2020-11-16, 16:06
Medlem
LucNNs avatar
Hatar att Messenger/facebook har börjat censurera länkar. Satt och gjorde retorisk analys av något pro-trump, men fick inte skicka länket efter som det flaggades som "fake news". Om det var SO FUCKING WHAT ni äckliga fittor. Alla dessa besserwissers. Det är så farligt om dumskallarna får kolla och lyssna. Men de kloka besserwissers sitter och lyssner och värderar utan att skada sina små hjärnor.

Alla gråter när Kina stänger ner fria ordet. Men nej, det är inte censur. Eftersom det är privatägda oligopoler som kör enligt partilinjen i väst. Asså fyfan. Man hoppas verkligen att Trump inte ljuger, bara så dessa as kan käka en stor fet. Helvete vad jag stör mig asså. Klarar inte av detta vidriga förmynderi.

"Starta egen platform då" skriker kommunistsvinen strax.

Men kommer från RÄTT JÄVLA RÖV! För när folk stöter er på känslorna då fan ska de chikaneras, anmälas, stängas ner, rätta in!

Alla älskade Trump för att han bulldozer er. Inte för annat. Att han sedan var en bra president är bara ett plus i kanten.

(Jag stänger ner nyhetsflödet och kollar in igen till december, klarar inte av detta jävla psyopsjiddr från alla håll)
2020-11-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nu var det ju du som påstod att Hillary inte erkände sig besegrad. Jag konstaterade att hon, efter att media dragit slutsatsen att Trump vunnit, gratulerade Trump till vinsten samt höll ett tal där hon erkände sig besegrad.

"Ord tyngre än handling", ja. Du tycker att det är befogat att kasta det emot mig (och Hillary) samtidigt som du försvarar en president som 1) redan på förhand bestämde att han var den rättmätige segraren, 2) mitt i rösträknandet och först av alla utropade sig till segrare, och 3) efter att ha förlorat maniskt twittrar om valfusk som domstolarna avvisar som substanslöst.
Ja men det gör jag ju för att det andra är ju utrett och klart. Vi är ju mitt i processen att ta reda på om valfusk skett så det är ju svårare att se var det ska landa vilket är varför jag gör jämförelsen, är det svårt att förstå?

Du konstaterade att hon erkände sig besegrad trots att man kämpade med att avsätta Trump tre år senare vilket såklart blir lustigt att erkänna sig besegrad men fortsätta kriget dvs väger ord tyngre än handling så kan man argumentera för att hon gav upp dagen efter men väger handling tyngre än ord blir den slutsatsen väldigt svår att dra.
2020-11-16, 16:08
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
Trumps siffror från samma counties följer inte heller kurvan enligt Benfords lag. Men det är svårare att se då det bara är ett utfall som avviker (och stort). Det är det första utfallet, vilket gör det svårt att se att den inte följer kurvan enligt Benfords lag. Då det fortfarande bildar en snygg kurva.

Kolumn:
A = Startsiffra.
B = Antal counties med denna startsiffra.
C = Förväntat antal med denna startsiffra (enligt Benfords lag).
D = Hur stor avvikelsen är från det förväntade antalet.

AA BB CC DD
1 29 20.1 8.9
2 11 12.6 1.6
3 06 08.0 2.0
4 05 06.7 1.7
5 04 05.4 1.4
6 03 04.7 1.7
7 04 04.0 0.0
8 03 03.4 0.4
9 02 02.7 0.7

Jo där håller jag med, första siffran är för hög. Medans Joe Bidens första siffra är för låg. Detta kan tolkas som att man tagit låga siffror ifrån Joe och switchat med högre siffror ifrån Trump för att på så vis få upp Bidens siffror, är du med?
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Varken Joe Biden eller någon i hans team verkar tyvärr ha någon koll på konstitutionen. En skam är dom!! Men fuska kan dom, där har dom koll....
Och media ska inte hålla på och reproducera åsikten att Biden är "president elect".

Om Trump ställt in sig på att inte sitta en till period, gratulerat Biden och förberett för överlämning hade det varit en annan sak. Ett exempel är 2016 när Obama var färdig. Inga konstigheter där.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Hej Tom. Notera att Kongressen nu meddelat att det inte finns någon President ELECT.
Biden får ta ned sina loggor i källarstudion

https://twitter.com/LawDog323/status/1328145585279365121

"Kongressen" har inte meddelat något, den ledande republikanen i ett underutskott har skickat ett brev. Det är en milsvid skillnad...
Medlem
siisters avatar
Citat:
Hej Tom. Notera att Kongressen nu meddelat att det inte finns någon President ELECT.

