Citat:
Ursprungligen postat av
LucNN
Ska ärligt säga, att jag endast avhåller decideret mistro till Trumps påståenden pga. att Powell ger ett för seriöst intryck och verkar sälja ut lite väl brutalt annars. Sedan gillade jag Trump, och jag tycker att folks demonisering och antagonisering har varit pervers, och dessutom uttryck för en mobbande, mästrande, nedlåtande och dominerande tillgång till konservativa eller, tja, klassiskt liberala, som har varit på frammarsch sedan jag började känna av det mot mig själv för små 9 år sedan (då blev jag åtminstone varse om det). Så jag HOPPAS att Trump inte ljuger, endast för att det skulle ge mig en skön skadesglädje. Du kan kalla mig Trumpnisse. Men om du hade delt mjuka konservativa åsikter, och kände till den totalt perversa representationen man får, och sättet ens meningsfränder demoniseras på, tystas på etc., så skulle du inte sitta och flina så. Tror du ärligt att vi alla är pantade sekterister? Eller tror du folk hejjar som man hejjar på ett fotbollslag. Och varför har vi fått den attituden?
Anyways, fingers crossed för Kråken och Kraken.
Tack för din uppriktighet. Du har givetvis all rätt att sympatisera med Trump, eller republikanerna. Givetvis finns det många skäl, många ideologiska skäl för miljontals amerikaner, att rösta på republikanerna. Med eller utan Trump. För eller emot Trump. Jag gillar inte Trump, men jag kan förstås inte demonisera alla hans anhängare. Att sedan kalla alla som är emot Trump för vänster eller marxister, såsom tongångarna är här i tråden, är heller inte så konstruktivt. Rent egoistiskt, av ren självbevarelsementalitet som boende i Europa, vill jag först och främst ha en president i Vita huset som vill samarbeta med Västeuropa. Det saknar jag hos Trump. Hur mycket och hur lite staten ska göra i USA är en klassisk höger-vänsterfråga, där jag givetvis kan ha åsikter, men i grunden är det något för amerikanerna själva.
Om det kommer fram något med substans, inga twitter-nissar som sitter hemma i garaget, så tar jag till mig det. Hitintills lyser övertygande bevis med sin frånvaro.