2020-11-17, 22:00
Medlem
Nixters avatar
Det många inte vet, i vartfall inte i Svedala.

Status 17:e Nov:

Trump 232 Elektorer
Biden 227 Elektorer

Contested 79

Om dessa legala bataljer förblir olösta, efter granskningar och utredningar kan State Legislature avvisa att välja elektorer och den kandidat som har flest röster vinner då.
270 elektorer är då inte nödvändigt..

Ping!
2020-11-17, 22:04
Medlem
Nixters avatar
He he, det börjar brännas. Scytl är nära på att bli fullständigt dissekerat. Denna information är givetvis ytterst viktig för Powell, hon har då alla kort i sin hand.

Codemonkey:
https://twitter.com/CodeMonkeyZ/status/1328735923031265280
2020-11-17, 22:10
Medlem
probe53s avatar
Statsägda Svenska Spel har heller inte 'korat någon vinnare' ännu.

https://www.svd.se/svenska-spel-erkanner-inte-biden-som-vinnare
2020-11-17, 22:11
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bostonrose
Man börjar bli skapligt trött på dom här sammanfattningarna av vänster folk...

Eller hur. Kräks. Min enda kärlek till Trump är min spykänsla när jag konfronteras med dessa självgoda besserwissers. Det hemska är att just denna avsaknad av intellektuell hederlighet finns från Twitter upp till tidningsredaktionerna. Man kan aldrig få en fair genomgång av ett skit, så man tvingas lyssna till Trumps Twitter och hans kompisar.

Finns ingen hederlig vänsterstolle som bara 1:1 en kan lägga ut vad som presenteras och sedan hålla dissektionen för sig. Allt måste ständigt filtreras så man inte riskerar få för sig annat än Vad Maos lilla röda bör förmedla.
Senast redigerad av LucNN 2020-11-17 kl. 22:15.
2020-11-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Det som knasbollen Shiva gör (han verkar dessutom inte ha förstått, utan det är hans kompis Phil som dragit ihop datat) är att försöka addera procentsatser från olika totaler. Så han får ett räknefel vilket ger en rätt kraftig ändring av graferna.

Denna förklarar ganska enkelt vad det är som händer:
https://www.youtube.com/watch?v=aokNwKx7gM8

För att förtydliga, det de pratar om är hur många som röstar på parti vs hur många som röstar på person. I många av de amerikanska delstaterna kan man när man rösta välja om man vill ge partiröst eller personröster. Ungefär hälften av rösterna är personröster i de flesta distrikt som kan ses som "swing", och partirösterna (för endera parti) går uppemot 80% i distrikt som är hårt röda eller blå (eftersom det inte finns någon mening att personrösta då).

Om man röster på parti så kryssar man helt enkelt för partiet man vill rösta på och så får partiets främsta företrädare en röst i respektive kategori (i.e. president, senat, hus, guvernör, delstatssenat, etc (många stater har sheriff, delstatsåklagare och sådant samtidigt med)).

Om man röstar på person så måste man kryssa i rutor för samtliga kandidater man vill rösta på. Exempelvis kanske man röstar på D i presidentvalet, R i senat och hus, och struntar i resten (att strunta i resten är rätt vanligt för de som personröstar, det finns även ett ej försumbart antal som enbart röstar på president).

Det som Shiva et al försöker gör är att jämföra antalet som personröstar på Trump vs de som röstar på partiet R, men de får inte riktigt ihop matten och använder en knasig uträkning för att få fram differensen vilket ger deras smått knasiga graf.

Rent matematiskt plottar de dessa punkter per precinct:

Kod:
X = R_partiröster / Tot_partiröster
Y = Trump_personröster / Tot_personröster  - R_partiröster / Tot_partiröster 

När de borde göra:

Kod:
Y = Trump_personröster / Tot_personröster

Deras skjuvning kommer ifrån att i distrik med övervikt åt ena håller så är det fler som röstar på parti istället för person (enl logik ovan), vilket gör att siffran blir knasig. Se exempeluträkning nedan.

Antag:
Kod:
Trump_personröster = 350
Tot_personröster = 500
R_partiröster = 2500
Tot_partiröster = 3000

Detta ger med korrekt och felaktig uträkning:

Kod:
Y = 350 / 500  - 2500 / 3000 = -13.33%
X = 83.33% 
Kod:
Y = 350 / 500 = 70%
X = 83.33% 

Dvs i en scattergraph skulle dessa punkter målats som den felaktiga (0.83, -0.13) och den korrekta (0.83, 0.70). Notera att den felaktiga är negativ (i Y-led), vilket ger Shiva den sluttande grafen.

Hoppas detta förklarar lite så att vi slipper mer diskussion om detta i tråden.

Det fetslita ovan av mig

Enbart det fetstilta nu. och jag håller med om vad X-Axeln är för något

Jag hittar inte Shivas video just nu på Youtube så kan inte dubbelkolla men Shiva vill väl på Y-Axeln visa skillnaden i procent (inte procentenheter) mellan Trumpt totala röster och Republikanska partiets röster i procent
På den här Y-Axeln så kommer du att få Trumps Personröster i procent av Totala antalet personröster vilket Shiva inte vill visa på Y-Axeln om du nu trodde det

Kod:
Y = Trump_personröster / Tot_personröster

Men om jag kommer ihåg rätt så vill Shiva visa avvikelsen i procent mellan Trumps röster och Partiets röster. Och nedan uträkning på Y-Axeln är väl precis hur man räknar ut differensen i procent

Kod:
Y = Trump_personröster / Tot_personröster  - R_partiröster / Tot_partiröster 

Detta ovan med reservation för att jag är så trött så ögonen går i kors

Sedan reserverar jag mig för hur de har behandlat dataunderlaget, alltså siffrorna och om jag har fel angående vad Shiva visar på sin Y-axel

Edit: Det blir väl procentenheter ovan

Jag tror ovan blir fel också ser jag då man völka måste lägga ihop Trumps personröster med Partirösterna eftersom det är automatisk en röst på Trump?