Sincerely,

Jody Hice
Ranking Member
Subcommittee on Government Operations

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_House_Oversight_Subcommittee_on_Gove rnment_Operations

vs
As we write you, President-elect Joe Biden’s overwhelming election victory grows by the
day.1 Mr. Biden and Vice President-elect Kamala Harris won a decisive popular vote
margin as well as a majority of the Electoral College to become our 46th President and
Vice President. It is now essential you uphold your responsibilities under the Presidential
Transition Act (“Act”) of 1963. Yet, the Washington Post reports that your office is
withholding certification of President-elect Biden’s victory, thereby blocking the expedient
and peaceful commencement of the presidential transition. 2 We write to request an
immediate briefing on the implementation of the Presidential Transition

Sincerely,
Bill Pascrell, Jr. Member of Congress
Gerry Connolly Member of Congress
Dina Titus Member of Congress

https://pascrell.house.gov/uploadedfiles/finalgsa.pdf
2020-11-16, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Man blir inte rentvådd i rättsprocesser i varken USA eller Sverige. Man hittar bevisning som leder till åtal eller så gör man det inte. Man dömer inte folk till friade man dömer dom till påföljder eller så har man inte tillräckligt på bena för att det ska räcka. Och folk som inte blir fällda eller dömda blir i folkmun friade dvs Trump blev friad men du har helt rätt i att han inte blev "rentvådd" av Mueller-utredningen utan det som hände var att dom hade inga bevis så det lades ner. (pålitliga bevis dvs). Det finns ingen legal process för att rentvå folk, rättssystemet funkar inte så. Visste du inte det?

Återigen så väntar vi på dina svar angående detta inlägg men säg gärna till om det blev för jobbigt för dig att diskutera:
Trump blev inte friad i juridisk mening, eftersom han själv och Barr blockerade viktiga delar av Muellers granskning, men han själv använde villigt och högljutt kråmande uttrycket "rentvådd" om sig själv.

Hans eget försök att ge igen med den s k "Obamagate" har blivit ett totalt fiasko i minst tre utredningar. Trots det fortsätter han att gorma om att Obama, Biden, paret Clinton m fl ska i fängelse för landsförräderi osv.
2020-11-16, 16:11
Medlem
Citat:
Ha ha, otroligt. Som jag förstår detta betyder alltså att man har SAMMA inkommmande röstresultat på varje ställe där det fuskats. Man har nyttjat samma algoritm överallt. Man kan därmed läsa ut hur röstningen gått till, ex 2 till Biden, 1 till Trump, 4 till Biden 3 till Trump osv. Stämmer detta är det slut för Team Biden bara där, håller ju inte ens i en Svensk Tingsrätt... Sicka *ävla amatörer.

När är det dags att börja släppa på den kortlek man besitter??
2020-11-16, 16:14
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Jo där håller jag med, första siffran är för hög. Medans Joe Bidens första siffra är för låg. Detta kan tolkas som att man tagit låga siffror ifrån Joe och switchat med högre siffror ifrån Trump för att på så vis få upp Bidens siffror, är du med?
Jag förstår din tanke. Men du ser vad du vill se här. Det rör sig om förväntade standardavvikelser, alltså inga tecken på något ovanligt. Den här Benfords lag analysen är alldeles för osäker för att kunna påvisa att något ovanligt har skett i det här fallet. Det bevisar inget, varken att fusk har skett, eller att fusk inte har skett.
Medlem
Blir svårt för varje delstat att certifiera valresultatet ju mer som kommer fram de närmsta veckorna..mitt tips..
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Kul information. Skickar till FriaTider.

Men vad väntas här näst? Ska man ogiltigförklara poströsterna som kom in och fällde Trump?
2020-11-16, 16:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Sincerely,

Jody Hice
Ranking Member
Subcommittee on Government Operations

https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_House_Oversight_Subcommittee_on_Gove rnment_Operations

vs
As we write you, President-elect Joe Biden’s overwhelming election victory grows by the
day.1 Mr. Biden and Vice President-elect Kamala Harris won a decisive popular vote
margin as well as a majority of the Electoral College to become our 46th President and
Vice President. It is now essential you uphold your responsibilities under the Presidential
Transition Act (“Act”) of 1963. Yet, the Washington Post reports that your office is
withholding certification of President-elect Biden’s victory, thereby blocking the expedient
and peaceful commencement of the presidential transition. 2 We write to request an
immediate briefing on the implementation of the Presidential Transition

Sincerely,
Bill Pascrell, Jr. Member of Congress
Gerry Connolly Member of Congress
Dina Titus Member of Congress

https://pascrell.house.gov/uploadedfiles/finalgsa.pdf
Ja, precis. Det är detta ärende som Jody Hice har kommit med ett utlåtande i.
Dear Administrator Murphy:

On November 9, 2020, Democratic House Members sent you a letter that misrepresented the facts surrounding your responsibilities under the Presidential Transition Act of 1963 (Act). I write to correct the record.

Under the Act, you, as administrator of the General Services Administration (GSA), have the authority to provide government-funded transition assistance to the President-Elect and the Vice-President-Elect. However, this assistance can only occur after there are “apparent successful candidates for the office of the President and Vice President, respectively, as ascertained by the Administrator [you].”
https://republicans-oversight.house.gov/release/hice-gsa-administrator-must-adhere-to-constitution-past-precedent-in-determining-president-elect/

Emil Murphy tog det vidare till Jody Hice. Simple as that.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in