2020-11-17, 11:17
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hvorfor hadde han hastverk med å gjennomføre Plan A?
För att mordet/dödsfallet var inte planerat. Om TH ville bli av med sin hustru hade de åkt till Kvitfjell och där hade han ”hjälpt” henne utför en klippa.
Citera
2020-11-17, 11:28
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Nån kanske. Det räcker ju med en.

Alla stora män tänker väl sig att de har beundrare. Nån som förstår dem. Han kanske tänker sig ngn rent av som hör av sig på annan väg och vill hjälpa till. Nån som rent av fattar att han velat bli av med frun.

nej, en behöver inte vara en copy cat för att komma in i ett ärende och göra något som med rätt planering kan bli en användbart.
Här är en länk till ett tidningsklipp från Marianne-ärendet, där du ser hur någon reagerar på större brottmål :
https://i.imgur.com/fU4QQBR.png
Citera
2020-11-17, 11:45
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Lol. Snakk for deg selv

Det er en skandale at politiet i over ett år har kjørt seg fast på TH, det finnes gjerningspersoner der ute som ikke engang blir etterforsket.

Er dette noe du kan underbygge med fakta, eller i det minste et gjennomtenkt resonnement?
Citera
2020-11-17, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
För att mordet/dödsfallet var inte planerat. Om TH ville bli av med sin hustru hade de åkt till Kvitfjell och där hade han ”hjälpt” henne utför en klippa.

Hva er det som tilsier at mordet ikke var planlagt, hva var planen i en verden hvor tom Hagen er skyldig
Citera
2020-11-17, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Er dette noe du kan underbygge med fakta, eller i det minste et gjennomtenkt resonnement?

Det er mange som ikke tror at TH er skyldig, deriblant hans barn. Om vi legger til grunn at dette stemmer, så er det gjerningspersoner der ute som ikke engang har vært i lupen til politiet og ett av landets største politiskandaler er et faktum.
Citera
2020-11-17, 12:00
Medlem
Denne VG-spesialen om partnerdrap som ble publisert for noen måneder siden, er det flere som reagerer på. VG har til og med i artikkelen trykket et kors over datoen 31.10.18, som vel betyr at VG mener at AE ble drept den 31.10.18.

"Forsvinningssaken i Lørenskog ble en partnerdrapssak i den offisielle statistikk da politiet siktet ektemannen for drap på Anne-Elisabeth Hagen.

Domstolen mener imidlertid at politiets bevis mot ektemannen ikke er gode nok og det er høyst uvisst om det vil bli tatt ut tiltale i saken.

Politiet mener Anne-Elisabeth ble drept samme dag som hun forsvant og har registrert 31. oktober 2018 som dødsdato. De vet ikke sikkert at hun er død, siden liket ikke er funnet.
"
https://www.vg.no/spesial/2016/partnerdrapene/victim/Anne-Elisabeth-Hagen-835
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 12:04.
Citera
2020-11-17, 12:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
nej, en behöver inte vara en copy cat för att komma in i ett ärende och göra något som med rätt planering kan bli en användbart.
Här är en länk till ett tidningsklipp från Marianne-ärendet, där du ser hur någon reagerar på större brottmål :
https://i.imgur.com/fU4QQBR.png

Precis. Det finns dårar till allt. Det är ju liksom inte svårt att föreställa sig heller. För en annan dåre.

Valjakalja och madsen o såna där får brev från beundrarinnor i tiotusental.

Jag såg ett fall på tv häromdagen: frun tar livet av maken med kylarvätska. Stac*ey cas*tor. Förvisso ett tag sen nu. Ska se ut som självmord men polisen hittar pipett, o glaset har bara makans fingeravtryck. Makan skryter om sina kylarvätskekunskaper i förhör. Sen upptäcker polisen att förra maken också dog mystiskt. Denne grävs upp o visar sig ha kylarvätska i systemet. Då erkänner dottern till mamman och förste maken båda morden i sitt utförliga självmordsbrev. Fast hon bara var tolv vid första mordet. Och stavar samma fel på kylarvätska som mamman. Och skriver i en wordfil på mammans datorkonto när dottern själv bevisligen är i skolan.

