Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
Så om det finns en jävla massa vittnen som vittnar om valfusk så ska ni också se det som att "det är fakta man måste se i vitögat" eller går det bara åtett håll?
Man måste se alla fakta tillsammans. En omständighet är inget bevis åt någondera hållet och jag tyckte att Emma tog upp en hel del fakta.
Det främsta faktumet är förstås att Bidens stora segermarginal skulle ha varit väldigt svårt, för att inte säga omöjligt att åstadkomma med valfusk. Hade segermarginalen varit liten skulle tanken på att valfusk hade påverkat varit mer trovärdig.
Nu har vi dessutom flera utredningar av påstådda oegentligheter visat att inget sånt omfattande valfusk existerar. Misstag sker, det konstaterar man, men omfattande fusk finns det inga tecken på.
Dessutom säger ansvariga och granskande myndigheter att valet var säkert.
Där har du flera fakta.
Jag förstår att DU är vägledd av DIN världsbild och därför har svårt att acceptera dessa fakta.
Men man måste kunna se verkligheten som den är. Jag tror på DET synsättet, det fungerar för mig. Världen blir mer begriplig när man kan se saker som de är. På riktigt. Och då är det betydligt mindre risk att man blir lurad av bedragare.