2020-11-16, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag tror sanningen är simplare än vad folk tror, Trump är en dålig förlorare som anser att hans supporters är lättlurade fårskallar som han kan lura på pengar.

Hans insamling av pengar går till en majoritet till att betala av kampanjskulderna trots allt

Har bara läst could osv i gammelmedia, inga bevis på att pengarna faktiskt går till det.
2020-11-16, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Allvarligt. Bara för att du VILL tro något - betyder inte att det du vill tro är sant.

Den ”data” du hänvisar till (en massa scrapad mediainfo) är framtagen för att lura just sådana som dig. Dvs obildade och lata dumhuvuden som inte har en chans att avgöra om datan är relevant eller inte.

Jag kunde skriva en lista av problem med tillförlitligheten i den ”data” som postats på din länk. Men det är meningslöst eftersom du inte VILL lyssna. Och inte är ärlig.

California : Switched : 7,701 Lost Votes : 10,989

Igår hade de bevis på att Trump vann även Kalifornien. Vilket skulle betyda att hade Trump fått dessa runt 19000 röster de påstår han har blivit stulen på. så hade han vunnit Kalifornien. Vilket är absurt och omöjligt.
2020-11-16, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucNN
Ja, jag fattar det. Men dessa medier har så bråttom med att säga att neeej, det går inte, det går inte. Sedan så verkar det gå ganska lätt. Sättet de lägger upp det är sofistikerat manipulation. Det du minns är "det går inte" även fast dom visade på att det faktiskt gick. Tycker det är oärligt. Och det faktum att dom ska babysitta min kognition hela tiden gör att jag inte litar på dem.
Det handlar om att kunna se the Big Picture, och kunna analysera den, istället för att gräva ner sig i någon anal men helt oviktig detalj.

Samma sak när nyhetsmedier "call" en delstat för Biden eller Trump trots att kanske inte ens 90% av rösterna där är färdigräknat. De gör detta därför att de kan se att den enes marginal är så stor att den andre inte rimligen kan komma i kapp på de röster som är kvar.
2020-11-16, 12:49
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Om det skulle vara så att FBI pushat bevisen genom FISA minst 3 gånger och vetat att dom inte är tillförlitliga. Varför sket MSM att rapportera om det? Hur påverkas då din bild när det kommer till trovärdighet av FBI och MSM om påståendet stämmer?
Skulle du inte posta en referens till påståendet?
2020-11-16, 12:51
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det handlar om att kunna se the Big Picture, och kunna analysera den, istället för att gräva ner sig i någon anal men helt oviktig detalj.

Samma sak när nyhetsmedier "call" en delstat för Biden eller Trump trots att kanske inte ens 90% av rösterna där är färdigräknat. De gör detta därför att de kan se att den enes marginal är så stor att den andre inte rimligen kan komma i kapp på de röster som är kvar.

Enig. Ska inte bråka med dig. Blir bara provocerat av den nedlåtande babysitterattityd dessa 22-åriga interns på alla medier har när de repeterar talking points till en.
2020-11-16, 12:54
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jösses vad ni är tröttsamma. Det tar alltid tid att samla ihop och sammanställa en stämningsansökan, det förstår väl alla? Härinne kräver de oroliga trumphatarna direkta bevis på studs. Det är bara löjligt som ni håller på.

Kanske borde rubriken förslagsvis ändras och ta bort ordet "Bevistråd" tills vidare? För jag antar att det är det som stör.

Det av mig fetmarkerade: Vad menar du med vi? Vi avgör ingenting här och för övrigt är det självklart att inga domar ska utfärdas utan underlag. Din dumma fråga andas desperation.

Vi är många som anser att det som nu ser ut att rullas upp är något mycket, mycket viktigt att det utreds - för det amerikanska folket och världen i stort.
Jag kräver inte bevis på studs. Jag argumenterar endast att inga konsistenta i närheten av bärande bevis presenterats ännu. Det är lite det jag menar. Du anser att det som rullas upp är något mycket viktigt att utreda, innan du ens vet eller har någon som helst kunskap av vad som rullas upp.
2020-11-16, 12:58
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det ni Biden-anhängare inte tycks förstå är att det är nya tider på gång nu. Kan mycket väl vara att valfuskutredningar alltid har kommit fram till samma sak - eftersom det har förekommit korruption förrut under många många år. Det är om du inte har märkt det - den korruptionen som Trumpadministrationen gör allt de kan för att få slut på. Och får de slut på korruptionen genom att "drain the swamp" så kommer den här valfuskutredningen att få ett annat utfall.

Vi får se vad Sidney Powell har att komma med. Hon sa nyligen att hon skulle släppa något hon kallade "Kraken" i slutet av veckan.
Yawn, samma tugg varje gång, sen står vi där med inget som vanligt.

Är ingen Biden anhängare ens
Dock vet alla att Biden vann och trumpen nu ska försöka fuska till sig valet.
Vi vet redan detta, du behöver inte låtsas längre alla vet om detta vid detta laget.

