2020-11-18, 17:57
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Vem som helst på forumet är välkommen att ge en rationell förklaring till (1) hur det kan försvinna redan rapporterade röster för en kandidat och (2) varför det bara drabbat en kandidat.

1. Det har drabbat båda kandidaterna. Den ursprungliga posten undersökte bara från Trump till Biden, men senare gjordes analyser åt båda hållen som visade att Biden även tappat till Trump (samt till Independent), men Trump tappade flest.

2. Om ordningen i listan alltid är den samma (ex. Trump först) så skulle ett system som räknar och gör fel i listan på samma sätt gång på gång alltid tappa åt samma håll (det här är en rationell förklaring för varför det kan slå åt enbart ett håll)

3. Parallelliserade räknesystem kan faktiskt backa i antal stundvis pga s.k. "race conditions." Dessa kan vara allvarliga då röster faktiskt kan missas att räknas (jag påstår inte att det är det som har hänt, men det är hypotetiskt möjligt). Det kan även vara så att en läsning där alla läsare inte är i sync kan läsa mer eller mindre utdaterad data, vilket kan göra att det kan hoppa både bakåt och framåt.

Jag hävdar alltså inte att något av ovanstående förklarar det du syftar på, men du ville ha rationella förklaringar och de finns faktiskt. Din frågeställning bör alltså omformuleras (nu när du läst detta). Förklaringar finns, frågan är huruvida de är applicerbara i det vi ser här eller inte.
2020-11-18, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Absolut: Granskar du valet i detalj över hela USA så kommer du att antagligen hitta tusentals mer eller mindre lyckade försök till valfusk.
Sen hur mycket av det som gäller att gynna Biden, Trump eller någon borgmästare eller Cheriff någonstans är en annan femma.
Och hur mycket som gäller Dem eller Rep eller någon oberoende kandidat är väl också ytterst osäkert.
Men vill man hitta bevis för sin sak kommer man att hitta dem.
Just nu ser det dock rätt dystert ut för Trumps Team men det kan ändras, vem vet.
Men att en småpåve i ett stadsval blivit påkommen med fusk är nog ett rätt dåligt bevis för att Dem. har fuskat för att få Biden vald.

Så är det men det bevisar en annan viktig poäng och det är att fusk förekommer i val, då är det också rimligt att man kan gå till botten med detta för att släta ut alla frågetecken. Ett rättvist valresultat tror jag alla kan acceptera i slutändan. Se bara hur länge Demokraterna jagade Trump och hans påstådda Rysslandskopplingar efter förra valet. Det är inte bara Republikaner som är långsinta här.
Senast redigerad av RobRoys 2020-11-18 kl. 18:02.
2020-11-18, 18:00
Medlem
Emma18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
(var upptagen under em)
Vad jag kan säga om New York Times rådata från valet?

1. Öppna
https://static01.nyt.com/elections-assets/2020/data/api/2020-11-03/race-page/pennsylvania/president.json
2. Sök reda på fetmarkerade talet nedan för att verifiera resten av mitt urklipp:

3. Do the math.
Kod:
				Trump			Biden		
Klockslag		Röster	Andel	Röster	Förändr	Andel	Röster	Förändr
2020-11-04T04:07:43Z	2984468	0,566	1689209		0,42	1253477	
2020-11-04T04:08:51Z	2984522	0,56	1671332	-17877	0,426	1271406	17930

En summa av rapporterade röster kan inte minska. Har jag käkat 10 hamburgare kan jag inte en minut senare ha käkat 7 hamburgare.

Vem som helst på forumet är välkommen att ge en rationell förklaring till (1) hur det kan försvinna redan rapporterade röster för en kandidat och (2) varför det bara drabbat en kandidat.

Den rationella förklaringen är att någon gjort en felinmatning som sen korrigerats. Det har hänt ett flertal gånger under detta och tidigare val och hände i båda riktningarna.

