2020-11-17, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Iom att Trump inte erkänner valresultatet innebär det att nästa administration inte får möjlighet till det jag skrev i tidigare inlägg.
Extra allvarligt pga corona till stor del för att det är viktigt för Biden att ha koll på strategier främst gällande administration och logistik gällande vaccinet. Är ju Biden som är vid makten när vaccinet ska ut till allt folk. Dumt om han inte får börja förbereda sådant jobb redan nu.
Men dina frågor och åsikter är på så låg nivå nu att jag släpper dig. Hoppas du öppnar vyerna utanför Flashback och Trump.
Fast Biden har ju full koll på hur dom jobbar mot Corona. Demokraterna har ju lagt allt ansvar på Trump och det kan man ju inte göra utan insyn så det du säger är att dom inte har insyn och dragit slutsatser baserat på hur dom vill att det ska se ut istället för hur det faktiskt ser ut?

Ja det var så låg nivå att när jag fick förklara för dig att det är Horowitz åsikt jag lutar mig emot så droppade du det helt, du som trodde jag satt och hitta på själv pga att du inte är insatt
2020-11-17, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Man måste se alla fakta tillsammans. En omständighet är inget bevis åt någondera hållet och jag tyckte att Emma tog upp en hel del fakta.
Ja faktan är att vittnen ska vi tro på om dom håller med demokraterna och bortse ifrån om dom håller med Republikanerna.

Citat:
Det främsta faktumet är förstås att Bidens stora segermarginal skulle ha varit väldigt svårt, för att inte säga omöjligt att åstadkomma med valfusk. Hade segermarginalen varit liten skulle tanken på att valfusk hade påverkat varit mer trovärdig.
Så det främsta faktumet är att du hittat på att valfusk av denna magnitud är mer eller mindre omöjligt?

Citat:
Nu har vi dessutom flera utredningar av påstådda oegentligheter visat att inget sånt omfattande valfusk existerar. Misstag sker, det konstaterar man, men omfattande fusk finns det inga tecken på.
Vi har också advokater som säger sig sitta på bevis för valfusk som kommer dra ned politiker och big tech i skiten, ska vi bortse från det och inte låta lagen ha sin gång menar du?

Citat:
Dessutom säger ansvariga och granskande myndigheter att valet var säkert.
Fortfarande ingen insyn eller transparans i hur dom kom fram till det eller vad som ansågs säkert. Fortfarande kan det gälla säkraste valet angående hur många bilkrockar som skedde på valdagen, vi har ingen aning då 0 transparens gavs.

Citat:
Där har du flera fakta.
Jag förstår att DU är vägledd av DIN världsbild och därför har svårt att acceptera dessa fakta.
Fakta är att det spelar ingen roll om man förlorar 10 000 fall i domstol men lyckas med ett större fall.

Citat:
Men man måste kunna se verkligheten som den är. Jag tror på DET synsättet, det fungerar för mig. Världen blir mer begriplig när man kan se saker som de är. På riktigt. Och då är det betydligt mindre risk att man blir lurad av bedragare.
Så du har helt enkelt konstaterat att MSM inte utser vinnare och gick för fort fram? Du har konstaterat att MSM inte är dom som värdesätter bevisning? BRA. Då får vi helt enkelt vänta och se vad som händer.
2020-11-17, 11:19
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Precis som i alla andra propagandaorganisationer menar du? Som CNN, MSNBC och ABC och dom?
Jag konstaterar bara att är det sant är Joe Biden fucked. Royally.

Lägligt nu om Durhams rapport exploderar ut snart... ganska bra timing. Om du tänker som Trump kan detta varit en anledning till att inte släppa den innan.
2020-11-17, 11:23
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Jag bryr mig inte så mycket om vem som kommer ut och babblar. Det blir bara en massa brus i universum. Däremot kan man ju tycka att det inte ska ta två veckor att komma fram med bevis som godkänns av domstol. Att fördröja startprocessen för nästa administration är rätt allvarligt och bör såklart inte göras om det inte finns oerhört starka skäl.
Du tycker det här är ett skitbra inlägg "Var finns det "riktigt starka bevis" du pratar om? Vilka domstolar har fått ta del av det och bedömt att det är riktigt starkt?" Det ungefär samma inlägg som besvarats hundratals gånger i tråden.

Har du följ några trådar i aktuella brott och kriminalfall? Två veckor tar en förundersökning för en enkel cykelstöld.

Powell har dessutom sagt ett antal gånger att bevisen inte är något som hon kommer att gå ut med i nationell TV.
2020-11-17, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Lägligt nu om Durhams rapport exploderar ut snart... ganska bra timing. Om du tänker som Trump kan detta varit en anledning till att inte släppa den innan.

