2020-11-17, 10:50
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Utmärkt! Allt som dokumenterar kända problem/frågetecken sedan tidigare med utrustningen som använts i valet ska sparas här. Det verkar ju finnas en hel del. Jag såg även ett klipp från 2008 (!) med en professor i datateknik som visade hur enkelt han modifierar en Dominion-maskin. Och så har vi den finska experten på datasäkerhet som hade hittat hål/bakdörrar i mjukvaran. Allt detta långt innan valet 2020. Dessa människor kan ju inte gärna beskyllas för att vara köpta av Trump eller för att ha en agenda.

Det lustigaste är ju att det tycks gå att flippa och radera röster obemärkt. Helt galet.

Sanningen skall fram. Den som vid det här laget inte accepterar verkligheten att det fuskats enormt i detta val har ju en egen agenda. Kommer vi ha detta i resten av världen nu ? Den som har röstmaskiner eller rösträknare vinner valen. Wow!

Svensk Dagspress: Skummar igenom dagstidningarna i Sverige, inte ett ord om Dominion, röstfusk, historiska reflektioner (likt ovan finne eller från andra Amerikanska källor). Man mår illa av att man helt vägrar ge två sidor av myntet.
2020-11-17, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Sanningen skall fram. Den som vid det här laget inte accepterar verkligheten att det fuskats enormt i detta val har ju en egen agenda. Kommer vi ha detta i resten av världen nu ? Den som har röstmaskiner eller rösträknare vinner valen. Wow!

Svensk Dagspress: Skummar igenom dagstidningarna i Sverige, inte ett ord om Dominion, röstfusk, historiska reflektioner (likt ovan finne eller från andra Amerikanska källor). Man mår illa av att man helt vägrar ge två sidor av myntet.

Svårt att ge två sidor av ett mynt när ena sidan är spekulationer, lögner och konspirationer.
2020-11-17, 10:56
Medlem
Nostradumbasss avatar
Om det här visar sig vara sant kommer det att gå åt helvete med bravur:

https://twitter.com/SatoshiMed/status/1328537623967772672

UKRAINE HAS NOW LISTED JOE BIDEN AS WANTED ON Class A felony charges.

Kanske har en åklagare i Ukraina tröttnat på Joe Bidens utpressningspolitik med att hålla inne med amerikanska lånegarantier till Ukraina om inte åklagaren som utredde Burisma i Ukraina fick sparken. Det visar sig att Hunter Bidens "laptop from hell" innehöll lite substans.

Det var Bannon som sa häromsistens i någon intervju jag såg "I don't think Joe Biden could get a security clearence today". Är man efterlyst i Ukraina för mutfiffel i Burisma-grejen får man nog inte ett top secret clearence. Man kan inte ha en efterlyst president. Inte ens djupa staten kan sätta dit en sån i Amerikas förenta stater.
2020-11-17, 10:56
Medlem
Nixters avatar
Update Absentee ballots Pennsylvania

Icke returnerade röster ABS-analys för Pennsylvania (pågående analys). Det är många fantastiska individer som nu räknar, kontaktar och efterfrågar detaljer kring de sk Absentee ballots som man kan tracka.

I Pennsylvania bland 1706 tillfrågade som staten sade sig skickat ut en EFERFRÅGAD Absentee ballot, noterade 556 personer att de aldrig begärde detta...

Och av 1137 som begärde omröstningen sa 453 personer att de skickade tillbaka denna men Pennsylvania har varken tagit emot den eller räknat dem.

Alla Republikaner.

Snöbollen är i rullning. Fusket är enormt, överallt det kunnat utföras har det skett

Länk: https://mobile.twitter.com/MattBraynard/status/1328539681965871104
2020-11-17, 10:58
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Svårt att ge två sidor av ett mynt när ena sidan är spekulationer, lögner och konspirationer.

Ganska enkelt, man kan då dokumentera att det finns två sidor och att den andra sidan presenterar följande, man kan därefter so journalist ställa sig kritisk till detta och förklara varför, men att inte nämna detta, det är inte journalistik, det kallas förtryck av det fria ordet.
2020-11-17, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Om det här visar sig vara sant kommer det att gå åt helvete med bravur:

https://twitter.com/SatoshiMed/status/1328537623967772672

UKRAINE HAS NOW LISTED JOE BIDEN AS WANTED ON Class A felony charges.

Kanske har en åklagare i Ukraina tröttnat på Joe Bidens utpressningspolitik med att hålla inne med amerikanska lånegarantier till Ukraina om inte åklagaren som utredde Burisma i Ukraina fick sparken. Det visar sig att Hunter Bidens "laptop from hell" innehöll lite substans.

