Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Inledningsvis handlar det ju om en överenskommelse, betala och slipp spridning, dock gick de inte vidare med kravet, för att därefter återuppta kravet.
Frågan är om de åter tänkte avvakta, eller om det helt enkelt handlade om att ge vederbötande en näsbränna.
Jag anser det vara ytterst intressant att få veta vad de två åtalade har för bakgrund, det kan ge en viss förklaring till händelseförloppet.
Också av intresse, hur kom de två åtalade över materialet?
Jo men de säger ju fortfarande emot sig själva med sitt agerande.
Om de nu ville straffa honom och inte brydde sig om pengar så hade de ju sålt storyn och spridit ut vem det var på nätet samtidigt.
Eller bara hängt ut honom om pengar inte alls var av betydelse.
Ärligt talat så tror jag de skiter i djuren och vad man har gjort, utan bara är intresserade av pengar.
Antagligen via kvinnan mannen har skickat till som uppenbarligen uppmuntrat hans beteende om hon nu tagit emot stora mängder material men inte valt att anmäla det hela.
Summarum så bryr dessa individer egentligen inte om innehållet i den meningen att det är äckligt eller moraliskt förkastligt och då menar jag både utpressarna och kvinnan.
Kan förresten lika gärna vara så att kvinnan har delat materialet via en grupp som utpressarna är med i där de gottar sig över materialet för att sedan försöka utpressa mannen efter att de identifierat honom.
Hycklare på hög nivå med andra ord som bara är ute efter pengar vilket jag finner högst troligt.
De har ju undvikit att blanda in polisen och media, vilket också talar för det