Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Förstår inte varför duktiga Bamse-Sverige ska ha en diskussion om det under pågående pandemi? Vore det inte bättre att ha diskussionen efteråt? Om Tegnell är ute och kör bil med familjen på motorvägen under pågående hagelstorm och barnen vägrar ha på sig bilbälten för att det inte ger 100%igt skydd, är det en lämplig tidpunkt att ha diskussionen om bilbältens vara eller ickevara? Otroligt märkligt allting, av en statsepidemiolog därtill.
Över huvud taget tycker jag det är mycket märkligt som har hänt och fortsätter att hända i Sverige i samband med pandemin.
Förstår osäkerheten i början av pandemin. Men Sverige var ingalunda först ut och kunde med lätthet se vad som hände i länder där det fått fäste.
Sedan denna strida ström helt ologiska rekommendationer, grabbiga självsäkra killgissningar, total frånvaro av lager av sjukvårdsmaterial, rent ut sagt imbeciller till vårdpersonal och dess arbetsgivare som helt plötsligt inte förstår hur virus smittar (hur fan brukar det smitta liksom...). Allt detta kryddat med en population där majoriteten blandar ihop önsketänkande med verkligheten och som sätter all sin tilltro till översteprästen Tegnell eftersom att tänka själv är ju alldeles för jobbigt.
Resultatet av högmodet från våra "experter" samt vår extremt bedövade och nöjesprioriterande population ser vi nu. Att vi dessutom har politiker som är extremt saktfärdiga, handlingförlamade och livrädda för att "kränka" någon (herregud, någon kan ju ha en åsikt...) gör inte saken bättre.
På min ena axel sitter en ängel som gråter över utvecklingen.
På den andra sitter en liten djävul som viskar i mitt öra att Sverige får precis vad vi förtjänar.
"Nä, vi kan inte stänga gymnasieskolorna. Finns faktiskt 17-åringar som inte vet hur en micro fungerar."
Ja, är ribban så lågt satt i det här landet så kanske det är bäst att vi utrotas så mer livskraftiga nationer kan ta över. Löjeväckande alltihopa.