligen servers i Frankfurt för tiden för EU-valet.

Men nu är det 2020 och EU-valet är klart sen länge. Dags för dig att komma in i matchen nu?
2020-11-19, 01:47
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden

Vad har Dominion med detta att göra? Jag förstår att det inte är lätt att hålla reda på alla dessa konspirationsteorier men....
2020-11-19, 01:48
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Trump team visar själva på hur duma de är.

Biden Team jobbar nu för det amerikanska folket. Så det är bara Trump som har tid att upprätta klaganden på valfusk utan att mena att det finns valfusk.
Tvärtom. Nära hälften av befolkningen tror inte att valet gick rätt till.

Förstår du vad en sådan splittring betyder för USA? Det borde ligga i demokraternas intresse att visa alla hur fel Trump har. Om han nu har det.

Att du resonerar som du gör beror enbart på filterbubblan runt ditt eget huvud.
2020-11-19, 01:49
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
De var helt öppna med att de hade servrar där för EU-valet 2019 för 4 dagar sedan när de intervjuades av AP så grävandet på hemsidan var helt onödigt.
2020-11-19, 01:52
Medlem
Citat:
Tvärtom. Nära hälften av befolkningen tror inte att valet gick rätt till.

Förstår du vad en sådan splittring betyder för USA? Det borde ligga i demokraternas intresse att visa alla hur fel Trump har. Om han nu har det.

Att du resonerar som du gör beror enbart på filterbubblan runt ditt eget huvud.

Men Trump visar ju själv hur fel han har. Att det finns många människor som är okunniga, korkade och bara går efter känslor är nog inget som jag kan göra något åt även om jag ville. De är förlorade för argument.
2020-11-19, 01:55
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
De var helt öppna med att de hade servrar där för EU-valet 2019 för 4 dagar sedan när de intervjuades av AP så grävandet på hemsidan var helt onödigt.

Så vi kan vara överens om att Scytl har haft servers i Frankfurt till 2019 enligt deras uppgifter men ingen vet om de har dessa idag, förutom deras egen dementi alltså.

Detta skulle vilken åklagare som helst hugga tänderna i för att kontrollera i detalj.

#Dominion
#Scytl
#Smartmatic
#Paragon
2020-11-19, 01:57
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Men Trump visar ju själv hur fel han har. Att det finns många människor som är okunniga, korkade och bara går efter känslor är nog inget som jag kan göra något åt även om jag ville. De är förlorade för argument.
Åter igen filterbubblan. Den verkar dessutom vara redigt tjock eftersom du inte ens har lyckas ta till dig av all information som tagits upp i den här tråden. Du verkar leva under någon slags vanföreställning om att alla är helt enade om Trump har fel och Biden har rätt.

Och om du anser att Trumps advokater ska slänga ut avgörande bevismaterial på Youtube och Twitter innan fallen tas upp av supreme court, ja då undrar jag hur det är fatt med dig?
Senast redigerad av Jiren 2020-11-19 kl. 02:00.
2020-11-19, 01:59
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Så vi kan vara överens om att Scytl har haft servers i Frankfurt till 2019 enligt deras uppgifter men ingen vet om de har dessa idag, förutom deras egen dementi alltså.

Detta skulle vilken åklagare som helst hugga tänderna i för att kontrollera i detalj.

#Dominion
#Scytl
#Smartmatic
#Paragon
Har ju ingen betydelse då de har servrarna för USA-valet i USA. Det är naturligtvis ett krav från amerikanska myndigheter (precis som EU knappast skulle acceptera att ha servrar i USA för sina val). Tror nog NSA och andra myndigheter skulle veta om de försökte köra den datatrafiken utomlands. Även om det bara är en visningsmjukvara man hade, som inte räknar röster.
2020-11-19, 02:01
Medlem
Citat:
Åter igen filterbubblan. Den verkar dessutom vara redigt tjock eftersom du inte ens har lyckas ta till dig av all information som tagits upp i den här tråden. Du verkar leva under någon slags vanföreställning om att alla är helt enade om Trump har fel och Biden har rätt.

Och om du anser att Trumps advokater ska slänga ut avgörande bevismaterial på Youtube och Twitter, innan fallen tas upp av supreme court, ja då undrar jag hur det är fatt med dig?

De 28 fall som Trump Team har tagit upp har ju inte gått vidare för att det inte finns bevis.

Jag tycker de borde lägga fram bevis i domstolarna i stället för att inte göra det. Har du någon aning om varför de inte vill lägga fram bevis till domstolarna? Vore inte det en vettig strategi?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in