2020-11-16, 13:06
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det är en bra fråga som jag funderat på men inte sett något bra svar på. Det är ju historisk i så fall.

Det är ju bara att ignorera valresultatet när elektorerna utses. USA är en republik - folket väljer inte president.
2020-11-16, 13:08
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Var inte för hård i tråden. Då kanske jag måste kontakta dig och låta dig vara lika tuff i verkligheten, internetgangstern. Det är inte bra att vara en fullständig fjolla där man får vara anonym och vågar säga saker man aldrig skulle ha sagt annars. Det är inte roligt att andas ifrån halsen.

Det är DU som påstår att du kan motbevisa det. Om du inte kan det så knip käft nästa gång. Och kom ihåg mitt erbjudande ovan.

Vem bryr sig om en brölande fåne som leker alfaapa? Ta dina hot och tryck upp dem någonstans.

Du borde vara glad att folk säger vad de verkligen tycker. Men det är du väl för dum för att förstå. Och klarar inte av att hantera utan att ditt lilla trasiga ego blir sårat och ger dig pulsstegring. Som nu.

Det är DU som kommer med en massa påståenden som är påhittat skit. Det ligger inte på andra att ägna en massa tid åt att förklara varför dina fantasier och påhittade dumheter är urkorkade. Vi har annat att göra än att besvara ditt WT-bajs om påstått valfusk du hittat på någon obskyr liten skitsajt med ord och innehåll du inte förstår.

Trump och hans maskineri jobbar dagarna i ända för att lura små ointelligenta kretins som dig, och det funkar. Sug på den. Du är en spelad liten bricka. En liten automat som Trump lärt sig knapparna på. Grattis.
2020-11-16, 13:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Nej, jag påstod att det högst troligen är fejknews medan du tidigare försökte idiotförklara en annan användare då han konstaterade att det verkade vara en skröna.

Så hittade ju jag precis nu också en tweet från en totalt random nobody på Twitter som påstod att det var felaktigt. Vad skönt, så nu måste det ju vara det helt enligt din egna logik.

Och internetganster är det du som är som börjar vara otrevlig mot andra här från ingenstans bara för att du själv inte har kollat upp skit som du bara refererar från nån på Twitter. Sen blir du som en jävla skogsbabbe och pratar om att göra andras liv till ett helvete när de bara svarar en riksidiot som dig med samma mynt, istället för att bara lätta på ditt uppblåsta ego och erkänna att du inte hade kollat upp det riktigt.

Som sagt, kolla upp källorna riktigt innan du postar skit här.

För det första är det svårt att verifiera någon information alls idag. Alla de större medierna är helt opålitliga och kan inte på något sätt användas som källa - alldeles oavsett om det gäller en hund som blivit skadad.

För det andra får man förlita sig på alternativa medier som är mycket mer träffsäkra. Det man kan göra då är att lära sig vilka av dem som har den högsta träffsäkerheten.

När det gäller Dallas, så står det helt klart att han varit inblandad i detta fusk. Här kan du se ett förhör eller en affidavit (edsvuret förhör) med en privatdetektiv. https://nationalfile.com/wp-content/uploads/2020/09/AFFIDAVIT-OF-MARK-A.-AGUIRRE.pdf

Det som är oklart är huruvida han är arresterad eller inte. Jag menar att det är mindre intressant då vi snackar om valfusk huruvida han åkt fast eller inte. Vad tycker du själv?
2020-11-16, 13:09
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Det är detta som gör mig misstänksam att valet är även riggat för att skapa motsättningar. Istället för att försöka hitta bevis för att förstå hur valet var riggat som ger man sig ut på någon slags gatuaktivism.
Ja, Trump eldar ju på med sina grundlösa anklagelser och det kan bara syfta till att öka protesterna och få till upplopp. Möjligen är det detta han ser som en utväg, för han vet att inga bevis finns.
Det ligger nära till hands att tro att han försöker åstadkomma en statskupp.
2020-11-16, 13:10
Medlem
Citat:
För det första är det svårt att verifiera någon information alls idag. Alla de större medierna är helt opålitliga och kan inte på något sätt användas som källa - alldeles oavsett om det gäller en hund som blivit skadad.