Problemet är att oavsett vilken riktning det händer i så påstår ni att det bevisar att Biden fuskade. Om felinmatningen görs till Biden's fördel så försökte demokraterna fuska och blev påkomna. Om felinmatningen görs till Trump's fördel så presenteras själva korrigeringen som ett fusk när röster sen försvinner från Trump.

Edison's live-data är inte heller den riktiga rösträkningen och datat ska inte ses som speciellt tillförlitligt. Edison försöker fånga upp siffror från varje distrikt i hela landet och kombinera dem i en enda datamängd. Då olika stater, counties och ibland distrikt har olika sätt att presentera sitt data på så är det ett virrvarr av olika inputs. Ibland blir det helt enkelt fel antingen när ett distrikt presenterar datat eller när Edison försöker läsa in och kombinera ihop allting.
2020-11-18, 18:00
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
1. Det har drabbat båda kandidaterna. Den ursprungliga posten undersökte bara från Trump till Biden, men senare gjordes analyser åt båda hållen som visade att Biden även tappat till Trump (samt till Independent), men Trump tappade flest.

2. Om ordningen i listan alltid är den samma (ex. Trump först) så skulle ett system som räknar och gör fel i listan på samma sätt gång på gång alltid tappa åt samma håll (det här är en rationell förklaring för varför det kan slå åt enbart ett håll)

3. Parallelliserade räknesystem kan faktiskt backa i antal stundvis pga s.k. "race conditions." Dessa kan vara allvarliga då röster faktiskt kan missas att räknas (jag påstår inte att det är det som har hänt, men det är hypotetiskt möjligt). Det kan även vara så att en läsning där alla läsare inte är i sync kan läsa mer eller mindre utdaterad data, vilket kan göra att det kan hoppa både bakåt och framåt.

Jag hävdar alltså inte att något av ovanstående förklarar det du syftar på, men du ville ha rationella förklaringar och de finns faktiskt. Din frågeställning bör alltså omformuleras (nu när du läst detta). Förklaringar finns, frågan är huruvida de är applicerbara i det vi ser här eller inte.
Jo, håller på att kolla på resten av datan och har sett att det slår åt båda hållen.
2020-11-18, 18:01
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Tom, det är trist att du upprepar samma frågor. Du har väl ändå förstått att detta inte är våra mainstream medias talking points. Har själv flera dagstidningar har änsålänge inte läst något kring valfusket i någon media, i vartfall inte som ger en mer övergripande och korrekt bild. Det är tråkigt för Sverige, hoppas att många journalister ser detta och nu startar riktiga nyhetsoutlets.. Dem tänker jag prenumerera på!

Men hur blir det med bevisen?
Tiden börjar rinna ut.
2020-11-18, 18:03
Medlem
HomoDeuss avatar
Den som vill läsa om Sidney Powells hoax om CIA och Dominion får en beskrivning av tramset här.

https://www.factcheck.org/2020/11/bogus-theory-claims-supercomputer-switched-votes-in-election/
2020-11-18, 18:05
Medlem
In wake of Trump loss, GOP senator ensnared in voting scandal
New bombshell allegations against Sen. Lindsey Graham assert he pushed to have legally cast ballots thrown out during a phone call with Georgia’s Republican secretary of state. MSNBC’s Ari Melber discusses the breaking story with Judiciary Committee member Rep. Hakeem Jeffries, who asserts Graham “may have crossed the line into illegality” in an effort to “rip away” Biden’s victory.
https://www.msnbc.com/the-beat-with-ari/watch/in-wake-of-trump-loss-gop-senator-ensnared-in-voting-scandal-96103493651

Valkaoset i USA fortsätter samtidigt som folk dör i covid-19
2020-11-18, 18:05
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Men gud vilken patetisk argumentation du för. Mina förhoppningar? Jag visste precis som alla normalt funtade att enstaka fall av röstfusk av enstaka aktörer sker i alla val på denna skala. Bara för att jag inte skrivit ut omfattande/systematiskt i varje inlägg betyder inte att detta har ändrats eller att målstolpar flyttats.

