2020-11-18, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
Som sagt, detta är verkligen inte över!

Och 3-minutersklippet borde alla se!
Det var bland det sämsta jag någonsin sett. Bara en massa anklagelser som inte kan styrkas på något sätt.
2020-11-18, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Demokraterna måste vinna GA för att få majoritet i senaten, det är därför de nu försöker fuska sig till GA också.
Skulle ju vara rätt intressant om granskningen skulle innebära att Dem skulle få fler röster till senaten.
Hur kommer Trumpfalangen ta det?
2020-11-18, 14:55
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Men vad i helvete!!! Nu har det dykt upp fler än 3000 till oräknade röster i Georgia, utöver de 2600 som hittades häromdagen!!!!

https://www.foxnews.com/politics/georgia-election-audit-uncounted-ballots-two-counties
Ännu en grej som om inte annat tyder på att valen i USA kantas av ett förskräckligt "slarv". De har inget bra maskineri som kan tackla detta. Dessa bortglömda (!) röster tillfaller antagligen båda kandidater, men det är både graverande och beklämmande att saker som denna så lätt inträffar.

Mer intressanta är så klart obekräftade uppgifter om jättelika laddningar med poströster som alla var på Biden, osv. Endast Biden i presidentvalet och inget annat i övriga val.

Jag citerar åter min favoritartikel från Serbien:
Citat:
The election fraud can also be very well illustrated by taking a closer look at the percentage of voter turnout and the electoral register. So we had record turnout in Wisconsin in this election. Number of eligible voters in the aforementioned state is 3,129,000. However, 3,283,532 voters casted their votes in US Presidential election 2020 in this state! Wisconsin officials have tried to explain this abnormal discrepancy by claiming that on November 1, 2020 they have published a new electoral register which is larger by over half a million and that there are now 3,684,726 eligible voters. Even if this was true, the voter turnout in Wisconsin would be staggering 89 percent. If you compare this to the previous elections, voter turnout in this state ranged from 64 to 70 percent at most. It is no wonder that they resorted to such massive fraud in Wisconsin considering the fact that Trump won this state in 2016 and in 2020 he received over 200,000 more votes than in the previous election. We should mention one more ‘’miracle’’ – 49,000 voters casted their votes for the Republican Congressional Candidate, but not for Trump, 64,000 voted for Biden, but not for Democratic Congressional Candidate while 14,952 voters only voted in Presidential Election, but not in the Congressional elections.
https://srbin.info/svet/the-serbian-software-and-the-election-fraud-in-usa/

Detta endast i Wisconsin. Och det är en sabla röra överallt med dessa enorma mängder poströster, alla dessa elektroniska maskinröster, etc.
2020-11-18, 15:01
Medlem
I Georgia har republikanska valministern Brad Raffensperger fått dödshot från sitt eget parti om han inte ändrar valresultatet så att Trump vinner.
https://www.svd.se/dodshot-nar-rostrakning-ger-segrar-till-biden
2020-11-18, 15:01
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newnormal
Den där artikeln säger ju ingenting?

"Mitch McConnell appeared to finally accept Joe Biden as president-elect on Tuesday as he promised that the US will have an 'orderly' transfer of power in January. "

appeared to = verkade ha, tolkar de alltså som "har accepterat"?

Och visst, han lovade en orderly transfer men till vilken administration? Såg inte att han nämnde Biden där

Den där tolkningen är ju lika dum som när Trump twittrade att "biden vann pga. fusk" och allt MSM såg var de första två orden innan dom snabbt basunerade ut att han erkände biden som president.
LOL liksom.

Så är det. Det där kan lika gärna betyda samma sak som Pompeo sa om övergången till en andra Trump-administration. Ingenstans sa McConnell att en övergång till en Biden-administration skulle ske. Han betonade dock vikten av att domstolarna måste få göra sitt arbete. Alla mål som avslås på delstatsnivå, och som Trumps advokater väckt, kommer att överklagas till högre instans, alltså SCOTUS.
2020-11-18, 15:04
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
"Sterling said the problem was the result of several individuals not following the proper procedures." Låter inget vidare. Kanske är det lite fotsoldater som fått klart för sig att antingen tar man fram rösterna man smusslat undan eller så tar man konsekvenserna för det sen och det som kommer nu är de som inte pallar trycket?

Innan någon hoppar på mig. Ja jag spekulerar hej vilt men konstigt är det att så mycket röster dyker upp. Speciellt iom att folk vart så tydliga med att dessa processer har aldrig någonsin gjort någon mer skillnad än 50-100 röster som skrifftar någonstans är inte det vad som brukar sägas?
Ser onekligen illa ut (även om det inte är i närheten av att påverka resultatet).
Är det inte 2 olika kontrollprocesser?
En omräkning brukar aldrig ge mer än 100-talet röster i "diff" (här borde ev. Dominion-fel synas).
Saknade röster har kommit fram via en "audit" som jag förstår det?!
2020-11-18, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ännu en grej som om inte annat tyder på att valen i USA kantas av ett förskräckligt "slarv". De har inget bra maskineri som kan tackla detta. Dessa bortglömda (!) röster tillfaller antagligen båda kandidater, men det är både graverande och beklämmande att saker som denna så lätt inträffar.

Mer intressanta är så klart obekräftade uppgifter om jättelika laddningar med poströster som alla var på Biden, osv. Endast Biden i presidentvalet och inget annat i övriga val.

