Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Nu vet jag inte om du räknar mig till en galning. Men läget är mycket allvarligt. Du bör titta neråt Europa och se hur det har gått i de länderna nu under hösten. De blev tvungna till lockdown, vi har 8-regeln så nej det kommer inte att hjälpa nämnvärt. Nu är det mest unga som smittas och inte blir så sjuka, men så fort det tar sig in hos de svaga och sjuka så går det illa. Jag räknar med en repris av våren, kanske något lägre dödsfall då vården blivit bättre.
Tack för ditt svar och det var ungefär så jag tänkte själv utan att vara så insatt, så skönt att mina tankar inte är galna.
Varför jag undrar är för jag själv bor i Skaraborg och vi var ganska skonade i våras, men nu är snart vårat Länssjukhus uppe på högre nivåer än i våras (tror det fattas 3personer från rekord) och idag fick jag veta att det tagit sig in på våra äldreboende kraftigt.
Dom gick ut i slutet av förra veckan och sa det var en minskning, men sanning var att dom ej hade några test kvar, i min stad hade man förut en timme som dom testade men förra veckan testade dom i endast 15min.
Är orolig för har en multisjuk far som jag måste ta hand om, så denna ökning är ju mkt olycklig då vi andades ut lite och trodde det värsta var förbi och min far överlevde. Men nu blir man orolig igen när ökningen är så kraftig i vårat område.