2020-11-19, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja det är en jävla tur!

Ja isch, säg plus/minus 10% för att vara på säkra sidan, hur många har då varit totalt smittade?

Plus/minus vadå?

Var mörkertalet 2,5 procent eller inte?
Citera
2020-11-19, 00:46
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormbon
Utbildningsministern i Aktuellt: "Vi tror att gymnasieskolorna klarar detta med att upprätthålla social distansering"

Inslaget 10 sekunder senare: *klassrum med 25 elever som sitter packade som sillar*

Det är ju sånt här som får en att fundera på om alltihopa är ett stort jävla skämt och att man lever i en ding ding värld. Vi lever i de dubbla signalernas tidevarv. Det gäller att tänka själv, det är som jag sagt tidigare, det här är ett IQ-test och hittills står det 1-0 mellan Rasmus (skolpojken) och Tegnell (som har haft 10 månader på sig att förbereda sig).
Citera
2020-11-19, 00:49
Medlem
Citat:
Ja det är en jävla tur!

Ja isch, säg plus/minus 10% för att vara på säkra sidan, hur många har då varit totalt smittade?

Vad vill du egentligen med att skriva så där? Du vet mycket väl att i våras fick man bara testa sig i princip om man behövde sjukhusvård. Även nu fallerar testningen.Plus att alla med lindriga symptom, och i synnerhet de utan symptom, inte beställer test.
Citera
2020-11-19, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Plus/minus vadå?

Citat:
Det är ju sånt här som får en att fundera på om alltihopa är ett stort jävla skämt och att man lever i en ding ding värld. Vi lever i de dubbla signalernas tidevarv. Det gäller att tänka själv, det är som jag sagt tidigare, det här är ett IQ-test och hittills står det 1-0 mellan Rasmus (skolpojken) och Tegnell (som har haft 10 månader på sig att förbereda sig).

Jag tycker det är rätt schysst av Tegnell att inte tvinga på oss munblöjor, ser så konstigt ut när vuxna män springer runt med sånt

Men de kanske bara är jag...
Citera
2020-11-19, 00:52
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Helt otroligt vilken defaitism. Klart som fan det går att göra något åt saken, men han vill inte helt enkelt.
Exakt.
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
AT i Aktuellt:

"Det gäller att göra rätt åtgärder vid rätt tillfälle, men ingen har lyckats."

Ja, då har man misslyckats, antagligen genom att göra fel saker vid fel tillfälle...

Rasmus, Gymnasist (och realist): "Konstigt att Regeringen säger att man inte skall gå på bibliotek eller gym, när 1500 elever skall trängas i skolan."

Inga 2 meter mellan skolbänkarna i reportaget direkt...

Säg som det är istället, vi skiter i om det dör 100 pers om dagen.
Den där maximen har han hittat på själv. Det gäller att vara proaktiv. Det är exponentiell smitta vi snackar om. Man måste agera snabbt och effektivt med åtgärder som biter.

Jag tror inte att han begriper att om man agerar proaktivt och resolut, så förutom att man spar människoliv, belastar vården mindre och undviker långtidssjuka, så behöver man agera mindre restriktivt jämfört med vad man behöver göra nu (och i våras) när man agerar reaktivt.
Senast redigerad av Madagascar 2020-11-19 kl. 00:56.
Citera
2020-11-19, 00:54
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Att Norge har 65 döda per miljon, och Belgien har 1,300 döda per miljon, det är alla gånger en tillfällighet.

Belgien har haft mycket hårdare restriktioner än Norge, hela tiden.

Det finns inget som Belgien kunde ha gjort, för att få Norges resultat. I alla fall inte i mars, då var det redan för sent.

Om den andra vågen lärt oss något, så är det vikten av hur mycket smitta man har i utgångsläget.

Ingen tillfällighet.
1. Europas sämsta luft tillsammans med norra italien.
2. Hög befolkningsdensitet
3. INGEN obligatorisk TBC vaccinering

Sverige hade troligtvis varit värre än Belgien om det inte vore för:
1. Bland den bästa luften i Europa
2. Låg befolkningsdensitet
3. Obligatorisk TBC vaccinering tom. 60-talisterna

Angående Norge: Sista landet att ge upp obligatorisk TBC vaccinering i Europa, 2009.

