2020-11-17, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har inte läst FUP.

Undrar vem T är som ska få 3 mil? Någon av de där skulderna som C hade till "maffian"?
Och Security, 2 mil???
För att inte säga, vad sjutton är kassan?

men fattar du inte , de var påhittade personer.
Citera
2020-11-17, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Den där CÖ verkar tillräckligt djävulsk för att ha ordnat mordet enbart för att hämnas för sina bekantas vräkning. Lockade med sig VK med löfte om mycket pengar för att kunna skylla på någon.

Bara en tanke......
precis så är det!!
Citera
2020-11-17, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Inte så smart om man vill komma undan kan tyckas.
Men finnas kanske i och för sig inget alternativ. Målet var väl att plocka alla 14 milj, (vilket inte gick)
och sen gå under jorden utomlands för gott.

Nån som vet om dom var påtända under själva rånet?
Christoffer var påtänd!
Citera
2020-11-17, 14:00
Medlem
nocoolnamejims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Christoffer var påtänd!

Jag är ganska säker att jag läste i FUP att båda två var påverkad av både benzo & kokain.

Edit: tittade igen, och jag hade fel. Enbart CÖ var det.
Senast redigerad av nocoolnamejim 2020-11-17 kl. 14:17.
Citera
2020-11-17, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocoolnamejim
Jag är ganska säker att jag läste i FUP att båda två var påverkad av både benzo & kokain.

Var det inte VK som var helt ren?
Eller var det bara i hårprovet han var det?
CÖ hade tramadol och kokain flera månader i håret
Citera
2020-11-17, 14:12
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
VK var helt ren. Inga droger.

Kan inte heller minnas som någon skrev ovan att några pengar från brottet fördes över till V. Allt var till C konto och han delade inte med sig av de överförda pengarna?
C gav väl lite kontanter de hittade till V, några tusen.
Citera
2020-11-17, 14:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
men fattar du inte , de var påhittade personer.

Jo, det fattade jag.
Det blev mycket bra fördelat; lika mycket var med 4 milj var
Rättvist
Resten till CÖ.
Citera
2020-11-17, 14:18
Medlem
nocoolnamejims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast

Jo, jag läste fel och blandade ihop... =D
Citera
2020-11-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Och nu tio år till minst. Det tvärlutar för CÖ som det ser ut när VK fattar galoppen, men det blir ju liksom inte rimligare att ha ihjäl mänskor för att nån ljuger ihop en historia. Det är ju därför man aldrig ska göra det. Vad får man för straff för dålig självbild?

Det går ju liksom inte heller ge folk frikort för att nån lurat dem. Det gör ju att folks tröskel sänks för vad de ställer upp på. Nä. Lås in båda. Livstid kan ju tidsbestämmas. Det kan väl passa för VK.

Det finns en gräns som man inte överskrider. Sen spelar det igen roll vad ens lokala genier tutar i en för lögner. Det måste ju vara principen. Annars måste ju nån bo inhägnad i ghetto på riktigt. Det går ju liksom på ett ut då: fatta eller inte fatta. Sitt inne till du fattar. Det är förbjudet att knalla över till grannen o mörda. Cash or no cash. Betrakta det som ett gott råd. Då blir det enklare.

Hade VK vart 17 eller nåt så hade man kanske kunnat förstå om det var svårt att se klart. Sen rinner ju tiden ut vad gäller mordisk dumhet.
Ja, att VK kommer att gå ostraffad tror jag ju inte. Men kommer att få stor straffrabatt pga manipulation och lurendrejeri från CÖ. Tror på 10 år absolut inte mindre. CÖs straff blir beroende på om han blir psykiskt friskförklarad eller ej.
Citera
2020-11-17, 16:14
Medlem
NilssonApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Det hoppas vi. Men lita aldrig på svenska domstolar, de kan nog få för sig för att frikänna båda två.
Dessa betraktas som svenskar, etniska svenskar. Dom kommer få avtjäna långa straff.
Citera
2020-11-17, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja, att VK kommer att gå ostraffad tror jag ju inte. Men kommer att få stor straffrabatt pga manipulation och lurendrejeri från CÖ. Tror på 10 år absolut inte mindre. CÖs straff blir beroende på om han blir psykiskt friskförklarad eller ej.

Ser inte hur så många kan tro att VK kommer komma lindrigt undan? Det finns väl inga direkta hot som kunde bevisas mot VK? Det skedde väl muntligt påstod han
Citera
2020-11-17, 19:07
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Och nu tio år till minst. Det tvärlutar för CÖ som det ser ut när VK fattar galoppen, men det blir ju liksom inte rimligare att ha ihjäl mänskor för att nån ljuger ihop en historia. Det är ju därför man aldrig ska göra det. Vad får man för straff för dålig självbild?

Det går ju liksom inte heller ge folk frikort för att nån lurat dem. Det gör ju att folks tröskel sänks för vad de ställer upp på. Nä. Lås in båda. Livstid kan ju tidsbestämmas. Det kan väl passa för VK.

Det finns en gräns som man inte överskrider. Sen spelar det igen roll vad ens lokala genier tutar i en för lögner. Det måste ju vara principen. Annars måste ju nån bo inhägnad i ghetto på riktigt. Det går ju liksom på ett ut då: fatta eller inte fatta. Sitt inne till du fattar. Det är förbjudet att knalla över till grannen o mörda. Cash or no cash. Betrakta det som ett gott råd. Då blir det enklare.

Hade VK vart 17 eller nåt så hade man kanske kunnat förstå om det var svårt att se klart. Sen rinner ju tiden ut vad gäller mordisk dumhet.

Mörderskan i Knutby gick fri och Fossmo fick livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in