Det var Bannon som sa häromsistens i någon intervju jag såg "I don't think Joe Biden could get a security clearence today". Är man efterlyst i Ukraina för mutfiffel i Burisma-grejen får man nog inte ett top secret clearence. Man kan inte ha en efterlyst president. Inte ens djupa staten kan sätta dit en sån i Amerikas förenta stater.
Är ju Trumps propagandastation OAN som rapporterar så då är ju sanningshalten oerhört knapp. Testat att googla på detta och se om det faktiskt ligger nån sanning i detta? Om inte, testa.
2020-11-17, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Man sinkar väl inte någon mer än sig själv genom att slösa tid på en massa meningslösa case? Staterna certifierar resultatet enligt sina scheman, några har redan gjort det, många har ett par veckor kvar innan de gör det...

Ju fler VUNNA case man har desto mer illegitimt kan valet anses vara, möjligen. Ju fler förlorade case man har, ju mer legitimt framstår valet...

SYFTET är att swingstaterna INTE skall kunna certifiera valresultatet när de har stämningsansökningar på sig. När de stora casen kommer så kommer det att vara omöjligt att certifiera valresultatet innan 8 december..och omöjligt att välja elektorer..och president..14 december..
2020-11-17, 11:04
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Är ju Trumps propagandastation OAN som rapporterar så då är ju sanningshalten oerhört knapp. Testat att googla på detta och se om det faktiskt ligger nån sanning i detta? Om inte, testa.

Precis som i alla andra propagandaorganisationer menar du? Som CNN, MSNBC och ABC och dom?
Jag konstaterar bara att är det sant är Joe Biden fucked. Royally.
2020-11-17, 11:04
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Så om det finns en jävla massa vittnen som vittnar om valfusk så ska ni också se det som att "det är fakta man måste se i vitögat" eller går det bara åtett håll?

Man måste se alla fakta tillsammans. En omständighet är inget bevis åt någondera hållet och jag tyckte att Emma tog upp en hel del fakta.

Det främsta faktumet är förstås att Bidens stora segermarginal skulle ha varit väldigt svårt, för att inte säga omöjligt att åstadkomma med valfusk. Hade segermarginalen varit liten skulle tanken på att valfusk hade påverkat varit mer trovärdig.

Nu har vi dessutom flera utredningar av påstådda oegentligheter visat att inget sånt omfattande valfusk existerar. Misstag sker, det konstaterar man, men omfattande fusk finns det inga tecken på.

Dessutom säger ansvariga och granskande myndigheter att valet var säkert.

Där har du flera fakta.
Jag förstår att DU är vägledd av DIN världsbild och därför har svårt att acceptera dessa fakta.

Men man måste kunna se verkligheten som den är. Jag tror på DET synsättet, det fungerar för mig. Världen blir mer begriplig när man kan se saker som de är. På riktigt. Och då är det betydligt mindre risk att man blir lurad av bedragare.
2020-11-17, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Det handlar inte om vad jag anser utan vad Horowitz anser i den officiella rapporten. Om du anser att anklaga presidenten med falska bevis för att han samarbetat med Ryssland inte hindrar hans arbete så får det stå för dig jag vågar nog påstå att det sätter käpper i hjuelt men vi tänker olika där helt enkelt då?

Varför är det extra allvarligt iom Corona?

Nej inte hur man fördröjer. Hur du vet att man fördröjer för att man försöker samla in bevis är frågan.
Iom att Trump inte erkänner valresultatet innebär det att nästa administration inte får möjlighet till det jag skrev i tidigare inlägg.
Extra allvarligt pga corona till stor del för att det är viktigt för Biden att ha koll på strategier främst gällande administration och logistik gällande vaccinet. Är ju Biden som är vid makten när vaccinet ska ut till allt folk. Dumt om han inte får börja förbereda sådant jobb redan nu.
Men dina frågor och åsikter är på så låg nivå nu att jag släpper dig. Hoppas du öppnar vyerna utanför Flashback och Trump.
2020-11-17, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Precis som i alla andra propagandaorganisationer menar du? Som CNN, MSNBC och ABC och dom?
Jag konstaterar bara att är det sant är Joe Biden fucked. Royally.
Det är inte propagandaorganisationer. De är vinklade nyhetsorganisationer som ofta rapporterar till fördel för sin sak, men deras rapportering består inte till majoritet av sensationalism, rykten och lögner.
2020-11-17, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henryskumberg
SYFTET är att swingstaterna INTE skall kunna certifiera valresultatet när de har stämningsansökningar på sig. När de stora casen kommer så kommer det att vara omöjligt att certifiera valresultatet innan 8 december..och omöjligt att välja elektorer..och president..14 december..
Du tror att det räcker med att skicka in en massa meningslösa stämningsansökningar för att hindra att valresultatet blir officiellt? Hade inte det alltid gjorts i alla val om det var så enkelt?

Har du någon källa på att en stat inte kan certifiera resultatet enbart pga det finns en stämningsansökan? Det låter lätt orimligt, då det skulle få helt bisarra konsekvenser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in