2020-11-17, 11:29
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Oj, 167 på IVA (SVT grafik).

Jag med flera här inne hade alltså rätt i att det fortsätter att ticka stadigt uppåt...

Tillsammans med alla "vanliga" sjukhusplatser belagda av covid så lär det börja bli hyfsat ansträngt inom vården. Undrar hur mycket de orkar med och hur många platser det kan skakas fram... Vi är inte ens inne i december ännu.

Vad händer om det blir totalt smockfullt, utlyser de något slags nödläge? Triage? Ta hjälp av andra länder?
Så länge som fallen fortsätter att öka så kommer IVA att fortsätta öka. Ökningen kommer att fortsätta ca tio dagar efter att fallen peakat och börjar minska. Eftersom det är snittiden det tar från konstaterad smitta till IVA.

Det är förvånande hur många här som bergsäkert uttalar sig att nu slutar det öka bara för att det står still i två dagar. Det finns ingen logik i att IVA skulle vända neråt innan fallen gör det. Men jag tror kanske att för många lyssnat för mycket på Tegnell, han säger ju att peaken är nådd så fort som det en dag råkar vara lite lägre än dagen innan.
Citera
2020-11-17, 11:30
Medlem
selusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om det används på gatan och i butiker så kommer de ge noll skillnad. Där de bör användas kommer de ändå inte användas (på krog, fest, restaurang).

Om man använder munskydd på restaurang så kan man ju inte äta
Citera
2020-11-17, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Oj, 167 på IVA (SVT grafik).

Jag med flera här inne hade alltså rätt i att det fortsätter att ticka stadigt uppåt...

Tillsammans med alla "vanliga" sjukhusplatser belagda av covid så lär det börja bli hyfsat ansträngt inom vården. Undrar hur mycket de orkar med och hur många platser det kan skakas fram... Vi är inte ens inne i december ännu.

Vad händer om det blir totalt smockfullt, utlyser de något slags nödläge? Triage? Ta hjälp av andra länder?

Vad gjorde de i våras? Fältsjukhus.. som inte ens kom till användning..
Citera
2020-11-17, 11:32
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det lilla hacket på toppen tror jag är höstlovet, det lär vi snart bli varse om.
Så här tänker jag, smittan droppade lite pga höstlovet, när skolorna började igen kom rapporter om alltfler elever som testar positivt. De följde inte riktlinjerna under lovet och levde som vanligt, när de sedan kom tillbaka till skolorna orsakade de en ännu större spridning i skolan än innan lovet?

De senaste veckorna ökar smittan i grundskolan betydligt enligt rapporter av covid-19-skola-barn.
Citera
2020-11-17, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ormbon
Förnekarna är patetiska.

Vi kommer få se otroliga ökningar de kommande veckorna. Att förnekarna fortsätter förneka siffrorna och fakta gör dem bara ännu mer patetiska.

Alarmisterna är värre. Om vi hade lyssnat på dem skulle vi ha haft lockdown sen i våras. Då skulle vi inte längre oroa oss för döda i C19 utan alla andra plus en ekonomi som liknade u-ländernas..
Citera
2020-11-17, 11:34
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
De som är rädda kommer ta vaccin. När rädslan är över är pandemin över.
Jag kommer att vaccinera mig på grund av omsorg om andra, inte för att jag själv är rädd.
Citera
2020-11-17, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Alarmisterna är värre. Om vi hade lyssnat på dem skulle vi ha haft lockdown sen i våras. Då skulle vi inte längre oroa oss för döda i C19 utan alla andra plus en ekonomi som liknade u-ländernas..

Dina argument tryter ser jag Enbart lögner från din sida.
Citera
2020-11-17, 11:35
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selust
Om man använder munskydd på restaurang så kan man ju inte äta
Du får beställa soppa med ett sugrör.
Citera
2020-11-17, 11:37
Medlem
Citat:
Bättre att vi lyssnar på dig, sno, istället för världens experter och WHO. WHO, vetenskapen och alla experter har fel. Tegnell och sno har rätt.

*ironi*

WHO:s Tedros sitter i knät på kineserna - som är ju orsaken till hela spektaklet.. Nu vill de kränga munskydd till jordens invånare istället för att förklara varför de dröjde med information om pandemin..

Det är redan tillräckligt bevisat i praktiken att länder som HAR infört obligatoriskt munskydd har inte kunnat hejda smittspridningen.

Ledsen, men munskyddet är inte lösningen. Kanske en del av lösningen för Kinas ekonomi - men annars inte..
Citera
2020-11-17, 11:38
Medlem
Citat:
Dina argument tryter ser jag Enbart lögner från din sida.

Englands "experter" siade om "hundratusentals döda svenskar" i våras..
Citera
2020-11-17, 11:39
Medlem
Citat:

Ledsen, men munskyddet är inte lösningen. Kanske en del av lösningen för Kinas ekonomi - men annars inte..

Munskyddet är inte lösningen. Men det är en del av lösningen. Gick förbi hållplatsen idag och kikade in på bussen. Den var full. I sådana situationer,, bland många andra, är munskydd en del av att komma åt smittspridningen.
Citera
2020-11-17, 11:40
Medlem
Citat:
Englands "experter" siade om "hundratusentals döda svenskar" i våras..

Nej, det gjorde de inte. Sluta ljug.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in