Delade meningar? Du menar att foliehattar och pajaser som du själv sitter och postar en massa trams?

Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Jaha, om så är fallet varför gick Trumps egna DHS ut och sa att det inte skett något valfusk och allt gått rätt till?

Varför väljer du då att smuts ner tråden med fake-news?
Är det ett medvetet val för att spåra ur tråden?
2020-11-18, 18:06
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Den rationella förklaringen är att någon gjort en felinmatning som sen korrigerats. Det har hänt ett flertal gånger under detta och tidigare val och hände i båda riktningarna.
Ja, jag har skrivit om det tidigare som förklaring till "glitchar". Gäller iom att röster kan backa för båda kandidaterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Emma18
Problemet är att oavsett vilken riktning det händer i så påstår ni att det bevisar att Biden fuskade.
Vem är "ni"?
2020-11-18, 18:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Skulle nog rekommendera alla här i tråden att kika runt lite hemma i bostaden, under större möbler, i skåp, kanske i källarförrådet. Med tanke på hur det tycks hittas röster lite överallt är det väl inte helt osannolikt att ni upptäcker en hög någonstans.

När det gäller GA däremot, kommer man att göra en manuell omräkning för hela staten eller bara vissa distrikt?
2020-11-18, 18:11
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Hon var med hos Lou Dobbs igår också.

Dominion
Smartmatic
DHS
CISA
Microsoft
Amazon
har glömt några (Clintons har nämnts)
Allihop i en enda stor röra

Skulle skicka med länk, här är första som skrev om det:

Alltså, ni kanske har nämnt det idag, men nu är det inslaget borttaget från YT. Såg den igår/inatt. Någon som vet vad som hänt? Hittar inte på Fox News hemsida heller - eller Lou Dobbs. Har han bytt jobb, arbetar någon annanstans? Fått sluta kanske?

Edit: Hittade Dobbs på Fox Business, men inte just den biten jag var ute efter och som sagt - klippet är borta från YT. Behöver iofs inte betyda något särskilt.

Hela YT-kanalen verkar vara raderad. Alla klipp med Dobbs, Carlson och Hannity från de senaste dagarna. Det är den tredje kanalen sen valet som visade hela program som i sådana fall är bortplockad. Snacka om censur.

För övrigt har nedanstående tagits upp men nu med lite uppdaterad information.

SUSPICIOUS: Biden underperformed Hillary Clinton Nationwide, except in four cities.
https://nationalfile.com/suspicious-biden-underperformed-hillary-clinton-nationwide-except-in-four-cities/

Citat:
The lawsuits are flying in states like Pennsylvania, Michigan, and Wisconsin over a plethora of anomalies where ballots, vote counting, voting systems, and voter-turn out are concerned. But one pollster has found an anomaly that occurred in just the four urban centers where the most fraud is claimed.

Richard Baris of Big Data Poll, in analyzing voter turn-out in America’s urban centers, found a strange and curious – a suspicious – anomaly exclusive to Milwaukee, Detroit, Atlanta, and Philadelphia.

The analysis reveals that Democrat presidential candidate Joe Biden underperformed 2016 Democrat candidate Hillary Clinton in each and every urban center across the United States but for Milwaukee, Detroit, Atlanta, and Philadelphia.

Vad INTE överraskande.
2020-11-18, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Varför väljer du då att smuts ner tråden med fake-news?
Är det ett medvetet val för att spåra ur tråden?
Men herregud vad du ska haka upp dig på en enda post där jag inte orkade skriva ut omfattande/systematiskt i ett enda inlägg. Jag antog väl att folk i tråden var normalbegåvade nog att förstå vad som menades ändå men tydligen hade jag fel.

Fake-news? DHS uttalandet jag uppmärksammade var inte fake-news och för övrigt skrev dom ut det som "widespread voter fraud" i uttalandet så din semantikargumentation faller pladdask. Dags att sluta smutsa ner tråden med dessa pajaserier kanske?
Senast redigerad av joxmoose 2020-11-18 kl. 18:26.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in