2020-11-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
(var upptagen under em)
Vad jag kan säga om New York Times rådata från valet?

1. Öppna
https://static01.nyt.com/elections-assets/2020/data/api/2020-11-03/race-page/pennsylvania/president.json
2. Sök reda på fetmarkerade talet nedan för att verifiera resten av mitt urklipp:

3. Do the math.
Kod:
				Trump			Biden		
Klockslag		Röster	Andel	Röster	Förändr	Andel	Röster	Förändr
2020-11-04T04:07:43Z	2984468	0,566	1689209		0,42	1253477	
2020-11-04T04:08:51Z	2984522	0,56	1671332	-17877	0,426	1271406	17930

En summa av rapporterade röster kan inte minska. Har jag käkat 10 hamburgare kan jag inte en minut senare ha käkat 7 hamburgare.

Vem som helst på forumet är välkommen att ge en rationell förklaring till (1) hur det kan försvinna redan rapporterade röster för en kandidat och (2) varför det bara drabbat en kandidat.

Det är inte rådata, det är Edisons samanställda "visningsdata" (se avrundningarna). Alltså är det fullt av korrigeringar och uppdateringar. Intressant att du vill fokusera på att DJT blir av med 18 k röster, men inte när Biden blir av med 5k eller 192k röster (samma fil).

Med hål-i-huvudet logik för förlorade röster gäller detta:
Kod:
		  Biden	  Trump
Pennsylvania	 637932	 408564
Alla stater	2510998 1184753

(Jag hoppas att det är självklart för de flesta att Biden har "förlorat" fler röster. Det här är på Shiva et al nivå, alltså trams)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Så är det men det bevisar en annan viktig poäng och det är att fusk förekommer i val, då är det också rimligt att man kan gå till botten med detta för att släta ut alla frågetecken. Ett rättvist valresultat tror jag alla kan acceptera i slutändan. Se bara hur länge Demokraterna jagade Trump och hans påstådda Rysslandskopplingar efter förra valet. Det är inte bara Republikaner som är långsinta här.

Mueller- utredningen tog 2 år. Nu tror vissa att denna utredning skall gå på några veckor.😉 Räkna med 2 år from nu. Synd att det skulle ske en installation av en president innan. Fasthet borde Demokraterna tänkt på innan.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Skulle nog rekommendera alla här i tråden att kika runt lite hemma i bostaden, under större möbler, i skåp, kanske i källarförrådet. Med tanke på hur det tycks hittas röster lite överallt är det väl inte helt osannolikt att ni upptäcker en hög någonstans.

När det gäller GA däremot, kommer man att göra en manuell omräkning för hela staten eller bara vissa distrikt?
GA hela staten men det blir klart idag dom hadde bara 300k fordel biden 13,000 roster kvar ca 12 timmar sedan. Resultatet ar detsamma Biden vann.
Kul att se Rudi go bananas idag ocksa, kan inte ens komma ihag vem dommaren ar. https://www.dailymail.co.uk/news/article-8962181/Rudy-Giuliani-goes-court-overturn-election-results-forgets-judges-name.html#comments
2020-11-18, 18:15
Medlem
Någon som kan redogöra vilka domare som haft stämningsansökningarna hittills och vilken president som utsett dem?
2020-11-18, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Någon som kan redogöra vilka domare som haft stämningsansökningarna hittills och vilken president som utsett dem?

Inga presidenter som utser domare på lägre nivå. När det når Supreme Court så har konservativa domare majoritet och minst en som hatar Biden eftersom han körde med minst sagt fula tricks för att försöka hindra att han blev vald.
2020-11-18, 18:23
Medlem
Citat:
Det ar super mixat. Alla dom som ar Statliga alltsa inte federala ar folkvalda och inte utsedda av politiker. T.ex GA ar det Judge James F. Bass. Gissar pa Republican eftersom han valdes i rural Georgia.
2020-11-18, 18:23
Medlem
Trump pays $3 million for recount of 2 Wisconsin counties
President Donald Trump’s campaign has paid $3 million for a recount of two heavily Democratic Wisconsin counties, saying Wednesday that they were the site of the “worst irregularities” although no evidence of wrongdoing has been presented and state elections officials have said there was none.
https://apnews.com/article/trump-wisconsin-deadline-vote-recount-1348ed4b4691fa28bd3102c4f97599c1

Trump måste vinna och det får kosta vad som helst bara han vinner.
2020-11-18, 18:24
Avslutad
Citat:
Mueller- utredningen tog 2 år. Nu tror vissa att denna utredning skall gå på några veckor.😉 Räkna med 2 år from nu. Synd att det skulle ske en installation av en president innan. Fasthet borde Demokraterna tänkt på innan.

Ja, exakt. Har inte vi här i tråden fixat fram konkreta bevis och en fällande dom inom en vecka, ja då finns det inget som tyder på valfusk, så det så.
2020-11-18, 18:25
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
...
Gamla nyheter. De rader jag tog var från ursprungsposten. https://i.maga.host/RNPN3Oz.png

När man tittar på hela datan inser man att den är oanvändbar.
2020-11-18, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogDog
GA hela staten men det blir klart idag dom hadde bara 300k fordel biden 13,000 roster kvar ca 12 timmar sedan. Resultatet ar detsamma Biden vann.
Kul att se Rudi go bananas idag ocksa, kan inte ens komma ihag vem dommaren ar. https://www.dailymail.co.uk/news/article-8962181/Rudy-Giuliani-goes-court-overturn-election-results-forgets-judges-name.html#comments

Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Inga presidenter som utser domare på lägre nivå. När det når Supreme Court så har konservativa domare majoritet och minst en som hatar Biden eftersom han körde med minst sagt fula tricks för att försöka hindra att han blev vald.

Under vilken presidentperiod menar jag. Vad har de för bakgrund??
2020-11-18, 18:28
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Men herregud vad du ska haka upp dig på en enda post där jag inte orkade skriva ut omfattande/systematiskt i ett enda inlägg. Jag antog väl att folk i tråden var nomralbegåvade nog att förstå vad som menades ändå men tydligen hade jag fel.

Fake-news? DHS uttalandet jag uppmärksammade var inte fake-news och för övrigt skrev dom ut det som "widespread voter fraud" i uttalandet så din semantikargumentation faller pladdask. Dags att sluta smutsa ner tråden med dessa pajaserier kanske?

Att du nu hävdar att du inte orkar skriva ut omfattande/systematiskt är märkligt då orginalkällan lyder enligt följande.

Citat:
They obviously didn't think there was any fraud going on because they didn't say anything about it for the first two days," he told Gayle King for "CBS Sunday Morning

Så nu vill du att jag ska tro dej när du säger att du var på väg att omskriva fakenews-artikeln med orden omfattande/systematiskt men du orkade inte hela vägen? Men din tanke var så från början och det borde vi förstå.
2020-11-18, 18:28
Medlem
RazorKevlars avatar
Mindblowing, är han något på spåren?
Dominion, Smartmatic, Indra och Soros https://www.youtube.com/watch?v=wqTIE6Y-t3o

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in