Som sagt man är trött
Senast redigerad av temptedmania 2020-11-17 kl. 23:00.
2020-11-17, 22:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Så Dominion har systemutvecklare i Serbien. Det skulle ju förklara grannlandspresidentens handlande:

https://www.euronews.com/2020/11/04/slovenian-prime-minister-janez-jansa-congratulates-donald-trump-despite-no-election-result

Janez Janša kanske visste nåt, för han har, även han, en underrättelsetjänst.

+
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ja det är ett land. Foreign land.

Om man läser Executive-ordern så står det "in the Event of Foreign Interference in a United States Election"; Serbien och/eller Tyskland är "foreign".

Så man behöver inte ens köra det vedertagna blame-game med Kina.
Ja, det är fan ett främmande land! Eller, både Serbien och Tyskland är främmande länder.

Nu antar jag att avsikten med Trump-ordern i fråga var att undvika mer uppståndelse i stil med Ryssland- och Ukraina-utredningarna, men tusan-i-mig om inte detta börjar likna del tre. Det är som en katt-och-råtta-lek. Från Obama via Trump till Biden.

Jag känner mig dock så fräck just i kväll att jag är villig att satsa tjugo spänn på att amerikansk underrättelsetjänst i USA och i utlandet antingen är direkt inblandad i valfarsen eller intrasslad i den mening att den vet mer än den borde.

Någon har velat sätta Biden i Vita huset, och det med t.ex. CIA:s goda minne.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-11-17 kl. 22:32.
2020-11-17, 22:30
Medlem
Hur den här sagan än slutar. Så är det helt sjukt att Biden klarade av att få 5 miljoner fler röster än vad Trump fick, och 75m röster totalt.
2020-11-17, 22:31
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staysmann88
Hur den här sagan än slutar. Så är det helt sjukt att Biden klarade av att få 5 miljoner fler röster än vad Trump fick, och 75m röster totalt.

Mycket är möjligt när man mass-fuskar i valet.
2020-11-17, 22:31
Medlem
Scrip7s avatar
https://www.nbclosangeles.com/news/local/pair-charged-with-voter-fraud-allegedly-submitted-thousands-of-fraudulent-applications-on-behalf-of- homeless-people/2464168/
Två stycken i Los Angeles gripna för röstfusk.
2020-11-17, 22:33
Medlem
Nixters avatar
Bra att veta..

Trumps konstitutionella plan:

-Dec. 14 röstar elektorerna, men det är den 6 januari dom "räknas".

-Om en medlem av US House och en Senator tvistar eller "motsätter sig" en elektor eller en "state slate" skall båda husen dra sig tillbaka för att debattera frågan.

-Dessutom, i 3 U.S.C. § 6 säger denna "om det finns" kontroverser "kring ett val, så måste guvernören" så snart det är praktiskt möjligt efter ett sådant beslut "kommunicera" en form av "beslut" kring hur man löst detta, förutsätter att parterna i tvisten på båda sidor är någorlunda nöjda (min tolkning har detta ej skett i ex GA än, detta skulle kräva signaturerna)..

-Så ovan antyder att, om en guvernör ignorerar kontroverser, eller ett omtvistat valresultat och inte utfärdar ett beslut, och kommunicerar det ordentligt, bryter han / hon mot federal lag. Med påföljande straff.

-Det bör vara här invändningar om "certifierade" elektorer skulle kunna uppstå den 6 Januari.

...Om ovan resonemang stämmer och om Trump har Senatorerna med sig ja då vet man att det är här bataljen står. Givetvis har Team Trump för avsikt att vinna tillbaka de stater som man fuskat i då det bygger på hans ledning.

Det finns ytterligare detaljer i ovan resonemang (vid långvarigt tvisteläge utan resultat) som spelar till Trumps fördel. Har man vid detta tillfälle dessutom ett drev efter att man uppvisat hur Team Biden försökt lura det Amerikanska folket, ja då har vi även rejält arga Demokrater på Trumps sida.

känns bra det här!
Senast redigerad av Nixter 2020-11-17 kl. 22:36.
2020-11-17, 22:36
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av probe53
Statsägda Svenska Spel har heller inte 'korat någon vinnare' ännu.

https://www.svd.se/svenska-spel-erkanner-inte-biden-som-vinnare

Inledningen är episk.

Citat:
Ledande medier är överens: Joe Biden har vunnit det amerikanska valet. Men hos Svenska Spel är utgången av valet fortfarande en öppen fråga, kan SvD Näringsliv berätta.

I det här valet har synkronmedia och Tech-jättarna gått all-in och grävt den största och djupaste gropen i världshistorien. Det är lätt att ramla själv däri. Och när man ramlar i sin egen grop tar man sig aldrig upp igen.
2020-11-17, 22:37
Medlem
zaphiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwinkleSmash
Mycket är möjligt när man mass-fuskar i valet.

Trump fick ju också 8 miljoner fler röster än 2016 och Biden 10 miljoner fler än Hillary.

Men nånting skumt är i görningen. Den som tror att Trump kommer någon gång att erkänna sig besegrad vet inte ett skit om Trump.

NEVER EVER GIVE UP!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in