2020-11-17, 18:39
Medlem
Travkusken Joakim Granlund är det som då är utpressad pga djursex som han idkat på hästar och andra djur. Han ser ut som en inavlad förståndshandikappad. Och jag finner mig inte ha någon sympati för trashet. Han är dessutom avstängd av travförbundet. Håll Joakim borta för gott anser jag.

FU en av dom misstänkte berättar.
Citat:
Förklara närmare vad han gör på filmerna?
Ja om du har bra fantasi så kan du lista ut allt. Han har samlag med både häst och hund. Åt bägge håll om man säger. Han både slickar och suger av både häst och hund. Han sparkar och slår sin hund och även på det jobbet han jobbade på då. Det var något stall där det inte fanns en kamera. Han satt mellan skinkorna på hästen och slickade och sa att detta var den bästa löneförmån man kan ha. Sedan körde han in ansiktet igen och sedan slog han hästen på musen. Han passade även några hästar åt sina hyresvärdar. De är kompisar och de har egna hästar i ett stall. Där har det också hänt. Mot dom hästarna har han inte varit jättesnäll om man säger så. Dom hästarna måste ha fått jätteont.Han berättade även om en kompis i Skottland som han hade. De hade lekt med ett får men det hade de behövt begrava för det dog. De hade gjort nya knullhål med en kniv.

Flera av dessa saker hade du alltså på film?
Ja bara de saker som han gjort och även med, ja det låter helt sjukt men vanligt ligg med hans hund och hans kompis Erik.

Vad innebär vanligt ligg med en hund?
Alltså hunden ligger på rygg och så ligger han över hunden och kör han sin penis ut och in i hunden. Alltså har man sett de andra grejerna så är detta

En man Erik berättar i FU.
Citat:
Det kändes bara väldigt olustigt. En människa som man.... jag vet inte om Joakim berättat om vår relation, eller vad vi har haft för relation. Vi har väl sätts till och från som vi eventuellt skulle vara ihop. Vi har aldrig haft direkt uttalat att vi har en relation utan det har varit en mer öppen relation kan man säga. Det vill jag inte ens gå in på
Senast redigerad av Browser 2020-11-17 kl. 18:52.
Citera
2020-11-17, 18:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför skickade han videos till utpressarna? Gillar de också djurporr?

Mycket intressant fråga.

Det skulle sannolikt klarna en del om vi fick veta det exakta namnet på den här "gruppen" där BO och de åtalades vägar möttes.

Frågan är om de åtalade gick med i en grupp som ägnar sig åt tidelag med syftet att hitta ett offer att utpressa, eller om de åtalade var med i gruppen på grund av intresse för tidelag, och att tillfället gjorde tjuven så att säga.
Citera
2020-11-17, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför skickade han videos till utpressarna? Gillar de också djurporr?
För att han trodde att han chattade med en kvinna som skulle uppfylla hans sexdrömmar i utbyte. Hon bad om sånt material.

Tror jag.
Citera
2020-11-17, 18:58
Medlem
Joakim Granlund är väl stenlurad på denna chatt som han då påstår att en tjej uppmanat honom till dom här vidriga övergreppen på djuren. Jag har inte läst hela FU, men antingen ljuger Granlund eller så är han stenlurad. Men läggningen i sig måste han ha haft det jävla aset. Ingen sympati härifrån.

En tvestjärt alltså bisexuell inavlad stolle som begått övergrepp på djur. Finns tydligen inga som helst gränser för vissa människor utan dom skall ha allt. Lås in!
Senast redigerad av Browser 2020-11-17 kl. 19:00.
Citera
2020-11-17, 19:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Joakim Granlund är väl stenlurad på denna chatt som han då påstår att en tjej uppmanat honom till dom här vidriga övergreppen på djuren. Jag har inte läst hela FU, men antingen ljuger Granlund eller så är han stenlurad. Men läggningen i sig måste han ha haft det jävla aset. Ingen sympati härifrån.

