2020-11-17, 05:11
Medlem
DvaergensHaemnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hencon
https://www.vf.se/2020/11/16/man-ville-hamtas-pa-travtranare-for-brutalt-djursex/

Låst artikel...
Värmlands folkblad, hittar inget annat, nån som hört nåt?

Kapten Klänning driver hästgård. Det vidriga aset kan mycket väl kliva på hästarna för att avreagera sig efter att ha tittat på unga hästflickor hela dagen. Hur fan tänker föräldrar som skickar sina flickor dit?
Citera
2020-11-17, 06:08
Medlem
losfers avatar
Men travhästar är väl knappast JRHNBR? Låter skumt det här

https://youtu.be/0ZqHuvEtKcY
Citera
2020-11-17, 08:36
Medlem
JumpingJacks avatar
I artikeln står det att det även finns film på när tränaren misshandlar sina hästar.

Vad är det med travsporten egentligen? Den verkar dra till sig de största rötäggen som finns. Tyvärr är det ju hästarna som får lida av allt pack till tränare som ska få dem att springa fort, till vilket pris som helst.

Jag hoppas verkligen att namnet på den här idioten kommer fram.
Senast redigerad av JumpingJack 2020-11-17 kl. 08:46.
Citera
2020-11-17, 08:45
Moderator
OYs avatar
Aktuella brott i tråden är grov utpressning samt utpressningsförsök.

Allmän diskussion om det vidriga med tidelag, personlig kukmätning med hästar samt konsistensen på en hästfitta och eventuell lukt på densamma är OT.

Inlägg raderade

/Mod
Citera
2020-11-17, 08:57
Medlem
Vart i Värmland?
Citera
2020-11-17, 09:01
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Vart i Värmland?

Det framgick inte i artikeln, stod bara Värmland.
Citera
2020-11-17, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Det framgick inte i artikeln, stod bara Värmland.

Störigt som fan. Såg inte ålder på mannen heller, bara på utpressarna. Känner till en travtränare i Värmland och vill bara veta om det kan vara han.
Citera
2020-11-17, 09:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenhardbosse
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3AMkSd1tdlqBYJ%3Ahttps%3A%2F%2Fwww. vf.se%2F2020%2F11%2F16%2Fman-ville-hamtas-pa-travt ranare-for-brutalt-djursex%2F+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se&fbclid=IwAR1n c39Q9czPmUiE77-6e9xs__noy409Qmnh4LVierO5fsKVpCFRuR88dTY

Läsbar Artikel

Ur artikeln, citat;

Citat:
Båda männen har nu åtalats för försök till grov utpressning och 29-åringen även för utpressningsförsök. Den äldre av männen nekar till brott.

Åtalade, då bör det finnas en fup, om någon har den, posta gärna, vore intressant att veta vilka de åtalade är samt hur de försvarar sig mer än att neka eller rycka på axlarna.
Citera
2020-11-17, 09:26
Medlem
SFHDs avatar
Är vi säker på att travtränaren är värmländsk?

I artikeln på vf.se lyckas jag bara se ”svensk travtränare”. Däremot står det att de två misstänkta ”utpressarna” är två värmlänningar. Och kvinnan som travtränaren skickat filmerna till är från Karlstad.

Mycket tyder väl på att även travtränaren är från Värmland. Men för mig är det inte helt klarlagt i artikeln.
Citera
2020-11-17, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Vad är det med travsporten egentligen? Den verkar dra till sig de största rötäggen som finns.
Det har jag undrat i hela mitt liv. På vissa håll verkar varannan stallkonverterad gammal lada hysa varsin Joe Exotic som lever ett allt annat än normalt liv. Helst tillsammans med ett koppel typiska hästtjejer utan vare sig mål eller medel att ta sig därifrån. Det verkar ju helt klart inte vara en bransch som vanligt folk bara råkar halka in i för att de är hästintresserade.
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om det handlar om den där kusen Propulsion är det ju inte så farligt för han känner ju ändå inget.
Citera
2020-11-17, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har absolut ingen koll på vilken häst som hör till vilken stad. Men det spelar väl ingen roll? En kusk i Värmland kan väl knulla en kuse i Stockholm?

Nu var det ju en travtränare och inte kusk som nämns i detta fall... ska jag behöva förklara skillnaden? Däremot kan en tränare också vara kusk men det finns ingen information om det här.

En tränare i Värmland, troligtvis en mkt liten amatör, annars hade han nämnts som stjärntränare, proffstränare, känd tränare eller liknande.
Citera
2020-11-17, 09:35
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deztiney
Nu var det ju en travtränare och inte kusk som nämns i detta fall... ska jag behöva förklara skillnaden? Däremot kan en tränare också vara kusk men det finns ingen information om det här.

En tränare i Värmland, troligtvis en mkt liten amatör, annars hade han nämnts som stjärntränare, proffstränare, känd tränare eller liknande.

Nu var det ju lite svårt att få alla detaljer eftersom artikeln var låst. Men tack för att du så storsint förklarar läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in