2020-11-18, 15:35
Medlem
MICHIGAN MADNESS Trump praises GOP for refusal to certify Michigan election results for Biden but group backtracks after Dem’s Zoom slam
https://www.thesun.co.uk/news/13231804/donald-trump-michigan-joe-biden-certify/

The Show Must Go On
https://www.the-sun.com/news/1806511/us-election-2020-donald-trump-michigan-republicans-joe-biden-live/
2020-11-18, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Räkning av illegala röster, ja.

Det är svårt att förstå sanningen för vissa...
2020-11-18, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Om de hittar massa oräknade röstsedlar, vad händer med valdeltagandet? Valdeltagandet hade redan skjutit i höjden i Georgia med 22% fler än förra valet. Vad händer om der blir "tjocka", dvs hittar mer röstsedlar än registrerade röstare i distriktet?
Intressant fråga, men kan tänka mig att mycket av det som hittas är fall där s.k. "provisional ballots" redan avlagts. Dvs. att man poströstat men sedan ändrat sig och dykt upp med ny valsedel. Egentligen är det denna som skall räknas men istället har man räknat poströsten. Folk har alltså "röstat två gånger" men ändå inte.
2020-11-18, 15:40
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Eftersom det är många länkar till Twitter här som jag inte har gjorde jag ett konto. I sista steget får man upp "suggestions for you to follow". Det två översta förslagen är Joe Biden och Kamala Harris. Fan vad jag är trött på media och folk som försöker trycka ner sina åsikter och synpunkter i halsen på mig.
2020-11-18, 15:41
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
Grundproblemet är att båda inte litar på valsystemet. Den ene säger att det har förekommit valfusk, den andre säger att Ryssland var inblandade i valet 2016. Demokraterna verkar inte kunna ta förlusten 2016 då de var extremt angelägna att utreda valet 2016.

Nu är Trump extremt angelägen att utreda detta val. Demokraterna var så dumma att de tyckte det var ok att utreda det när Trump redan var installerad. Trump tycker man skall utreda det direkt.

Demokraterna kanske inte skulle varit så angelägna att utreda valet 2016 och då visa att man är en usel förlorare. Sådant brukar så tillbaka vid ett annat tillfälle. Det är det vi nu bevittnar.

Jag delar vare sig din historiesyn eller dina slutsatser. Milt sagt. Du försöker nu skapa något slags "båda är likadana kålsupare (fast Trump är mer reko trots allt)". Jag vet inte vem du försöker övertyga.
2020-11-18, 15:44
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Intressant fråga, men kan tänka mig att mycket av det som hittas är fall där s.k. "provisional ballots" redan avlagts. Dvs. att man poströstat men sedan ändrat sig och dykt upp med ny valsedel. Egentligen är det denna som skall räknas men istället har man räknat poströsten. Folk har alltså "röstat två gånger" men ändå inte.

Ett sådant system är upplagt för problem. Efter de har öppnat poströsten finns det ingen återvändo eftersom röstsedeln inte har någon koppling till personen. Detta är ett problem för återskapande av resultatet. Jag tror att vi har samma system i Sverige vilket även här ger fuskmöjligheter eller rent slarv.
2020-11-18, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Knappast troligt, trots media säger det.
Säkert en viskningslek.
Lite lustigt att MSM tar upp detta, men man säger inte ett ord om t.ex. Ron Perlmans våldtäktshot mot Lindsay Graham. "Det goda hatet" kallar dem det visst.

https://dailyrednews.com/hollywood-star-ron-perlman-goes-too-far-i-feel-like-lindsey-graham-is-ripe-for-an-a-fking
2020-11-18, 15:46
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Lite lustigt att MSM tar upp detta, men man säger inte ett ord om t.ex. Ron Perlmans våldtäktshot mot Lindsay Graham. "Det goda hatet" kallar dem det visst.

https://dailyrednews.com/hollywood-star-ron-perlman-goes-too-far-i-feel-like-lindsey-graham-is-ripe-for-an-a-fking

För att Svenska journalister är tillsagda att dom ska skriva exakt som deras ägare skriver.
2020-11-18, 15:51
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Bara för att Trump har sagt eller påstått något
så är det per definition en sanning.

Därför var det valfusk i valet 2020 men inte i valet 2016

Det var garanterat valfusk 2016 också, men de missbedömde Trumps stöd då med. HRC reaktion var reaktionen på någon som visste hon skulle vinna och sedan förlorade ändå. Hon var nästan lika osynlig som Biden i valrörelsen och hon drog ungefär lika lite folk till sina rallies som Biden, när Trump redan då fyllde arenor dag ut och dag in.
2020-11-18, 15:58
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:

Ron har snusk-trakasserat Lindsay länge.

https://boundingintocomics.com/2018/11/09/former-hellboy-actor-ron-perlman-attacks-u-s-senator-lindsey-graham-with-homophobic-language/

Citat:
Former Hellboy actor Ron Perlman took to Twitter to attack South Carolina Senator Lindsey Graham with homophobic language.

Perlman used an extremely vulgar slur directed at the sitting U.S. Senator in a now-deleted Tweet stating that Graham needed to perform oral sex on men in order to get the role of Attorney General following Jeff Sessions’ resignation earlier this week.
2020-11-18, 16:05
Medlem
Är det per definition alltid valfusk i USA
eller bara de år som namnet Trump förekommer

Var finns bevisen för valfusk år 2020 resp 2016..?
2020-11-18, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det var garanterat valfusk 2016 också, men de missbedömde Trumps stöd då med. HRC reaktion var reaktionen på någon som visste hon skulle vinna och sedan förlorade ändå. Hon var nästan lika osynlig som Biden i valrörelsen och hon drog ungefär lika lite folk till sina rallies som Biden, när Trump redan då fyllde arenor dag ut och dag in.

...jag tror du är på något här, magkänslan säger att det var samma märkliga brist på folkligt stöd för Hillary Clinton i förra valet som för Biden nu, hur mycket än medierna haussade henne. På hennes konvent var det en slags märklig lojal men "beordrad/spelad" entusiasm som utstrålades genom rutan snarast. Hennes arrogans gick lyste igenom och det märkte folk, än mer efter den bittra och oväntade förlusten. Men bristen på folklig support före valet vändes på en femöring till fullskaliga destruktiva vänsterdemonstrationer efter valet och då mot Trump, nästan som att de var utkallade på gatorna. I vart fall ivrigt påhejade av den förlorande sidan via media. Det kändes redan 2016 inte äkta...

Kan hända att hela den här justera siffror så man inte förlorar valet idé väcktes i samband med att Gore förlorade mot Busch. Demokraterna kanske då lärde sig att man inte skall låta folket rösta om man vill vinna... lämna inte det åt slumpen, även om man importerar röster i efter bästa förmåga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in