2020-11-18, 22:53
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Kalmar TR B 3707-20

Jakob Jihad Youssef

”Jihad”...?!

Ja, vi skattebetalare får väl bidra med ett extra boende i Västervik till fru nr 2 och hennes kommande barnaskara så slipper damerna gå lös på varann.
Citera
2020-11-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Vad mer behöver sägas, egentligen? Alltid dessa blattar. Alltid.

Nej det var något typ av uppmärksamhet kring polygami i sverige som dök upp i media. Det kanske var i samband med något liknande som detta.
Dagen efter var tre svenskar, två tjejer och en kille som lever ihop. i tv4 nyhetsmorgon som berättade om hur det är att ha två fruar och leva så och dom tyckte att det borde vara lagligt och normaliserat.
Citera
2020-11-18, 23:32
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Nej det var något typ av uppmärksamhet kring polygami i sverige som dök upp i media. Det kanske var i samband med något liknande som detta.
Dagen efter var tre svenskar, två tjejer och en kille som lever ihop. i tv4 nyhetsmorgon som berättade om hur det är att ha två fruar och leva så och dom tyckte att det borde vara lagligt och normaliserat.
ORLY? Är det därför GM heter såsom i inlägget nedan?
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Kalmar TR B 3707-20

Jakob Jihad Youssef
Som sagt. Alltid är det blattar det handlar om. Du kan kalla dem "svenskar" så mycket du vill, du ljuger enbart för dig själv.
Citera
2020-11-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
ORLY? Är det därför GM heter såsom i inlägget nedan?

Som sagt. Alltid är det blattar det handlar om. Du kan kalla dem "svenskar" så mycket du vill, du ljuger enbart för dig själv.
Såg inte namnet. Ja men du förstår poängen . De var faktiskt med . Det är svenskar som håller på med sånt
Citera
2020-11-19, 11:53
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Min första tanke var när jag läste rubriken var, det måste vara en blatte. Och nog fan var det så.

Vad skulle det annars ha varit? Norrman? Det är bara muslelmaner som håller på med sådant som månggifte. Då räknar vi bort mormonerna för det är förbjudet i Us heller. Men det är samma religiösa idioter som bygger sina liv på hundratals år gamla seder.
Citera
2020-11-19, 12:44
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsvivalius1605
Såg inte namnet. Ja men du förstår poängen . De var faktiskt med . Det är svenskar som håller på med sånt

Det finns enstaka fall, men det är inte lagligt eller accepterat av gemene svensk.

Det vi har fått hit till Sverige är något annat, det är deras kultur och det är helt lagligt och accepterat att ha flera fruar.
Citera
2020-11-19, 22:11
Medlem
spoilers avatar
Jihad misshandlade frun – accepterade inte hans andra fru

https://samnytt.se/jihad-misshandlade-frun-accepterade-inte-hans-andra-fru/
Citera
2020-11-20, 12:08
Medlem
Liliththewitchs avatar
Han ska enligt uppgift jobba på en pizzeria i Västervik. Någon som vet vilken?
Citera
2020-11-20, 14:28
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Hur funkar en bodelning vid skilsmässa? Har den första hustrun rätt till hälften av de gemensamma tillgångarna eller bara en tredje-, fjärde-, femtedel beroende på hur många målvak-, jag menar makar som dittills samlats ihop? Skrivs eventuellt äktenskapsförord mellan samtliga parter eller kan enskilda parter komma överens på egen hand om sin del?

Frågar åt en kompis.

Hon har naturligtvis rätt till halva den nya frun
Citera
2020-11-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag tror att han syftar på mormonerna, som idkar polygami.

Det är en kraftig överdrift. LDS-kyrkan (alltså den stora mormonförsamlingen) slutade med polygami för mer än hundra år sedan.

Bara små utbrytargrupper av mormoner.idkar polygami "oficiellt" i sina församlingar. Det är naturligtvis inte äktenskap i laglig mening.
Citera
2020-11-21, 11:22
Medlem
Hyvenss avatar
Har kommit in lite sent i tråden men fått flera frågor i huvudet som jag inte fått svar på för att förstå anledningen till brottet.

-Har det framgått om hon vill skilja sig är på grund av att han tagit en andra hustru eller för att hon blev "bestulen" på sina ägodelar som tilldelades den andra hustrun?
Jag kan i alla fall tänka mig att hennes "betende" är av ren svartsjuka och egoism.

-Är det inte så måste vi veta hur många barn de har gemensamt? En rättrogen man ska enligt sin religiösa övertygelse och enligt religionens lärda ha minst 6 barn. Om inte hans hustru kan eller vill ge honom denna skara barn har han rätt att ta sig en ny hustru för att fullfölja sina religiösa plikter.

Som en kuriositet i sammanhanget skulle det dessutom vara intressant att veta de inblandades åldrar. Den första fruns ålder borde med tanke på att de varit gifta i mer än 30 år i alla fall vara minst 40 år. Är de skiljda idag? Bor de i samma hushåll idag eller har de varsitt boende?

-Hur gammal är den nya frun?
-Är den nya frun från finare familj?
-Hur många barn har han med den nya frun?
-Var misshandeln av den första frun egentligen inget annat än ett försök till uppfostran av "den hora" hon egentligen betedde sig som?

Jag är alldeles förvirrad då det är så mycket nya frågor och infallsvinklar man måste ställas inför i dagens samhälle.
Citera
2020-11-21, 13:52
Medlem
trancass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyvens
Har kommit in lite sent i tråden men fått flera frågor i huvudet som jag inte fått svar på för att förstå anledningen till brottet.

-Har det framgått om hon vill skilja sig är på grund av att han tagit en andra hustru eller för att hon blev "bestulen" på sina ägodelar som tilldelades den andra hustrun?
Jag kan i alla fall tänka mig att hennes "betende" är av ren svartsjuka och egoism.

-Är det inte så måste vi veta hur många barn de har gemensamt? En rättrogen man ska enligt sin religiösa övertygelse och enligt religionens lärda ha minst 6 barn. Om inte hans hustru kan eller vill ge honom denna skara barn har han rätt att ta sig en ny hustru för att fullfölja sina religiösa plikter.

Som en kuriositet i sammanhanget skulle det dessutom vara intressant att veta de inblandades åldrar. Den första fruns ålder borde med tanke på att de varit gifta i mer än 30 år i alla fall vara minst 40 år. Är de skiljda idag? Bor de i samma hushåll idag eller har de varsitt boende?

-Hur gammal är den nya frun?
-Är den nya frun från finare familj?
-Hur många barn har han med den nya frun?
-Var misshandeln av den första frun egentligen inget annat än ett försök till uppfostran av "den hora" hon egentligen betedde sig som?

Jag är alldeles förvirrad då det är så mycket nya frågor och infallsvinklar man måste ställas inför i dagens samhälle.

Om de varit gifta i ca 30 bör den första frun vara minst 35 år, såvida de är muslimer. Pedofilprofetens ena fru gifte han sig med när hon var 6, och Muhammed knullade henne när hon var 9. I de flesta muslimska länder finns ingen "age of consent", såvida de är gifta. De följer i pedofilprofetens fotspår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in