Sveriges policy i Italien eller Belgien hade lett till ett europeiskt Wuhan.
Lancet bedömde dödligheten i Wuhan till ca 20%. 20% av hela stadens befolkning.
Citera
2020-11-19, 00:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldmansach
Plus/minus vadå?

Jag vet inte, men vi kan anta det som en referensram för diskussionen. Hur tycker du då att det ser ut framöver. Vi har knappt några åtgärder, viruset löper amok.

Vi har totalt 196 466 konstaterat smittade just nu, sen har vi mellan 20 och 150 tusen misstänkta långtidscovidfall, enligt media. Ta 150 tusen för att vara på säkra sidan. Det ger i runda slängar 350 tusen smittade, släng sen på våra 2,5% som varken gör till eller ifrån. Tanken är förbannat skrämmande, då har vi ca 10 miljoner kvar av befolkningen att bränna igenom. Hur lång tid tror du det tar? Hur mycket kommer det att kosta ekonomin? Vi har ju en hel del som faktiskt klarat sig igenom smittan utan större problem, jag känner 2. Så för att inte orsaka panik säg en miljon som gått igenom smittan. Då har vi ff 9 miljoner att bränna igenom, känns det tryggt?
Citera
Medlem
Narutoshippchops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
En till ny studie som bekräftar att Ivermectin är effektivt som profylax. 73% effektiv vid en något lägre dos än den egyptiska studien 300 mikrogram/kilo

https://www.pharmaceutical-technology.com/news/aiims-study-covid-19/

Om alla hade tagit Ivermectin hade covid19 inte varit ett problem längre. R hade ju lätt trillat under 1

Doseringen verkar vara säker då EU har maxgräns 400 mikrogram/kilo.

https://www.isglobal.org/en/healthisglobal/-/custom-blog-portlet/questions-and-answers-about-ivermectin-and-covid-19/2877257/0#

Spännande. Jag har importerat en liten flaska med Ivermectin. (Köpt för att döda kvalster och annan ohyra hos mindre husdjur). Den är väldigt stark så man får bara droppa max 2 små droppar på djurets hud. Och det står att man ska akta sig för att spilla substansen på sin egen hud. (Tror att Ivermectin dödar både bra och dålig ohyra).
Senast redigerad av Narutoshippchop 2020-11-19 kl. 00:59.
Citera
Medlem
Över en kvarts miljon covid-19-döda i USA nu.
Citera
2020-11-19, 00:59
Medlem
Citat:
Jag vet inte, men vi kan anta det som en referensram för diskussionen. Hur tycker du då att det ser ut framöver. Vi har knappt några åtgärder, viruset löper amok.

Vi har totalt 196 466 konstaterat smittade just nu, sen har vi mellan 20 och 150 tusen misstänkta långtidscovidfall, enligt media. Ta 150 tusen för att vara på säkra sidan. Det ger i runda slängar 350 tusen smittade, släng sen på våra 2,5% som varken gör till eller ifrån. Tanken är förbannat skrämmande, då har vi ca 10 miljoner kvar av befolkningen att bränna igenom. Hur lång tid tror du det tar? Hur mycket kommer det att kosta ekonomin? Vi har ju en hel del som faktiskt klarat sig igenom smittan utan större problem, jag känner 2. Så för att inte orsaka panik säg en miljon som gått igenom smittan. Då har vi ff 9 miljoner att bränna igenom, känns det tryggt?

Vet inte...hur stor är dödligheten då?

Var någon här i tråden som prata om 0,03 procent dödlighet. Jag trodde de var betydligt mer
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Vad vill du egentligen med att skriva så där? Du vet mycket väl att i våras fick man bara testa sig i princip om man behövde sjukhusvård. Även nu fallerar testningen.Plus att alla med lindriga symptom, och i synnerhet de utan symptom, inte beställer test.

Jag vill att folk tar sitt ansvar. Träffa inte någon utanför ditt hushåll. Undvik onödiga sociala kontakter, skippa den där festen, res inte osv. Du vet de generella råden som FHM har försökt basunera ut men folket skiter i. Är du sjuk, stanna hemma! Hur jävla svårt kan det vara? Jag vill undvika en katastrof, är det för mycket begärt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Över en kvarts miljon covid-19-döda i USA nu.

Fyfan!!!!!@@@

Slutet är nära nu, dags att be mina vänner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in