2020-11-16, 22:14
Medlem
SlagenSvensks avatar
Hej!

Jag kollade efter campingtoa och fann den här: https://se.grandado.com/products/portabel-ateranvandbar-camping-bilresor-pee-incontinens-urin-toalett-hem-familj-urinal-toalett-vuxen -nodkvinnor-pee-staende?variant=18055129137209&currency=SEK&gclid= Cj0KCQiA48j9BRC-ARIsAMQu3WREdpwDTaDWnUiK8_mSi9tcQDmUfTj279mJIbTgD2 99F8PAYtEV01kaAnjQEALw_wcB

En praktisk sak på motorvägen med farthållaren på, bara att knäppa upp och lätta på trycket. Lite som Lasse Kongo: https://www.youtube.com/watch?v=FrS8Q4qSHBI

Vad har ni för erfarenheter med att pissa under färd? Toaletter finns inte överallt, många gånger stinker de och då kanske en petflaska går bra, vad säger ni?

/SS
Citera
2020-11-16, 22:31
Medlem
Dunkar och flaskor med stora öppningar är en gammal trucker klassiker.

Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Vad har ni för erfarenheter med att pissa under färd? Toaletter finns inte överallt, många gånger stinker de och då kanske en petflaska går bra, vad säger ni?

Ingen erfarenhet alls då jag bara haft petflaskor, tycker att hålet är för litet och tror att det är för stor risk att pissa ner hela sätet.

Oavsett vilket så skulle jag inte vilja ha en pisstratt i bilen, jävla ofräscht.
Citera
2020-11-16, 22:32
Medlem
Baalzamons avatar
Kan du inte bara leta reda på en lagom grov slang som du trär på ditt lilla organ, och sedan borra ett hål i bilgolvet där du hänger ut andra änden på slangen? Man behöver inte göra det svårare än så.
Citera
2020-11-16, 22:34
Medlem
Satsa på en katet.
Citera
2020-11-16, 22:41
Medlem
Jordgubbes avatar
Håller med tidigare talare om att en läbbig idé, men undrar du seriöst så är segelflygare experter - ett exempel.
Citera
2020-11-16, 22:44
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 69Dragonlord.8008
Dunkar och flaskor med stora öppningar är en gammal trucker klassiker.

Ingen erfarenhet alls då jag bara haft petflaskor, tycker att hålet är för litet och tror att det är för stor risk att pissa ner hela sätet.

Oavsett vilket så skulle jag inte vilja ha en pisstratt i bilen, jävla ofräscht.

Det har tänkt på, hur de svettiga långtradarchaffisarna grejar det, fast de har mer plats. En tiolitersdunk funkar i lastbil men i en personbil med familjen måste dimensionerna ner en aning, men man kan hjälpas åt.

Jag har inga erfarenheter själv. En av mina polare pissade i ölburkar när han körde till Skövde, men det var länge sedan.

PETflaskan är inte så dum egentligen. Den går att kombinera med slang. Så här tänker jag: kapa toppen på PETflaskan, där korken sitter fäster man en slang som går till en annan (hel) PETflaska.
Vill man komplicera det kan man även ha en hävert kopplad till PETflaskan för att tömma den via nervevat fönster, ingen elektricitet krävs.
Det är möjligt att pissa med komfort utan att lämna ratten men även tömma behållaren.

/SS
Citera
2020-11-16, 22:45
Bannlyst
Ska man bara pissa så kan man väl lika gärna stanna längs vägen någonstans (göra det i skogen). Bara luffare pissar i bilen, sen lär man ju knappast vinna mycket tid på eländet. Plus att det tar fokus från det man faktiskt ska göra, nämligen att köra säkert.
Citera
2020-11-16, 22:47
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Håller med tidigare talare om att en läbbig idé, men undrar du seriöst så är segelflygare experter - ett exempel.

Berätta mer! Har de med sig en tomflaska eller har segelflygarna ett rör ut i det fria?

Jag har tänkt på den lösningen, en enkel anordning med slang som släpper urinen över vägbanan, lite som gamla tiders rälsbussar. Fast av miljöhänsyn är det inget vidare.

/SS

Citat:
Ursprungligen postat av MyMasterPiece
Ska man bara pissa så kan man väl lika gärna stanna längs vägen någonstans (göra det i skogen). Bara luffare pissar i bilen, sen lär man ju knappast vinna mycket tid på eländet. Plus att det tar fokus från det man faktiskt ska göra, nämligen att köra säkert.

Jag håller inte med, kör du på autobahn är det liksom inte att stiga ur och uträtta behovet. Pissar man varannan timma med en tiominuterspaus blir det en tidsvinst med egen behållare.
Senast redigerad av SlagenSvensk 2020-11-16 kl. 22:50.
Citera
2020-11-16, 22:55
Medlem
megacoolmans avatar
Lastbilschaffisar gör det hela tiden. Jag har sett några som har tömt sina pissflaskor bakom släpet när de trott att ingen sett.
De som städar vägkanterna längs motorvägarna hittar ibland PET-flaskor med urin.
Citera
2020-11-16, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Det har tänkt på, hur de svettiga långtradarchaffisarna grejar det, fast de har mer plats. En tiolitersdunk funkar i lastbil men i en personbil med familjen måste dimensionerna ner en aning, men man kan hjälpas åt.

Jag tror juiceflaskor har dimensionerna du söker.

Vad gäller hävert idén så måste du få upp trycket igenom att tippa flaskan så att det börjar rinna och då kan du lika gärna hålla alltihop, alternativt att du suger upp trycket med munnen, men det tror jag att du redan har tänkt på...
Citera
2020-11-16, 23:19
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Blir man så akut pissnödig så ofta att man måste ha en flaska i bilen tycker jag man ska uppsöka vården. Jag klarar utan problem att hålla mig i 4h och efter 4h bakom ratten anser jag att det är dags för paus oavsett, i värsta fall stannar jag.

Att lastbilschaufförer skulle pissa i en flaska är en myt. Pröva att sätt er i ett bilsäte och pissa i en flaska stänkfritt stillastående så kan ni ana hur trafikfarligt det vore att föra i farten. Men det är klart, har man inget emot att det luktar piss om sina säten och känner att det är inte är värt att stanna en minut eller två som alternativ så.
Citera
2020-11-17, 00:15
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Blir man så akut pissnödig så ofta att man måste ha en flaska i bilen tycker jag man ska uppsöka vården. Jag klarar utan problem att hålla mig i 4h och efter 4h bakom ratten anser jag att det är dags för paus oavsett, i värsta fall stannar jag.

Att lastbilschaufförer skulle pissa i en flaska är en myt. Pröva att sätt er i ett bilsäte och pissa i en flaska stänkfritt stillastående så kan ni ana hur trafikfarligt det vore att föra i farten. Men det är klart, har man inget emot att det luktar piss om sina säten och känner att det är inte är värt att stanna en minut eller två som alternativ så.
Hemligheten är att ha så liten snorre att man kan sticka in den hela vägen i en PET-flaska. Då stänker det inte så mycket. Dessutom brukar inte lastbilschaufförer vara speciellt finkänsliga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in