2020-11-17, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
+1!
Man avslutar kuren när man mår "bra".

Exakt! Och plötsligt kommer man på att det inte är bra att äta mediciner i "onödan"..

Sen får man en virusinfektion och KRÄVER av läkaren att få antibiotika.. Många UTLÄNDSKA läkare skriver ut antibiotika för att 1) de själva är vana vid det från hemlandet 2) deras landsmän som patienter förutsätter att få antibiotika vid läkarbesök 3) för att läkaren vill visa att hen har "gjort något".

Jag tycker att nästa gång borde dessa läkare skriva ut munskydd för dessa personer istället..
Citera
2020-11-17, 16:59
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
De flesta blir inte svårt sjuka. De flesta blir inte ens sjuka..

ALLA i Sverige har inte insjuknat i Corona och av dem är det bara en liten liten andel som har drabbats hårt.

Alternativ 3 var ju att ca 80 procent skulle bli smittade vilket är i nivå med hur många som kan tänka att vaccinera sig. Så fullt jämförbart.
Citera
2020-11-17, 16:59
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maahes
Då får man väl följa upp det. Det är väl inte vilken situation som helst vi har nu utan en unik situation som lamslår hela samhället.
Då får man väl göra hembesök om så krävs. Låta telefonförsäljare ringa och tjata, det är dom bra på.
Man kan väl för gan inte uppgivet säga "det är komplicerat logistiskt" det är ju som att han gett upp förhand den jävla idioten.

Johan Carlsson RÄKNAR med att det kommer bli problem att vaccinera folk baserat på att den dumma idioten har misslyckats med detta tidigare och tar det som nån naturlag istället för att redan nu börja arbeta på lösningar på problemet.

Och ni är ju inne på samma linje. Ni ser bara problem, inga lösningar.
Jävla undermänniskor.
Du tror att personal är en oändlig resurs? Som dessutom är kostnadsfri.
Och om man inte vill komma in för sin andra dos, ja då det är upp till den personen.

Du kan säkert anmäla dig som frivillig och be om att få arbeta som påminnare i din hemkommun.
Citera
2020-11-17, 17:03
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Exakt! Och plötsligt kommer man på att det inte är bra att äta mediciner i "onödan"..

Sen får man en virusinfektion och KRÄVER av läkaren att få antibiotika.. Många UTLÄNDSKA läkare skriver ut antibiotika för att 1) de själva är vana vid det från hemlandet 2) deras landsmän som patienter förutsätter att få antibiotika vid läkarbesök 3) för att läkaren vill visa att hen har "gjort något".

Jag tycker att nästa gång borde dessa läkare skriva ut munskydd för dessa personer istället..
Tänk om fler människor förstod hur besvärliga patienter (sett som grupp) är när det kommer till att följa en behandling som pågår över en längre tid...
Då skulle man även förstå att det är svårt att vaccinera med ett vaccin som består av flera doser.
Citera
2020-11-17, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Alternativ 3 var ju att ca 80 procent skulle bli smittade vilket är i nivå med hur många som kan tänka att vaccinera sig. Så fullt jämförbart.

Aldrig.

Nästan 5 miljoner vaccinerade sig mot svininfluensan. Det är någon sorts rekord. Och det är inte 80% av Sveriges befolkning..

Folk gnäller och skriker efter botemedel/vaccin etc. med i ett skarpt läge backar de ur.
Citera
2020-11-17, 17:05
Bannlyst
Citat:
Du tror att personal är en oändlig resurs? Som dessutom är kostnadsfri.
Och om man inte vill komma in för sin andra dos, ja då det är upp till den personen.

Du kan säkert anmäla dig som frivillig och be om att få arbeta som påminnare i din hemkommun.