För det andra får man förlita sig på alternativa medier som är mycket mer träffsäkra. Det man kan göra då är att lära sig vilka av dem som har den högsta träffsäkerheten.

När det gäller Dallas, så står det helt klart att han varit inblandad i detta fusk. Här kan du se ett förhör eller en affidavit (edsvuret förhör) med en privatdetektiv. https://nationalfile.com/wp-content/uploads/2020/09/AFFIDAVIT-OF-MARK-A.-AGUIRRE.pdf

Det som är oklart är huruvida han är arresterad eller inte. Jag menar att det är mindre intressant då vi snackar om valfusk huruvida han åkt fast eller inte. Vad tycker du själv?

Nej, det var inte "detta fusk". Skrolla ner och kolla datumet igen på dokumentet du länkade, idiot.
Senast redigerad av trevliggrabb 2020-11-16 kl. 13:12.
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Vem bryr sig om en brölande fåne som leker alfaapa? Ta dina hot och tryck upp dem någonstans.

Du borde vara glad att folk säger vad de verkligen tycker. Men det är du väl för dum för att förstå. Och klarar inte av att hantera utan att ditt lilla trasiga ego blir sårat och ger dig pulsstegring. Som nu.

Det är DU som kommer med en massa påståenden som är påhittat skit. Det ligger inte på andra att ägna en massa tid åt att förklara varför dina fantasier och påhittade dumheter är urkorkade. Vi har annat att göra än att besvara ditt WT-bajs om påstått valfusk du hittat på någon obskyr liten skitsajt med ord och innehåll du inte förstår.

Trump och hans maskineri jobbar dagarna i ända för att lura små ointelligenta kretins som dig, och det funkar. Sug på den. Du är en spelad liten bricka. En liten automat som Trump lärt sig knapparna på. Grattis.

Jag skiter i Trump. Jag bryr mig mer om kommunistiska horungar och förrädare som projicerar sin dåliga barndom på andra genom att ställa sig på elitens sida mot folket och proklamera regnbågståg, bögeri, massinvandring och den skräpkultur som du och dina homofil-vänner prackar på oss andra.

Det hänger liksom ihop. Trump står för folket, Biden för eliten.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vi får se vad Sidney Powell har att komma med. Hon sa nyligen att hon skulle släppa något hon kallade "Kraken" i slutet av veckan.

Eftersom det handlar om oerhörda mängder med data så är det högst troligt superdatorn Kraken hon syftade på, man behöver väl tid att mata in all data i denna, och sen köra. Sen ploppar det ut en massa intressanta resultat i andra änden.

Ryktas att den uppgraderats och tagits i drift igen.

https://news.utk.edu/2009/11/16/kraken-worlds-third-most-powerful-computer/
https://scienceblog.com/61907/image-of-the-day-release-the-kraken-supercomputer/
2020-11-16, 13:11
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Herregud Jag har just svarat på det. Antar du missade mitt svar ska jag citera ?

"Det har inte med om Georgia kan vara en blå stat utan mer vem som vinner den" Eller var just det upphetsande ordet Swingstate, ordet du sökte som jag inte skrev? Ber om ursäkt om jag inte använde det ordet.

Ja Georgia är en SWINGSTATE så den kan vara blå men... + applicera resten utav mitt tidigare inlägg.

Du går inte in och tittar på Georgia- du undviker det. Du talar svepande och plockar in Florida. Du är antagligen, så som din frände här, ovillig, eller än värre, oförmögen att titta närmre på frågan.
2020-11-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ja, Trump eldar ju på med sina grundlösa anklagelser och det kan bara syfta till att öka protesterna och få till upplopp. Möjligen är det detta han ser som en utväg, för han vet att inga bevis finns.
Det ligger nära till hands att tro att han försöker åstadkomma en statskupp.
Trumps avsikt är delvis att skapa ett läge där det inte går att avsätta honom med fredliga medel, anser somliga. Det är en rimlig bedömning - men troligen kommer den strategin att misslyckas.
2020-11-16, 13:13
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Det finns en förvånansvärd kontinuitet över tid i deras rapportering och man märker nog ingen skillnad på vad folk senast röstade i valet. Det är värt att notera hur samstämmiga de är med övrig privatägd media, men med det förtroende de fortfarande åtnjuter så kan de kosta på sig att vara mycket subtilare än resten av MSM. Förutom i förhållande till Trump då, vattendelaren i världen som tvingar alla ut på banan. Han framställs som vanligt som en bäbis som inte kan acceptera ett valnederlag, ingen journalistisk gärning kring valfuskdramat här inte.

