2020-11-16, 02:23
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Vad är det för språk???
Det är Nyanja plus lite de insprängda franska ord. Talas främst i Malawi, men även i Zambia, Moçambique och Zimbabwe.
Citera
2020-11-16, 03:47
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Är det killen i röd keps som är Alex Kiela?
Det är Chris Brown för fan...
Citera
2020-11-16, 07:46
Bannlyst
Till alla Sherlock Holmsare här så inträffade incidenten i natt på Gröna stugans väg 27. En OK hyrbil bärgades iväg från platsen.
Citera
2020-11-16, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSmoketoomuch
Till alla Sherlock Holmsare här så inträffade incidenten i natt på Gröna stugans väg 27. En OK hyrbil bärgades iväg från platsen.

Se där. Lite kvalitet.
Så BO kom kanske då i en hyrbil som han uppenbarligen inte lämnade tillbaka själv.
Att GM skulle ta risken att lämna något som ett sådant objekt efter sig är mindre troligt.
Citera
2020-11-16, 12:40
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Finns det någon bra sida där man kan se hur gängen/nätverken hänger ihop osv?
Citera
2020-11-16, 12:50
Medlem
En kompis på kumla anstalten undrar vem brottsoffret är och vilket gäng den döde tillhörde?
Citera
2020-11-16, 13:46
Medlem
någon som sitter på info om mordförsöket i bredäng igår?
Citera
2020-11-16, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghooost111
hur många skott va det

Jag hörde två skott vid den tidpunkten som det gäller, kan dock ha varit flera?
Citera
2020-11-16, 15:56
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det rör sig om en 18 årig gängledare i en av landets mest kriminella grupperingar!

Fram med popcorn och cola för det här kan bli en riktig följetong

https://www.expressen.se/nyheter/gangledare-skots-ihjal-med-flera-skott/

Ska nog poppa en skål här under kvällen och ta en Whiskeypinne också. Fantastiska nyheter eller som Fylking en gång i tiden myntade "ÄNTLIGEN"

Otroligt att man kan vara gängledare när man är 18-år, kommer ihåg när jag var en liten palt som var på sommarläger, vi bildade gäng där men inte sjutton var gängledaren 18-bast.
Tiderna förändras och med den nya sätt att göra sorti. Undrar om det rör sig om en eskalerande sorti och vi nu kommer se flera olika sätt att göra sorti på?

Positivt för polisen är att de nu kan bocka av ytterligare ett förfalskat körkort i omlopp.
Citera
2020-11-16, 16:03
Medlem
ufomammuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kak
Det är Nyanja plus lite de insprängda franska ord. Talas främst i Malawi, men även i Zambia, Moçambique och Zimbabwe.

Det är Lingala och är ett av dom främsta språken i Kongo. Har även fått det bekräftat av en person som talar språket.
Citera
2020-11-16, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Men att en artonåring människa är inte vuxen. Så folk som befinner sig 25+ lyssnar på en artonåring. Det känns konstigt.
Landeskog blev väl lagkapten i sitt NHL lag som 19 åring tror jag, så det finns en del brådmogna killar.
Citera
2020-11-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goolie
Det smattrade av automatvapen från det hållet inatt och ljudet ekade över vattnet till Essingeöarna. Det var flera vapen (olika ljud) så ännu en uppgörelse i den kriminella världen är antagligen avklarad.

Vart får dom tag i alla dyra skott ifrån, när jag handlar till min älgstudsare kostar skotten ca 90/st så inte vill man damma på allt för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in