Sidney Powell- Michael Flynn- John Durham Report

https://www.lawfareblog.com/durham-investigation-what-we-know-and-what-it-means
2020-11-17, 11:34
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Finns ingen information om att Durham kommer att publicera en rapport. Durhams arbete kommer att mynna ut i åtal.
2020-11-17, 11:35
Medlem
Nostradumbasss avatar
Här har vi en amerikansk advokat som går igenom och förklarar Donald Trumps Executive Order och föklarar vad vi kan förvänta oss.

https://www.youtube.com/watch?v=p2MkvWh7poY

I hereby declare a national emergency. Lyssna noga.
2020-11-17, 11:36
Medlem
Nämen hoppsan! Omräkningen i Floyd County i Georgia visade att tusentals röster "glömdes bort" att räknas! Hur var det nu, detta val var "det mest korrekta någonsin", eller hur sas det?

https://www.breitbart.com/2020-election/2020/11/16/georgia-recount-finds-2600-uncounted-ballots-in-floyd-county
2020-11-17, 11:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Var ser du det?

Via Kyle Becker som följer dessa återrapporteringar minutiöst. Notera även att då alla "glitches" och "switches" som varit 100% till Bidens fördel har jag mycket svårt att föreställa mig att de som sitter på informationen nu i detta läge sitter och blåljuger om några hundratalet absentee ballots i Pennsylvania, tror du att det är möjligt får du givetvis tro det, antar att det kommer upp i en domstol.

Quietly a *bombshell* is developing in Pennsylvania...
https://mobile.twitter.com/kylenabecker/status/1328548256364851200
2020-11-17, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
"Dominion Voting Systems is moving their office in Denver to an undisclosed location? What the hell is going on? You can’t make this stuff up." @Joeoltmann

https://parler.com/profile/Joeoltmann/posts

Flyr för livet kanske, vad annars?

Jag hittade ett annat land där Demokraterna plötsligt vann en jordskredsseger efter att landet började med elektroniska valmaskiner från Dominion Voting Systems. USA:s president Barack Obama gick direkt ut med ett uttalande efter presidentvalet och hyllade Mongoliets President Elbegdorj som en viktig nyckelpartner för USA.

Detta slutade naturligtvis med omräkning för hand.

Mongolia vote snags as ruling party seeks recount

Citat:
The Mongolia People's Party said it asked for the recount because discrepancies turned up in vote totals tabulated by machines and then counted by hand at some polling stations.

Bill Clinton har naturligtvis skänk valmaskinerna till Mongoliet via "The DELIAN Project".

https://www.clintonfoundation.org/clinton-global-initiative/commitments/delian-project-democracy-through-technology

Citat:
Over the next three years, Dominion Voting will support election technology pilots with donated Automated Voting Machines (AVM), providing an improved electoral process, and therefore safer elections.

The AVMs being donated to DELIAN have been used in several large jurisdictions such as Canada, the United States, the Philippines, and Mongolia.

The key to a successful deployment of donated AVMs is timely education and training, specifically skills and knowledge transfer training which DELIAN is mandated to provide. Using Dominion Voting's Mongolian experiences, a generic timeline can be created to identify how long it would take a jurisdiction using AVMs to become self-sufficient: For the 2012 Parliamentary election, 16 technicians were deployed train and support the Mongolian Election Commission.
Senast redigerad av Snullerux 2020-11-17 kl. 11:47.
2020-11-17, 11:45
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Om det här visar sig vara sant kommer det att gå åt helvete med bravur:

https://twitter.com/SatoshiMed/status/1328537623967772672

UKRAINE HAS NOW LISTED JOE BIDEN AS WANTED ON Class A felony charges.

Kanske har en åklagare i Ukraina tröttnat på Joe Bidens utpressningspolitik med att hålla inne med amerikanska lånegarantier till Ukraina om inte åklagaren som utredde Burisma i Ukraina fick sparken. Det visar sig att Hunter Bidens "laptop from hell" innehöll lite substans.

Det var Bannon som sa häromsistens i någon intervju jag såg "I don't think Joe Biden could get a security clearence today". Är man efterlyst i Ukraina för mutfiffel i Burisma-grejen får man nog inte ett top secret clearence. Man kan inte ha en efterlyst president. Inte ens djupa staten kan sätta dit en sån i Amerikas förenta stater.
..som vanligt så förhåller det sig precis tvärtom. Ukraina lade ner nämnda utredning för en vecka sedan:
https://www.nbcnews.com/politics/politics-news/ukraine-police-closes-biden-probe-initiated-ousted-prosecutor-n1247320
2020-11-17, 11:46
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Via Kyle Becker som följer dessa återrapporteringar minutiöst. Notera även att då alla "glitches" och "switches" som varit 100% till Bidens fördel har jag mycket svårt att föreställa mig att de som sitter på informationen nu i detta läge sitter och blåljuger om några hundratalet absentee ballots i Pennsylvania, tror du att det är möjligt får du givetvis tro det, antar att det kommer upp i en domstol.

Quietly a *bombshell* is developing in Pennsylvania...
https://mobile.twitter.com/kylenabecker/status/1328548256364851200

Tack. Jag tror inte att det är omöjligt, men jag försöker hitta källor. Inlägget du länkar är bara några timmar gammalt, så jag hoppas vi hör mer om detta snart!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in