2020-11-18, 10:47
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hoppsan! Vad var det vi sa om tre röster på Trump som ger en på Biden?
The board's votes came after absentee ballot poll books at 70% of Detroit's 134 absentee counting boards were found to be out of balance without explanation. The mismatches varied anywhere from one to more than four votes.

Jag kommer ihåg före valet, när Trump sa något i stil med följande citat som kan hittas på Google:

"US under Biden will be like a big Venezuela ..."

Jag trodde först att det skulle bli fattigt och förfalla. Men i ljuset av vad som kommit fram om Dominion och varför det först skapades så förstår jag nu vad han egentligen syftade på.

Det verkar som Trump-administrationen krattat den här manegen länge. Och sen Executive-ordern om "foreign interference" ovanpå det.

2020-11-18, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Till och med pro-Trump senatorer gratulerar Kamela Harris, Trumpeten lär nog inte bli glad när han få nys om detta
[/i]

Nu har jag tappat räkningen på hur många stämningar Trumpeten och hans gäng har förlorat men här är en till:

Another one bites the dust

Det verkar inte gå så himla bra för Rudy i rätten

en deepstate "republikan" fistbumpar en deepstate "demokrat".
+
En korrupt domare som inte alls tycker det är fel att observatörer ska stå extra långt bort så att de inte ser när blm aktivister trixar med röster.

Allt Pga av corona som kina släppte ut med flit för att hjälpa demokratera.

Ganska genomskinligt tycker jag.
Så uppenbart att inga domare behövs.
2020-11-18, 10:50
Medlem
Hade detta valet inte handlat om Trump, hade många fler insett att det har fuskats. De vill helt enkelt inte veta sanningen. Det finns alldeles för många tillfälligheter i detta valet.

När en person som i princip ingen gillar, får flest röster någonsin, är det inte så konstigt att många blir väldigt misstänksamma. Jag visste redan innan valet att risken för valfusk var stor, och jag tycker faktiskt att Trump borde ha varit betydligt mer förberedd.

Florida och Ohio, där Trump vann stort, har alltid indikerat hur folk röstar i swingstaterna. Förutom i detta valet. Den som har fått störst stöd av sin egen bas i primärvalet, har alltid vunnit presidentvalet. Förutom i detta valet. Trump ökade sitt stöd bland svarta överallt, förutom i just de viktiga swingstater som Biden behövde för att vinna. Detta är givetvis inga bevis, men de är tre stora tillfälligheter.

Det faktum att dominion har använts, är givetvis också väldigt suspekt. Detta program är känt för valfusk.
2020-11-18, 10:53
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Alla nyhetskanaler hade utropat Trump som segrare när han gick på scen. Det var ingen stat som stod och vägde. Det var inte mijoner oräknade röster kvar.

Det hade alla tv-kanaler gjort när Biden utsåg sig till vinnare också om inte Trump tatt på sig clownskor och röd näsa.

Idag beror inte den här cirkusen på valfusk utan pga att den sittande presidenten hävdar valfusk. Det kan iofs visa sig att Trump har rätt ändå. Men inte idag, igår eller imorgon.
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Har du gjort någon ansträngning för att på ett genuint och ärligt sätt undersöka varför Biden gick om i stater som Michigan, Wisconsin och Pennsylvania?
Jag antar att det är detta du syftade på med "Trumps siffror gått baklänges".
På tal om att göra ansträngningar, du har uppenbarligen missat alla analyser av de kontinuerliga röstsiffror som rapporterats. Det finns ingen rationell förklaring på att (1) antalet röster kan gå baklänges (d.v.s. bli färre än redan rapporterat) för någon av kandidaterna och (2) än mindre att det bara skett för Trump, inte för Biden.

Det är inte bara fusk. Det är klantigt fusk.

Men som sagt, jag är öppen för den som tror sig ha en rationell förklaring.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag kommer ihåg före valet, när Trump sa något i stil med följande citat som kan hittas på Google:

"US under Biden will be like a big Venezuela ..."

Jag trodde först att det skulle bli fattigt och förfalla. Men i ljuset av vad som kommit fram om Dominion och varför det först skapades så förstår jag nu vad han egentligen syftade på.

Det verkar som Trump-administrationen krattat den här manegen länge. Och sen Executive-ordern om "foreign interference" ovanpå det.

Vilka har hjälpt Chávez till makten varje gång? CIA? Vilka röstmaskiner har använts??
2020-11-18, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
De lagliga processerna går åt skogen för Trump. Nu tar man till andra metoder, avsked och valfusk!

Trump sparkar Krebs, chefen för inrikes cybersäkerhet för att han sa att valet var helt korrekt.

Guvernören i Georgia blir uppmanad att slänga lagliga röster av en republikansk senator.