Dock har alla valfuskutredningar innan berättat samma sak och att valfusk är inte en sak i USA ens.
Men att det ska ta ända tills fredag och fabricera bevis, det är udda.
Och det är så man gör med konspirationer, man säger ett datum en bit fram, sen flyttar man bara datumen.
Som tex på Rysslandsutredar åtalen, vi väntar fortfarande och vi står här med precis ingenting fortfarande.
Precis som med valfusk i USA.
2020-11-16, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Var inte för hård i tråden. Då kanske jag måste kontakta dig och låta dig vara lika tuff i verkligheten, internetgangstern. Det är inte bra att vara en fullständig fjolla där man får vara anonym och vågar säga saker man aldrig skulle ha sagt annars. Tvinga mig inte att göra ditt liv till ett helvete så blir det mycket roligare.

Det är DU som påstår att du kan motbevisa det. Om du inte kan det så knip käft nästa gång. Och kom ihåg mitt erbjudande ovan.

Nej, jag påstod att det högst troligen är fejknews medan du tidigare försökte idiotförklara en annan användare då han konstaterade att det verkade vara en skröna.

Så hittade ju jag precis nu också en tweet från en totalt random nobody på Twitter som påstod att det var felaktigt. Vad skönt, så nu måste det ju vara det helt enligt din egna logik.

Och internetganster är det du som är som börjar vara otrevlig mot andra här från ingenstans bara för att du själv inte har kollat upp skit som du bara refererar från nån på Twitter. Sen blir du som en jävla skogsbabbe och pratar om att göra andras liv till ett helvete när de bara svarar en riksidiot som dig med samma mynt, istället för att bara lätta på ditt uppblåsta ego och erkänna att du inte hade kollat upp det riktigt.

Som sagt, kolla upp källorna riktigt innan du postar skit här.
2020-11-16, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Kopplingen till styrande regering dock ett litet aber som manar till försiktighet.

Att andra media låter en politisk agenda styra är de flesta på det klara med. Tänker man efter är detta ännu tydligare med SVT etc.

Det finns en förvånansvärd kontinuitet över tid i deras rapportering och man märker nog ingen skillnad på vad folk senast röstade i valet. Det är värt att notera hur samstämmiga de är med övrig privatägd media, men med det förtroende de fortfarande åtnjuter så kan de kosta på sig att vara mycket subtilare än resten av MSM. Förutom i förhållande till Trump då, vattendelaren i världen som tvingar alla ut på banan. Han framställs som vanligt som en bäbis som inte kan acceptera ett valnederlag, ingen journalistisk gärning kring valfuskdramat här inte.

(Gillar f ö din generositet till folks inlägg)
2020-11-16, 13:01
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Fast det stämmer ju inte. Mark Malloch Brown är styrelseordförande i smartmatic, inte i dominion. Någon koppling mellan Malloch Brown och dominion går inte att hitta (inte ens på din länk).

Men kopplingen verkar vara att Dominion köpte sequoia av smartmatic, då (om din referens är att lita på - men just den biten känns ju trovärdig). Sequoia som ursprungligen var ett amerikanskt företag var alltså under en period i venuzuleansk ägo.

Tack!

Läs även på om mjukvaran Democracy Suite och vilka bolag som nyttjar (licensierar) denna, fler än Dominion. ES&S är ytterligare en, finns fler.

Bra överblick till Scytl (Servrarna) och hur man "switchat" röster:
https://mobile.twitter.com/kylenabecker/status/1327696885507887104
Senast redigerad av Nixter 2020-11-16 kl. 13:07.
2020-11-16, 13:02
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Man går till domstol med bevis men man visar inte upp dom på internet i förväg. Fetade är ju just vad det innebär att gå till domstol.
Precis, och hittills har inget fusk upptäckts av domstol.
En del tror att bevis är hypoteser om möjligheter till fusk och att fusk har skett i andra val. Men det är ju bevis på fusk i detta val som frågan gäller och ni kommer ingenstans med era spekulationer och rykten.

Era tokerier här kan nog få många att bli Biden-anhängare.
Senast redigerad av humanlife 2020-11-16 kl. 13:05.
2020-11-16, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Yawn, samma tugg varje gång, sen står vi där med inget som vanligt.

Är ingen Biden anhängare ens
Dock vet alla att Biden vann och trumpen nu ska försöka fuska till sig valet.
Vi vet redan detta, du behöver inte låtsas längre alla vet om detta vid detta laget.

Dock har alla valfuskutredningar innan berättat samma sak och att valfusk är inte en sak i USA ens.
Men att det ska ta ända tills fredag och fabricera bevis, det är udda.
Trump och hans anhängare i denna fråga är som mannen vid det stora lottohjulet på ett gammaldags tivoli: en stor vinst tycks skymta i varje ögonblick men i slutändan blir det ändå bara några små karameller och trasiga bitar av silverfolie.

(bilden lånad från en gammal lyrikrecension av Olof Lagercrantz, för minst sextio år sedan)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in