2020-11-18, 14:07
Medlem
Hon dömdes till 7 års fängelse för förberedande av mord men friades från mordbrand.
Citera
2020-11-18, 14:29
Medlem
Underbart att galenpannan dömdes till fängelse. Yipii
Citera
2020-11-18, 14:36
Medlem
Sveriges rättsystem är ett skämt, hade det varit tvärtom att mannen försökt döda kvinnan i samma position som han satt i då så hade han fått minst 10 år utan tvekan.
Citera
2020-11-18, 15:00
Medlem
WallaceShawns avatar
Hovrättens dom https://docdro.id/OEYXYh3
Citera
2020-11-18, 15:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WallaceShawn

Tack!

Underbart!

Tingsrätten dömde så in i helskotta fel. Skönt att Hovrätten för övre Norrland såg igenom hennes söta, snälla utseende och inte lät sig luras. HD kommer men all säkerhet inte att ta upp fallet om hon överklagar.

Aftonbladet skriver om detta:

Citat:
Hovrätten för övre Norrland dömer henne dock för förberedelse till mord då kvinnan “bearbetat olika gifter, bland annat växten stormhatt, med avsikten att döda sambon”.

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/foersoekte-doeda-sambo-med-giftvaext-faar-faengelse.vc-hClPc9?utm_source=share-btn
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2020-11-18 kl. 16:03.
Citera
2020-11-18, 16:06
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tack!

Det var så lite så.
Citera
2020-11-18, 16:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Vad händer nu? Sätts hon i häkte nu i väntan på att domen träder i kraft. Eller kommer hon att hamna i fängelse först när domen trätt i kraft?
Citera
2020-11-18, 19:06
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=Mogna-Meloner|73649764]Vad händer nu? Sätts hon i häkte nu i väntan på att domen träder i kraft. Eller kommer hon att hamna i fängelse först när domen trätt i kraft?[/QUOTE
Straffets längd borde innebära att blir hon hämtad, dvs grips och häktas omgående. Annars rymmer hon väll...
Citera
2020-11-18, 21:57
Medlem
Jävlar!! Såg detta precis nu efter jobb.
Bra att hovrätten såg till helheten. Blev ändå chockad.

Hon lär ju kraschat helt. Flera barn och man. Hur kommer det gå?
Citera
2020-11-18, 22:25
Medlem
babelfiskes avatar
Citat:
Tack. Du gör ett strålande jobb med att hitta fakta. Fortsätt med det!
Citera
2020-11-18, 22:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Straffets längd borde innebära att blir hon hämtad, dvs grips och häktas omgående. Annars rymmer hon väll...

Jag tror att man vid kortare straff, anmäler man sig till fängelset för att få avtjäna straffet. Men det här är ju verkligen ett grovt brott. Och ett rejält straff. Så polisen kanske körde hem till henne och hämtade henne samtidigt som domen avkunnades?

Inte för att jag tror hon skulle fly. Med tanke på hennes stora spelskulder, så har hon ju inga stora summor pengarna undangömda. Och hon har ju barn.

Står det något i tidningen i Piteå om ifall hon häktats? Någon som har tillgång till tidningen?

Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Jävlar!! Såg detta precis nu efter jobb.
Bra att hovrätten såg till helheten. Blev ändå chockad.

Hon lär ju kraschat helt. Flera barn och man. Hur kommer det gå?

Ja, även om jag hela tiden trott hon varit skyldig och att lappen med mordplanen var ett avgörande bevis, så befarade jag att hovrätten trots det skulle låta sig luras av hennes gulliga framtoning. Men de har i domen tydligt redogjort för att de sett lappen som avgörande för att hon skulle fällas.

Fascinerande att det är så många mördare och potentiella mördar som skriver ner planen på en lapp eller i datorn samt googlar på saker rörande mordmetoden. De verkar ha tunnelseende och kan inte se att det kan avslöja vad de hållit på med.

Att hon kraschar bryr jag mig inte så mycket om. Hon var beredd att döda för pengars skull. Så den smällen får hon ta. Däremot tycker jag synd om hennes nuvarande man som varit så lättlurad och inte kunnat se hennes onda sidor (fast han tror väl kanske fortfarande att hon är oskyldigt dömd). Men än mer synd tycker jag om hennes barn som är oskyldiga offer i det hela.

Som tur var så verkar ju barnen ha engagerade pappor som kommer att ta hand om barnen. Ibland är det ju dessvärre så att barnen till kvinnor av hennes typ (ADHD med begränsas impulskontroll och ett visst mått ondska), sällan har kontakt med sina pappor och kan behöva bo i fosterhem medan deras mamma är i fängelse.
Citera
2020-11-18, 22:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Det var så lite så.

Citat:
Ursprungligen postat av babelfiske
Tack. Du gör ett strålande jobb med att hitta fakta. Fortsätt med det!

WallaceShawn, jag instämmer med vad babelsfiske säger. Det betyder så mycket för den här typen av trådar att någon fixar fram de avgörande dokumenten. Utan domen hade jag inte vetat hur HR motiverade sitt beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in