Även om han är korkad så förändrar ingenting. Det han gjort har han gjort och det finns inte något förmildrande därvidlag.
Citera
2020-11-17, 19:03
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Vem är nissen på bilden från övervakningskameran? Är det ”norrlänningen”?

https://www.docdroid.net/ww0Z8MG/varmlands-tr-b-4116-20-aktbil-7-pdf#page=18
Det är Daniel.F
Citera
2020-11-17, 19:04
Medlem
indianhejs avatar
Fy fan. Sex med får som dör. Hästar och sin egen hund. Jag tror inte ett skit på att det var första GGN. Han behöver rättspsykiatrisk vård. Fy helvete vad vidrigt det är. Känns jävligt ondskefullt. Sen detta att misshandla hästar. Fy fan, sen är han som en lite än feg skolpojk när dessa utpressare hör av sig. Vad ska hans pappa tänka? Han vet inte om att pojk har homosex, men nu vet att det även är mer än så
Citera
2020-11-17, 19:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Det är Daniel.F
Sunjeewa? Trodde han skulle vara lite gulare i hyn.
Citera
2020-11-17, 19:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indianhej
Fy fan. Sex med får som dör. Hästar och sin egen hund. Jag tror inte ett skit på att det var första GGN. Han behöver rättspsykiatrisk vård. Fy helvete vad vidrigt det är. Känns jävligt ondskefullt. Sen detta att misshandla hästar. Fy fan, sen är han som en lite än feg skolpojk när dessa utpressare hör av sig. Vad ska hans pappa tänka? Han vet inte om att pojk har homosex, men nu vet att det även är mer än så

Det där med fåret är ett påstående som kommer från en av de åtalade om jag inte minns fel, en obekräftade uppgift såvitt jag kan se, kan lätt bli en trådsanning.

Sant eller inte, kan lika gärna vara så att BO har spätt på sina berättelser i syfte att behaga "kvinnan" i den andra änden av tråden.
Citera
2020-11-17, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser

En tvestjärt alltså bisexuell inavlad stolle som begått övergrepp på djur. Finns tydligen inga som helst gränser för vissa människor utan dom skall ha allt. Lås in!

Misstänkte Eriksson berättar. Så Granlund blev stenlurad helt enkelt. Men hans läggning är avskyvärd-
Citat:
Med hästar och hundar. Så filmade han detta och skickade till dig?Ja, han trodde att han skickade detta till en tjej men det var ju till mig. Syftet var mest för att skrämma honom.

Då började du chatta med honom och han trodde han chattade med en tjej?

Ja precis. Jag vet inte hur vi kom in på det men han sa att han tyckte om djur. Jag sa okej. Jag låtsades vara en tjej som tycker om dominanta killar. Han fixade det mesta liksom.

Hans kompis Erik gjorde han också detta?

Om jag inte missminner mig så var hans kompis bög så han tycker bara om män och hanhundar.

Hade han samlag med Joakim då?
Nej inte med Joakim men han hade samlag med Joakims hund. Det låter sjukt men det var vanligt.
Och även Joakim hade samlag med hunden?

Ja flera gånger. Totalt så hade jag väl, det var inte så mycket bilder, kanske 5 procent. Totalt var det nog ungefär 170 filmer jag hade när han gjorde saker med djuren. Det var på hans hund och sedan var resten på hästar. Både på han och hon hästar. Jockes hund är en hon.

Vad var det för hund?
Grand danois, färgen är som skrivbordet här. (Förhörsledarens anteckning: Skrivbordet var ljusbrunt). En stor hund då?
Ja.
Hästarna var också sexuellt, sög han av dem?
Ja och så körde han in den i rumpan på dem. Både på han och hon hästar. Det var inte bara en häst utan fem sex olika hästar kanske. Där han verkligen brukade våld det var hemma i stallet

Bild på Granlund.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/a/Ql3jgR/spikar-stallets-hast--pa-v75
Senast redigerad av Browser 2020-11-17 kl. 19:24.
Citera
2020-11-17, 19:26
Medlem
Efter ha träffat han några gånger så tror jag inte han är i livet om 2 månader.
Citera
2020-11-17, 19:26
Medlem
Joakim Granlund är nu avstängt av Svensk Travsport med start imorgon.

Avstängning 201118-210630
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in