2020-11-04, 18:05
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Alldeles nyss kördes följande svit av reklamfilmer i TV4:

- If: svart kille sitter i sitt villagarage och putsar på sin motorcykel... (yeah, right...).
- Kjell & Co: mörk arab demonstrerar elektronik för vit kvinna.
- Hallon: vit hipsterpappa med barn har videosamtal med den svarta mamman.
- Arla: svart man och hans vita fru och deras barn sitter och äter mackor i deras faluröda torp.

Bara en slump förstås, ingen agenda bakom eller så...

Den är jo helt verklighetsfrånvarande,

en svart kille som mekar med sin motorcykel? Sånt har inte ens sett i amerikanska filmer dessutom i sin egen villa.

Var finns såna negrer?
Citera
2020-11-04, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Neger som hantverkare? problemlösare?
bojkotta sådana företag, köp aldrig från en mörkhyad, ta aldrig hjälp från mörkhyad och sälj aldrig till en mörkhyad de är och aldrig bli jämställda en svensk
Citera
2020-11-04, 18:38
Medlem
rex144s avatar
Har precis sett Telias reklam, en familj tittar på Tv, en svensk kvinna och en svart man med skägg sitter på soffan, framför de på golvet två barn med olivfärgad hy.
Citera
2020-11-09, 02:47
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Den är jo helt verklighetsfrånvarande,

en svart kille som mekar med sin motorcykel? Sånt har inte ens sett i amerikanska filmer dessutom i sin egen villa.

Var finns såna negrer?

I reklamens värld, dvs. i fantasin.
Det är intressant värld av psykologiska sjukdomar och självmedicinering reklamarna verkar leva i.
Jävligt skumt folk är de iaf.
Citera
2020-11-10, 16:54
Medlem
https://youtu.be/X27dvuBSyXE
Citera
2020-11-11, 07:30
Avslutad
Hur fungerar det? Säg att jag ska göra en reklamfilm som ska visas i tv. Finns det krav på att du tar med en kvotfärgad för att den ska visas på SVT..eller?

Kan du bara ringa en statistförmedling o säga; Ja, jag behöver en färgad oxå.

Dock kanske det bara motverkar sig själv. Jag har endast hört negativa kommentarer om detta. Det är väl ungefär som man skulle se på lokaltv i Kampala och en vit i alla reklamsnuttar.
Citera
2020-11-11, 13:32
Medlem
SVT har ingen reklam
Citera
2020-11-14, 21:33
Medlem
Reklammakarna kanske biter sig själva i svansen. Istället för en positiv konnotation kommer deras varor och varumärken förknippas med påtvingad massinvandring förnedringsrån och gruppvåldtäkter.
Hade onekligen varit intressant att veta hur pass lönsam reklamen med svarta är. I slutändan ska ju ändå reklam tänkt att ge positiva konnotationer. Leder den rasifierade reklamen verkligen till särskilt många leads i verkligheten? Frågan är hur vi reagerar egentligen, med den undermedvetna ryggmärgen. Som någon skrev längre upp i tråden så har vi vår etnocentricitet nedärvd i oss. Under evolutionen har vi hållit oss till vår egen flock. I slutändan kanske vare sig svarta eller vita attraheras av den blandade reklamen. Många uppfattar nog omedvetet andra etniciteter som fula och lite avskräckande. Blandning är sannolikt inget som är särskilt naturligt för oss. Annars hade vi inte haft Chinatowns, latinkvartet osv. Ännu sjukare blir det när det ska tvingas på oss, genom massinvandring och rasifierad reklam som vi aldrig har valt själva.
Senast redigerad av noden 2020-11-14 kl. 21:36.
Citera
2020-11-14, 22:28
Medlem
spoilers avatar
Oj, vad jag vill åka till IKEA efter att ha sett den här.

https://www.youtube.com/watch?v=-Aola-y0dzg
Citera
2020-11-14, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomten-abdullah
Bedrövligt!
Har satt i system att inte gynna de företag där negrer förekommer i reklamen!
Mitt val!
Samma här, alla företag som kör någon form av pk-linje eller "Woke" mm undviks, även de företag som anlitar pk-kändisar mm listas.

Det har aldrig varit så lätt som nu att spara pengar.
Citera
2020-11-14, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Oj, vad jag vill åka till IKEA efter att ha sett den här.

https://www.youtube.com/watch?v=-Aola-y0dzg
En reklamfilm riktad till arbetslösa svarta med många barn, inget fel i sig, men som vit arbetande man ser jag ingen anledning att åka till IKEA.
Citera
2020-11-16, 12:52
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Roligast är i PK Banken numera Nordea reklam, där dom skryter att dom redan på 60 talet hade drive in bank, givetvis är en neger med på bild.

På 60 talet var Sverige ett homogent land det var därför vi inte hade någon arbetslöshet och vi hade dom rasproblem som fanns i USA, detta slog tom Tage Erlander fast i ett tal till nationen vid denna tidpunkt.

Nu har de börjat visa den reklamen igen. Riktigt noga med att fokusera på de gamla tio-kronors-sedlarna och naturligtvis den hippa mörkhyade chauffören. Faktum är att det även sitter en mörkhyad i baksätet. Hade det varit USA skulle det inte varit särskilt konstigt, men här ligger de åtminstone 20 år ur fas. Allt för saken dock.

Kan se framför mig hur kommunikatörerna på PR-byrån eldat upp sig när de sålt in sin »röda« idé. Vad är globalistkvoten på PR- och kommunikationsbyråerna, 7/10?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in