Man måste alltså slänga Biden-röster för att göra Trump till vinnare!

Trump sparkar myndighetschef som tillbakavisat påståenden om valfusk

https://www.svt.se/nyheter/trump-sparkar-myndighetschef-som-tillbakavisat-pastaenden-om-valfusk

Lindsey Graham says he has called officials in Arizona and Nevada after revelation he 'pressed Georgia to throw out legally-cast ballots' - as top Democrat calls for DOJ probe

Georgia Secretary of State Brad Raffensperger said Monday that Graham, a senator from neighboring South Carolina and a close ally of President Trump, pressured him to find a way to toss out legally cast ballots during the state's recount process.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8958175/Top-Dem-Hakeem-Jeffries-calls-criminal-probe-Lindsey-Graham.html

Värt att notera är att Brad Raffensberger är republikan. Så man kan nog på goda grunder anta att han inte är den enda som blivit utsatt för skamliga uppmaningar till val-fusk. På order från Trump, givetvis.
Hela atmosfären kring Trump verkar förgiftad.

Lindsey Graham har aldrig sagt något sådant. Fake News.

En chef som ljuger och således inte är lojal kan man ju inte ha på den posten. Gigantiskt valfusk det uppsegling och ett stolpskott säger ” att det är det säkraste valet historien”.
2020-11-18, 10:57
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafka_God
Redan 2016 inledde Roger Stone "Stop the Steal" som hela kampanjen kallas. Det lutar åt att Donald Trump bara är en nyttig idiot som utnyttjas av Roger Stone, Steve Bannon och andra skräpmänniskor på ytterhögern. Det handlar givetvis inte om att försöka ändra på valutgången utan om att tjäna pengar. Skulle inte förvåna mig om inte en och annan högerextremister på Flashback skickat delar av socialbidraget för att stödja kampen mot väderkvarnar.

Citat:
Stop the Steal's massive disinformation campaign connected to Roger Stone
...
Stone's political action committee launched a "Stop the Steal" website in 2016 to fundraise ahead of that election, asking for $10,000 donations by saying, "If this election is close, THEY WILL STEAL IT."
...
Stop the Steal briefly resurfaced around the midterms in 2018 -- with Republicans employing the hashtag during a recount in a neck-and-neck Florida race for U.S. Senate -- but it wasn't until 2020 that it really caught fire.

https://edition.cnn.com/2020/11/13/business/stop-the-steal-disinformation-campaign-invs/index.html

GP:s Britt-Mari Mattson skrev om Roger Stones gamla Stop the Steal-kampanj från 2016 igår:
Citat:
Ursprungligen postat av GP
Stone är den republikanske mästaren i smutsiga knep och knåp i politiken och såg en massrörelse framför sig som skulle kunna hjälpa Trump att ifrågasätta hela valsystemet. Kampanjen inleddes i samband med republikanernas primärval 2016 då de övriga kandidaterna anklagades för att försöka stjäla nomineringen från Trump.

Men Stone kunde, trots Trumps valvinst, ändå inte låta bli att uppmuntra Trump att tillsätta en kommission för att leda i bevis att Clinton på ett ohederligt sätt vunnit tre miljoner fler avlagda röster. Kommissionen upptäckte inga felaktigheter och lades ned i tysthet.
https://www.gp.se/nyheter/klockan-tickar-mot-slutet-f%C3%B6r-trumps-presidentskap-1.37177798
2020-11-18, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du tuggar om fake news angående Dominion och Venezuela:

"Dominion has no company ownership relationships with the Pelosi family, Feinstein family, Clinton Global Initiative, Smartmatic, Scytl, or any ties to Venezuela. Dominion works with all U.S. political parties; our customer base and our government outreach practices reflect this nonpartisan approach."

(…)

"Dominion is an entirely separate company and a fierce competitor to Smartmatic.

Dominion and Smartmatic do not collaborate in any way and have no affiliate relationships or financial ties.
Dominion does not use Smartmatic software.
The only associations the companies have ever had were:
- In 2009, Smartmatic licensed Dominion machines for use in the Philippines. The contract ended in a lawsuit.
- In 2010, Dominion purchased certain assets from Sequoia, a private U.S. Company. Smartmatic, a previous owner of Sequoia, pursued legal actions against Dominion."

Läs hela dokumentet:

https://www.dominionvoting.com
Men detta kommer ju från deras egen sida. Det bevisar ju inte mycket. Visst, jag skulle kunna ha fel om att det har använts i Venezuela, då alla de som har sagt de kanske ljuger. Men denna länken bevisar ingenting. Det är väl självklart att de vill framstå som legitima, och därför aldrig skulle erkänna att det har använts för valfusk. Jag väljer att lita på Sidney Powell tills vidare.
2020-11-18, 11:02
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det hade alla tv-kanaler gjort när Biden utsåg sig till vinnare också om inte Trump tatt på sig clownskor och röd näsa.