(Gillar f ö din generositet till folks inlägg)
Å andra sidan: "Meet the new boss, same as the old boss" (The Who: "Won't Get Fooled Again"). Det är ingen större skillnad på pappret mellan nuvarande regering och de tio föregående. Men SVT är SVT. Så till vida har du rätt. De kör sitt rejs. Och Trump har de varit på i fem år nu, som de gamar de är.
2020-11-16, 13:15
Medlem
shaktas avatar
Citat:

Väldigt bra sammanfattning.

Angående killen som river sönder valsedlar och pekar fingret så är det sagt att det var en skämtvideo. Problemet är dock att det var väldigt idiotiskt gjort och han kommer nog få det svårt att kunna bevisa att det just var en skämtvideo. Man får välja sina tillfällen. Han säger dock att han aldrig jobbat för dem, så det återstår att se. Har han gjort det lär han ligga pyrt till.

https://www.tiktok.com/foryou?lang=en#/@clutchcalvin/video/6893276685119130885

Alla nytillkomna röstsedlar senare som enbart var till Bidén, var endast ikryssat till Bidén om jag inte misstar mig och hade ingen 'downballot'. (måste bekräfta det) Men det har varit på tapeten.

Det finns videobevis på stora containrar med söndertrasade röstsedlar, alla ikryssade med Trump.
Sök på YouTube "trump ballots in trash bin" Så finns det hur mycket som helst.

En kontorskille i Las Vegas hittar massa röstsedlar med Trump ifylld i papperskorgar som ett exempel.
https://www.youtube.com/watch?v=dWYtPAHdTfo

Kamela Harris gubbe sitter i styrelsen för SmartMatic som gör programvaran vilket är under luppen av Sidney Powel har erbjudits plats i administrationen.

Sidney Powel har sagt i en intervju att man kan bevisa att Dominionmaskinerna har bakdörrar och är lätta att manipulera. Man har vittnen och vittnesmål som har vågat komma fram i ljuset då man tidigare inte litat på sittande regering.

Man har starka bevis för voteswitching både live under valet 2018 och även 2020. (Finns filmer på det)

Sen har vi mainstream medias 'voter suppression' som gav Bidén allt mellan 5-17% ledning där han senare vann med knappt 2-3%

Enligt Sidney Powel har hundratusentals kommit fram och säger ha bevis på röstfusk. Mycket av det kan och lär nog vara troll som försöker smutsa ner utredningen men enligt henne har hon 100% bombsäkra bevis som kommer påverka valet.

Det sistnämnda är ett känt fenomen som vänstern kör med. Man gör massa fejkvideos och kommer med påståenden för att dränka riktiga bevis och göra dem mindre trovärdiga som man sedan lätt debunkar och säger att allt du ser är bara fejk.
2020-11-16, 13:15
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Trump är på golfbanan när han inte twittrar grundlösa anklagelser om valfusk. Han verkar helt obekymrad om pandemin som rasar värre än någonsin i USA. Folk efterlyser nationell ledning och Biden är beredd med en egen expertgrupp.

Läget är akut, enligt många bedömare.

Trump måste lämna konspirationsteorierna om valfusk och gå vidare.

”Cirkulera, här finns inget att se eller utreda”. Ja, jag förstår att alla vänsterblivna vill se anklagelserna om massivt valfusk försvinna. Så ni kan köra igång ”The Great Reset” och rida på klimatbluffspållen mot er världskommunistiska utopi. Men det kan ni glömma oavsett. Demokratin är irreparabelt skadad. Mindre än hälften av amerikanerna tror att Biden vann. Och den andelen kommer inte att öka framgent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in