Och räddas, verkligen, från lillasyster att dö av överdosen tabletter och vaknar på sjukhus måttligt road av mammans påhittighet.

Mamman dör av hjärtattack, verkligen (verkligen!) efter bara sju-åtta års avtjänat straff.

Alldeles för kort tid.

Polisen berömmer sig av att ha lyckats binda henne vid brottet. Bara en sån sak. Vilket annars blinda apor hunnit göra i deras ställe.

Sjukhuset o lillasyster berömmer sig av att ha räddat storasystern till livet. Desto viktigare.

Exhumisterna berömmer sig av att ha grävt upp förste makens kropp. New York state berömmer sig av frikostig syn på när dödsorsak o obduktion inte är så kinkigt.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-11-17 kl. 12:15.
Citera
2020-11-17, 12:13
Medlem
TH skal altså ikke ha hørt mobiltelefonen til AE da han forsøkte å ringe henne hjemmefra.

Men hvis TH fryktet det verste og at det sto om livet, hvorfor sjekket han ikke bare det lille bordet hvor AE alltid pleide å legge fra seg mobiltelefonen sin? Da ville han jo ha fått svar med en gang.

Åpenbart var det en god del ting TH ikke så eller oppdaget da han kom hjem.
Citera
2020-11-17, 12:23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
storleken av løsenkravet tilsier at ru vet det er et drap og ingen kidnapping. Jeg får dog ikke ru til å passe annet enn om teh også er involvert.

Om RU har vetat att lösensumman inte skulle fungera med monero och samtidigt visste att summan finns i kidnappningsbrevet, är han medskyldig i mord, minimum...
Så för mig handlar det mycket om RU: s kunskap om monero och kunskap om innehållet i kidnappningsbrevet...
vet inte med TEH, att hjälpa RU att komma i kontakt med TH eller visa versa är möjligt utan att veta någonting om konsekvenserna, och för någon med ett samvete som har fört dem och därmed hjälpt till att döda modern, ja även utan att ha vetat något i förväg kan det leda det bästa till psykiatrin...
Citera
2020-11-17, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH skal altså ikke ha hørt mobiltelefonen til AE da han forsøkte å ringe henne hjemmefra.

Men hvis TH fryktet det verste og at det sto om livet, hvorfor sjekket han ikke bare det lille bordet hvor AE alltid pleide å legge fra seg mobiltelefonen sin?
Hvem har sagt at AE alltid pleide å legge fra seg mobiltelefonen sin på det lille bordet?
Det har ikke jeg lest om i noen artikler.
Jeg har lest om at AE og TH brukte å legge fra seg bl.a. mobiltelefoner på det lille bordet i kjøkkenstuen da de kom hjem. Det kan hende at AE brukte å legge mobilen sin på et annet sted etter å ha brukt mobilen når hun var hjemme. Eller det kan hende at hun brukte å bære mobilen på seg i en lomme el.l. når hun var hjemme.

Dessuten: TH lette først etter AE på de rommene der hun brukte å oppholde seg. Kanskje hun ikke brukte å oppholde seg i kjøkkenstuen der det lille bordet var? Og jeg synes at det er ulogisk å legge fra seg mobilen på et sted der man ikke bruker å oppholde seg når man er hjemme og bruker mobilen.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg har forstått det slik at TH kom hjem noen få minutter før et av Hagens barn ringte på fasttelefonen kl 13.40 og snakket med TH. TH lette først etter AE på de rommene der hun brukte å oppholde seg. TH ringte fra fasttelefonen til AEs mobil kl 13.46. TH ringte til to av sine voksne barn: Til en av de kl 14.00 og til en av de kl 14.01. Han ringte politiets nødnummer klokken 14.08. (Flere av detaljene finnes her: https://www.tv2.no/a/11535844/ )