Idag beror inte den här cirkusen på valfusk utan pga att den sittande presidenten hävdar valfusk. Det kan iofs visa sig att Trump har rätt ändå. Men inte idag, igår eller imorgon.

Vi får se vad det visar sig. Demokraterna skrek valfusk 2016 och har skrikit sig hesa i fyra år. Det finns ingen chans i världen att Sleepy Joe Biden lyckades mobilisera fler röstare än Obama. Det är helt omöjligt. Efter 8 års med en krigande Georg W och ett gammalt GOP så såg Demokraterna sin chans i Obama. Det här valet är en scam.
2020-11-18, 11:03
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Ska ärligt säga, att jag endast avhåller decideret mistro till Trumps påståenden pga. att Powell ger ett för seriöst intryck och verkar sälja ut lite väl brutalt annars. Sedan gillade jag Trump, och jag tycker att folks demonisering och antagonisering har varit pervers, och dessutom uttryck för en mobbande, mästrande, nedlåtande och dominerande tillgång till konservativa eller, tja, klassiskt liberala, som har varit på frammarsch sedan jag började känna av det mot mig själv för små 9 år sedan (då blev jag åtminstone varse om det). Så jag HOPPAS att Trump inte ljuger, endast för att det skulle ge mig en skön skadesglädje. Du kan kalla mig Trumpnisse. Men om du hade delt mjuka konservativa åsikter, och kände till den totalt perversa representationen man får, och sättet ens meningsfränder demoniseras på, tystas på etc., så skulle du inte sitta och flina så. Tror du ärligt att vi alla är pantade sekterister? Eller tror du folk hejjar som man hejjar på ett fotbollslag. Och varför har vi fått den attituden?

Anyways, fingers crossed för Kråken och Kraken.

Tack för din uppriktighet. Du har givetvis all rätt att sympatisera med Trump, eller republikanerna. Givetvis finns det många skäl, många ideologiska skäl för miljontals amerikaner, att rösta på republikanerna. Med eller utan Trump. För eller emot Trump. Jag gillar inte Trump, men jag kan förstås inte demonisera alla hans anhängare. Att sedan kalla alla som är emot Trump för vänster eller marxister, såsom tongångarna är här i tråden, är heller inte så konstruktivt. Rent egoistiskt, av ren självbevarelsementalitet som boende i Europa, vill jag först och främst ha en president i Vita huset som vill samarbeta med Västeuropa. Det saknar jag hos Trump. Hur mycket och hur lite staten ska göra i USA är en klassisk höger-vänsterfråga, där jag givetvis kan ha åsikter, men i grunden är det något för amerikanerna själva.

Om det kommer fram något med substans, inga twitter-nissar som sitter hemma i garaget, så tar jag till mig det. Hitintills lyser övertygande bevis med sin frånvaro.
2020-11-18, 11:03
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandalji
Hade detta valet inte handlat om Trump, hade många fler insett att det har fuskats. De vill helt enkelt inte veta sanningen. Det finns alldeles för många tillfälligheter i detta valet.

När en person som i princip ingen gillar, får flest röster någonsin, är det inte så konstigt att många blir väldigt misstänksamma. Jag visste redan innan valet att risken för valfusk var stor, och jag tycker faktiskt att Trump borde ha varit betydligt mer förberedd.

Florida och Ohio, där Trump vann stort, har alltid indikerat hur folk röstar i swingstaterna. Förutom i detta valet. Den som har fått störst stöd av sin egen bas i primärvalet, har alltid vunnit presidentvalet. Förutom i detta valet. Trump ökade sitt stöd bland svarta överallt, förutom i just de viktiga swingstater som Biden behövde för att vinna. Detta är givetvis inga bevis, men de är tre stora tillfälligheter.

Det faktum att dominion har använts, är givetvis också väldigt suspekt. Detta program är känt för valfusk.
Vilken sanning är den att Trump sade redan INNAN valkampanjen började förlorar han då är det valfusk och då lade han ribban för vad som komma skall, Sedan det finns inte ett enda GRAVERANDE bevis på att det är valfusk inte ett det är bara en massa indicier och konspirationsteorier kanaler på twitter & Youtube ligger på med!

Om även de som Trump satte som valobservatörer sade i sin rapport det FINNS inget valfusk då måste nog alla dra åt sig öronen och släppa sargen, Som det är i dag och så kommer det vara alla stämningar kommer förkastas en efter en så länge man bara har indicier att ngt kan ha hänt icke hållbart och så kommer soppan forts tills han måste erkänna sig besegrad!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in