Detta endast i Wisconsin. Och det är en sabla röra överallt med dessa enorma mängder poströster, alla dessa elektroniska maskinröster, etc.
Trumpkampanjen utlyste väl en insamling, gjorde man inte? Hur har det gått med den? För jag tänker att ifall man samlat in medel så kan det vara värt att bekosta de 8 miljoner dollar som en omräkning i Wisconsin kostar, med tanke på alla tokigheter man upptäkt i Georgia. Upptäcker man mer där så kan man ifrågasätta de andra delstaterna med större fog.
2020-11-18, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Jag är en av dom som tror mer på valfusk än inte men om jag ska agera djävulens advokat. Hur ofta kontrollerar man så här noga? Finns möjligheten att detta alltid har hänt i liknande omfattning (även om hatet mot Trump lär ha ökat fuskandet en del) bara att ingen letat efter det?

Först och främst var det en liten peek mot folk som "vet" att det inte kommer resultera i mer än att 50-100 röster byter plats för så brukar det minsann vara. Men sen så framgår det inte i artikeln hur noggrant man har undersökt för att hitta detta eller om det var en undersökning överhuvudtaget som låg till grund för att man hittade dom.

I artikeln påstås följande: "We would have discovered it," Wood said. "Maybe not this week, but we would have discovered it." Detta kan ju såklart vara för att ducka att det skulle vara ett större problem men låter inte direkt som att det krävdes någon större undersökning för att hitta dom.

Kanske räkte det med att någon räkte upp handen och sa "I did forgot some votes in the basement", känns inte som att det är klarlagt.
2020-11-18, 15:06
Avslutad
Trump twittrade precis att dom valde att inte skriva på någon certifiering i Wayne County, eller tolkar jag hans tweet fel?
2020-11-18, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Så är det. Det där kan lika gärna betyda samma sak som Pompeo sa om övergången till en andra Trump-administration. Ingenstans sa McConnell att en övergång till en Biden-administration skulle ske. Han betonade dock vikten av att domstolarna måste få göra sitt arbete. Alla mål som avslås på delstatsnivå, och som Trumps advokater väckt, kommer att överklagas till högre instans, alltså SCOTUS.
Precix, det sker ALLTID en övergång från en administration till en annan oavsett om en president sitter kvar eller inte, så det är helt logiskt att säga att det kommer ske en övergång, inget konstigt med det. Media förvanskar i vanlig ordning McConnells ord.
2020-11-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven

Vi delar säkerligen åsikt men det är viktigt att vi har korrekta siffror.

Citat:
Number of eligible voters in the aforementioned state is 3,129,000. However, 3,283,532 voters casted their votes in US Presidential election 2020 in this state
Jag googlade på detta och får då fram följande.
Citat:
Wisconsin has 4,849,583 eligible voters. Of that population, 4,135,450 have already registered to vote.

https://spectrumnews1.com/wi/madison/news/2020/10/31/wisconsin-unregistered-eligible-voters

Frågan är hur den artikel du refererar till kommit fram till en siffra som är 1 miljon fel?
2020-11-18, 15:10
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Han ville ha in MSM och BigTech i detta, när de neutraliseras blir det lättare att rulla upp resten (drain the swamp). Blir ett vakuum ett tag i medier/sociala medier, gissar jag.

Ja detta är ett sätt att dränera träsket, sant.

Och nej, jag trodde inte att Demokraterna skulle vara så desperata så de skulle försöka utföra ytterligare en kupp efter att ha misslyckat med både Russiagate och Ukrainegate, men jag trodde fel.

Trump varnade ju länge innan valet att ändra på reglerna så kort innan ett val lägger upp hela processen för fuskande, vilket inte är fel. Att Demokraterna valde att ändra processen så radikalt är vårdslöst om man inte hade några dåliga motiv och väldigt korrupt om man hade dåliga motiv.

Man använde Covid 19 som vapen mot den demokratiska processen. Så jävla illa.

Så tredje kuppförsöket, kommer det lyckas? Såg Trump det komma? Osäker om det kommer lyckas 50/50 ser jag det som, och jag är ganska säker på att han såg det komma, så han borde satt upp hinder för eventuellt fusk.

https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/executive-order-imposing-certain-sanctions-event-foreign-interference-united-states-election/

Citat:
By the authority vested in me as President by the Constitution and the laws of the United States of America, including the International Emergency Economic Powers Act (50 U.S.C. 1701 et seq.) (IEEPA), the National Emergencies Act (50 U.S.C. 1601 et seq.) (NEA), section 212(f) of the Immigration and Nationality Act of 1952 (8 U.S.C. 1182(f)), and section 301 of title 3, United States Code,

I, DONALD J. TRUMP, President of the United States of America, find that the ability of persons located, in whole or in substantial part, outside the United States to interfere in or undermine public confidence in United States elections, including through the unauthorized accessing of election and campaign infrastructure or the covert distribution of propaganda and disinformation, constitutes an unusual and extraordinary threat to the national security and foreign policy of the United States. Although there has been no evidence of a foreign power altering the outcome or vote tabulation in any United States election, foreign powers have historically sought to exploit America’s free and open political system. In recent years, the proliferation of digital devices and internet-based communications has created significant vulnerabilities and magnified the scope and intensity of the threat of foreign interference, as illustrated in the 2017 Intelligence Community Assessment. I hereby declare a national emergency to deal with this threat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in