TH fant brevet på en stol i gangen (i nærheten av gjestetoalettet og ytterdøren) og han tok brevet med inn på en stue (kanskje kjøkkenstuen (?) som er rett i nærheten av gangen) der han satte seg og leste brevet. Hvor lang tid han brukte på å lese brevet vet jeg ikke, men jeg regner med at brevet ble lest etter kl 13.46 og før kl 14.00. Jeg tenker at det er sannsynlig at han ble sittende i flere minutter med å lese brevet og å tenke over innholdet i brevet.

TH forklarte at han fant AEs mobil på et lite bord på kjøkkenstuen. (Kjøkkenstuen er nær yttergangen etter det jeg har forstått) da han var på vei ut av huset.

(15.08.2020) Den drapssiktede ektemannen har forklart at han gikk rundt i nesten hele huset før han åpnet toalettdøren, så det sentrale åstedet, og deretter fant det mye omtalte trusselbrevet på en rød stol i gangen. Han har forklart at han deretter skal ha satt seg inn i stuen for å lese brevet, får VG opplyst
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0nMaKg/gaate-for-politiet-hvor-er-tom-hagens-skospor

(08.08.2020) I avhør forklarte Hagen at han leste gjennom brevet, men ikke grundig, får VG opplyst. Han har videre sagt han leste nøye om bitcoin-opplegget, som i hovedsak fremgår på side to og tre i trusselbrevet.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qL2gle/trusselbrev-gaate-ikke-fingeravtrykk-paa-konvolutten
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 12:37.
Citera
2020-11-17, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvem har sagt at AE alltid pleide å legge fra seg mobiltelefonen sin på det lille bordet?
Det har ikke jeg lest om i noen artikler.
Jeg har lest om at AE og TH bruke å legge fra seg bl.a. mobiltelefoner på det lille bordet i kjøkkenstuen da de kom hjem. Det kan hende at AE brukte å legge mobilen sin på et annet sted etter å ha brukt mobilen når hun var hjemme. Eller det kan hende at hun bruke å bære mobilen på seg i en lomme el.l. når hun var hjemme.

Både AE og TH brukte det lille bordet til å legge fra seg mobiltelefonen og andre ting, så da er jo dette et veldig naturlig sted å sjekke - spesielt i en situasjon hvor TH var veldig opptatt av... ja, nettopp mobiltelefonen til AE.

Det lar seg neppe bortforklare dette også, slik du forsøker deg på her.
Citera
2020-11-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
1) Både AE og TH brukte det lille bordet til å legge fra seg mobiltelefonen og andre ting, så da er jo dette et veldig naturlig sted å sjekke - 2) spesielt i en situasjon hvor TH var veldig opptatt av... ja, nettopp mobiltelefonen til AE.

Det lar seg neppe bortforklare dette også, slik du forsøker deg på her.
Fetad: Både AE og TH brukte det lille bordet til å legge fra seg mobiltelefonen og andre ting når de kom hjem, etter å ha vært ute av huset.
Din påstand om at mobilen ALLTID (inkludert når AE hadde brukt mobilen hjemme og når AE hadde vært hjemme en viss tid) ble lagt på det bordet, kan du få lov til å dokumentere med link til artikkel. Men en slik artikkel finnes ikke.

Jeg forsøker meg ikke på noen bortforklaring. Jeg forsøker å få deg til å forstå.

Edit: Fetad 2) Jeg tenker at han ringte til AEs mobil (for å kunne finne AE raskere) i håp om å høre hvor mobilen var i tilfelle AE hadde mobilen på seg og hun var et sted i huset og trengte øyeblikkelig hjelp.
Senast redigerad av z-z-z 2020-11-17 kl. 12:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in