Jag tror varken att personal är en oändlig resurs eller kostnadsfri men det betyder inte att man inte kan se till att vara rejält förberedd inför den kanske viktigaste uppgiften som landet står inför.
Än en gång du resonerar som en UPPGIVEN LOSER du har helt fel inställning till vad människan är kapabel till om du lägger ribban så jävla lågt.
är du lika underpresterande i ditt eget liv? klarar ingenting? eller vad kommer denna sjuka underskattning av människans kapacitet ifrån? Hur kan du tro att det är en MÄNSKLIG OMÖJLIGHET att proppa i sig 2 doser av ett vaccin? Känner du att det är uppe där med svårigheten att kolonisera planeten Mars?
Citera
2020-11-17, 17:06
Medlem
Citat:
Det måste ha varit helt livsavgörande viktigt för dig att kunna shoppa mitt i pandemin.. trots regeringens och FHM:s vädjanden om att låta bli..

Tror inte att du shoppade livsmedel och att IKEA var den enda butiken där du kunde göra det. Utan du helt enkelt kände för att gå och shoppa loss - för att sen gnälla här på internet hur "obetänksamma alla ANDRA är"..

Det är typiskt för alarmisterna i den här tråden och i samhället övrigt.

Det du skriver är överträdelse av reglerna. Jag hade ett enda ärende och jag hatar shopping. Håll dig till ämnet.

Men det var bra veta att regeringen inte vill man ska handla - hade jag inte hört förut. Tack. (var får man sådan information)?
Citera
2020-11-17, 17:06
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Tänkte strunta i att svara på det här först men du skriver ju puckade saker hela tiden så känner mig tvungen.
Om jag inte missminner mig hade regeringen särskilt stöd för särskilda åtgärder tidigare i år som dom inte utnyttjade så visst finns det möjligheter.
Att du sen säger "tvång är ingen garanti" är ett skitargument eftersom ingenting är ett garantin MEN det resulterar i FLER sköter sig istället för FÄRRE.
Du är ett skolboksexempel på en person som inte litar på dina medmänniskor.
Och därför ska man klubba till dessa, så att de gör som du vill.

Lyder de ändå inte, så slår man hårdare. Eller hur?
Citera
2020-11-17, 17:07
Medlem
Är det fortfarande så här i VGR att man inte kan testa sig?
https://www.dn.se/sverige/regioner-har-bett-finland-och-tyskland-om-testhjalp/

"Västra Götaland minskar antalet covidtester"

Ett exempel är Västra Götaland som förra veckan slog i maxtaket och tvingades minska testningen med 25 procent för att kunna säkerställa provtagning av prioriterade grupper som till exempel patienter och vårdpersonal.

Edit vilka andra regioner kan man inte testa sig i nu?
Citera
2020-11-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jo, men varför skulle andelen positiva minska om vi slagit i taket?
Spekulation, men man kan tänka sig att i ett läge där testerna inte räcker till prioriteras solklara fall bort
Citera
Medlem
Citat:
Tänk om fler människor förstod hur besvärliga patienter (sett som grupp) är när det kommer till att följa en behandling som pågår över en längre tid...
Då skulle man även förstå att det är svårt att vaccinera med ett vaccin som består av flera doser.

För att få ett maximalt skydd mot lunginflammation krävs det två vaccindoser med tid emellan..

Då tar man bara det första..
Citera
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Jag tror varken att personal är en oändlig resurs eller kostnadsfri men det betyder inte att man inte kan se till att vara rejält förberedd inför den kanske viktigaste uppgiften som landet står inför.
Än en gång du resonerar som en UPPGIVEN LOSER du har helt fel inställning till vad människan är kapabel till om du lägger ribban så jävla lågt.
är du lika underpresterande i ditt eget liv? klarar ingenting? eller vad kommer denna sjuka underskattning av människans kapacitet ifrån? Hur kan du tro att det är en MÄNSKLIG OMÖJLIGHET att proppa i sig 2 doser av ett vaccin? Känner du att det är uppe där med svårigheten att kolonisera planeten Mars?
Du tror verkligen på dig själv: det går att fixa bara man anstränger sig mer.
Men du missar fullständigt att det finns en massa människor där ute som inte bryr sig.
Och hur ska du få dessa att göra som du vill?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in